Israel Hayom

נבחרת צ'כיה מציגה: ניצחון עם שיק

אורי אוזן | הצ'כים יפגשו את דנמרק ברבע הגמר אחרי 0:2 על הולנד

-

נבחרת הולנד הגיעה ליורו 2020 ברגשות מעו רבים. מצד אחד, דור מוכשר מאוד שנישא על גבי ההצלחה הפנומנלית של אייאקס בליגת האלופות ב 2019 והגיע גם לגמר ליגת האומות. מנגד, המא מן שחיבר את הנבחרת, רונלד קומאן, עזב לברצלונה והכוכב הגדול וירג'יל ואן דייק קרע את הרצועה הצו לבת ולא הגיע ליורו.

מי שהחליף את קומאן, פרנק דה בור, אמנם זכה בארבע אליפויות עם אייאקס ,(2014-2010) אבל מאז נכשל באינטר )כולל הפסד ביתי לב"ש בליגה האירו פית( ובקריסטל פאלאס ועצם הגעתו לנבחרת היה ברירת מחדל. דה בור נתפס כמאמן שמרן, לא מגוון, מתעקש על מערך אחד ואין בלתו (4:3:3) ומתקשה להסתדר עם שחקנים דומיננטיים.

דה בור לא ניצח בחמשת משחקיו הראשונים. גם בהמשך הנבחרת התקשתה, כולל תבוסה 4:2 לטורקיה. אז נפל האסימון אצל דה בור. הוא הבין שהדרך לשנות ולהשפיע על הנבחרת היא לשנות מערך ולחזור למה שעבד כל כך יפה לקומאן, מערך .3:5:2

ההולנדים נתקלו לראשונה בטורניר בצ'כים - נבחרת פיזית מהם, ובעיקר מאוד מסודרת הגנתית - שהבליטה שני שחקנים נהדרים, סוצ'ק, קשר עם יכולת הצטר פות ברמה עולמית, ופטריק שיק, חלוץ שמאלי מהיר, שנע מצוין לעומק ומהיר יותר מהבלמים ההולנדים.

הצ'כים הפתיעו כשלחצו גבוה, שמרו אישית על כל המגרש ושיבשו את כל משחק ההתקפה ההולנדי, שלא הגיע למסגרת במחצית הראשונה.

בפתיחת המחצית השנייה, בתוך 26 שניות, המשחק התהפך. מאלן החמיץ באחד על אחד במבצע אישי מב ריק, ובהתקפת הנגד דה ליכט הורחק אחרי נגיעת יד מיותרת שמנעה משיק מצב של אחד על אחד. ההולנדים נכנסו להלם, ירדו לאחור והשער, שהיה באוויר, הובקע אחרי מצב נייח משתי נגיחות ברחבה, 13 דקות אחרי ההרחקה. הולנד נשברה, ושיק הוסיף עוד שער לטורניר הנפלא שלו ושלח את ההולנדים הביתה.

אחד הסיפורים המדהימים של האליפות זו ההצלחה יוצאת הדופן של שחקני אטלנטה: רובין גוסנס, יואקים מיילה, מארטן דה רון ומתאו פסינה. כולם הגיעו כפו טנציאל לא ממומש או כאלמונים בסכומים נמוכים והיכולת של גאספריני לשדרג אותם היא לא פחות ממדהימה. השניים שזוהרים יותר מכולם הם מיילה וגוסנס, שהשפעתם על נבחרותיהם עצומה והופכת את מערך שלושת הבלמים לסופר התקפי וכאחת מהבשו רות הטקטיות המשמעותיות ביורו.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? פטריק שיק. נע מצוין לעומק
צילום: אי.פי.אי פטריק שיק. נע מצוין לעומק
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel