Israel Hayom

שאקירי, שאקירי!

זה אולי קצת נשכח בגלל הדעיכה בליברפול, אבל שרדאן שאקירי הוא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל השוויצרי בעשור האחרון ● הערב ינסה הקשר הדחוס לבעוט מהטורניר את אלופת העולם צרפת

- דור הופמן

בסיום משחק ההכנה האחרון ליורו של נבחרת שווייץ - ני צחון 0:7 על ליכטנשטיין - הכריז שר דאן שאקירי באוזני האומה השוויצ רית שהציב לעצמו כמה מטרות ביורו .2020 כשנשאל מהן, השיב הקשר שזה סוד וסירב לחשוף פרטים נוספים.

שני המשחקים הראשונים של שווייץ בטורניר - 1:1 מול וויילס והפסד 0:3 לאיטליה - לא תרמו לפתרון התע לומה, אלא שאז הגיע המפגש המכ ריע מול טורקיה במחזור הסיום. קודם הוא כבש ברגל ימין לחיבורים, אחר כך סיים מתפרצת ברגל שמאל ועם צמד הוביל את שווייץ לניצחון 1:3 ולמקום בשמינית הגמר הערב מול צרפת.

הצמד הזה היה עוד תזכורת לכך שה

קשר הדחוס הוא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל השוויצרי בעשור האחרון. עם השערים האלה הוא הגיע לשבעה גולים בטורנירים גדולים במדים הלאומיים, והפך לרביעי שכובש בשתי אליפויות אירופה ובשני המונדיאלים האחרונים אחרי כריסטיאנו רונאלדו, רומולו לו קאקו ואיבן פרישיץ'.

בגיל 29 שאקירי ממשיך להיות האיום הכי גדול בנבחרת של ולדי מיר פטקוביץ', זה שכובש את השערים החשובים במשחקים החשובים, וכמעט תמיד עושה זאת באלגנטיות משולבת עם עוצמה. "אני מאוד שמח שיכול תי לעזור לנבחרת עם שני השערים שלי", אמר אחרי הניצחון על טורקיה, "במיוחד אני מרוצה מהראשון שהיה ברגל ימין".

הפעם, להבדיל מטורנירים קודמים,

קשה היה לצפות את זה. שאקירי הגיע ליורו אחרי עונה שבה פתח בהרכב לי ברפול רק שבע פעמים, ורק בשני מש חקים השלים 90 דקות. מעטות הפע מים שקיבל בכלל הזדמנויות לבחון את הרגל הימנית שלו. במידה רבה, נדמה היה שהעונה החולפת היתה המשך ישיר לדעיכה של השחקן שפרץ בבאזל, עבר לבאיירן מינכן ומשם לאינטר ולימים קרים בסטוק סיטי. היו שם גם פצי עות וספקות, שער אחד בודד בגביע הליגה, שום דבר שרמז על התעלות נוספת במדים הלאומיים. "העניין איתו הוא שאי אפשר לדעת מה קורה איתו", הסביר בשלהי העונה החולפת מאמנו יורגן קלופ.

המשפט האחרון אולי נכון לליברפול, אבל בנבחרת קל מאוד לדעת מה קורה עם שאקירי. בכל פעם שהוא שם על עצמו את החולצה האדומה, הוא מתעו רר לחיים חדשים. כך עשה בכל טורניר גדול שבו השתתף, כך עשה בליגת האומות ובפתיחת מוקדמות המונדיאל הנוכחיות, וכך עשה מול טורקיה במש חק הכי חשוב של הנבחרת ביורו.

"אנחנו יודעים שכשאנחנו משחקים טוב אנחנו מסוגלים לעשות צרות לכל נבחרת", אמר השבוע לקראת שמינית הגמר מול צרפת. אולי ניצחון על אלו פת העולם הוא הסוד השמור ששאקירי מכין למדינה.

 ?? צילום: אי.פי ?? אלגנטיות ועוצמה
צילום: אי.פי אלגנטיות ועוצמה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel