Israel Hayom

זהירות! ועדה לשוויון מגדרי

- רונית דרור

במסגרת העשייה החדשה של ממשלת השינוי, ראוי לבחון את אחת הוועדות שהוקמו כאן בשבוע שעבר. מדובר ביישום החלטת ממשלה משנת 2014 שמספרה ,2331 ומטרתה היא הקמת ועדה להטמעת גיבוש מדי ניות לאומית לקידום "שוויון מגדרי". מטרת הוועדה היא להתמקד בקידום זכויות והזדמנויות שוות לנשים ולגברים במרחב הפרטי, הציבורי ובכל מוקדי החיים )כגון רווחה, בריאות, קבלת החלטות ועוד(, ולקדם "הטמעת חשיבה מגדרית" ‪(Gender Mainstream­ing)‬ באמצעות, בין היתר, שינוי השפה לא מגדרית במרחבי משרדי הממשלה ובכלל.

הוועדה כוללת 15 נשים ושישה גברים מקבוצות שו נות בחברה הישראלית. ומה היא תעשה? עניין ראשון, שינוי שמה של "הרשות לקידום מעמד האישה" לשם "הרשות לקידום שוויון מגדרי". האם בתוך השוויון המגדרי המוצע גם הגברים יזכו לשוויון בחוקי הורות, מזונות, מיסוי, יציאה לגמלאות ועוד? כנראה לא.

עניין שני, להטיל על נציבות שירות המדינה ועל כל משרדי הממשלה, בתוך 60 יום, להבנות מחדש את המבנה הארגוני שלהם. עבור מי? רק עבור נשים, כמובן. הדרישות הן: תכנון מדיניות לשוויון מגדרי; הכשרה ושינוי תודעה, שפה ותרבות לשוויון מגדרי; העלאת מודעות למניעת הטרדה מינית )אף שכבר יש(; קידום ייצוג שוויוני לנשים במגזר הפרטי והציבורי; מניעת אפליה על רקע מגדר; מניעת הדרה במרחב הציבורי; הקמת קבוצות להעצמת נשים; חיזוק הביט חון של נשים והגנה עליהן מפני סוגי אלימות שונים המופנים נגדן. מובן שכל זה מגובה בתקציבים. ולסי כום - להטיל על חברי הממשלה לדווח לממשלה, ביום האישה הבינלאומי, על אופן קידום השוויון המגדרי בליבת העשייה של משרדם.

דברים אלו חושפים הרבה. במדינת ישראל פועלים מאות ארגוני ועמותות נשים, וקיים לובי תקשורתי מפואר שעוסק כמעט רק במצוקות של נשים. כל זה היה טוב אם האלימות כלפי נשים היתה פוחתת, ואם המצב בין גברים לנשים היה משתפר. אך למרבה הצער, נראה שלא כך.

לוועדה החדשה מטרות אחרות לגמרי. מדובר בעי גונה של דוקטרינה מגדרית רדיקלית, המזהה כל מה שטוב עם נשים - וגברים עם כל מה שרע. מטרתה אינה שוויון, אלא המשכה של מלחמת המעמדות בא מצעים אחרים כראש חץ של האקטיביזם הפרוגרסיבי.

התוצאה תהיה גם המשך הדיכוי, ההסלמה והשיסוי נגד המין הגברי, והפגיעה בנשים שאינן שותפות לפנ טזיה הרדיקלית. הוועדה תמשיך להעצים את ההעדפה המלאכותית של נשים בתחומים מצומצמים, ותפגע בי כולותיהן של נשים להתקדם בתחומים אחרים. מדובר באג'נדה שדוחפת נשים, לפעמים לא מתאימות, לתפ קידים לא נחוצים. כזו המאלצת לעיתים חברות לאייש נשים לא ראויות בדירקטוריו­נים. נגד האינטרס הציבורי.

מטרתה לקדם אג'נדה ולא נשים, ולהמשיך את הדמוניזציה נגד המין הגברי. לצד הסיוע הרב הקיים לנשים, יש אפס סיוע לגברים מוכים, נפגעי תלונות שווא, נפגעי גירושים, שעשרות מהם נוטלים את חייהם ומתאבדים בכל שנה. אם עד היום גברים סבלו, עכשיו הם יסבלו הרבה יותר. זו, לצערי, תוכנית שהיא לא בעד אלא בעיקר נגד.

מדובר בעיגונה של דוקטרינה מגדרית רדיקלית, המזהה כל מה שטוב עם נשים - וגברים עם כל מה שרע. מטרתה אינה שוויון, אלא ביסוסו של הדיכוי הפרוגרסיבי

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel