Israel Hayom

פשרת איחוד המשפחות

נתניהו: "נתמוך בהארכת תוקף החוק בחודשיים - בתנאי שהממשלה תאשר את חוק יסוד: ההגירה" ● לפיד: "תהיו אופוזיציה לנו, לא לאזרחי ישראל" ●

- אריאל כהנא

ראש האופוזיציה, ח"כ בני מין נתניהו, הציע היום לממשלה להאריך את חוק איחוד משפחות בחודשיים, בתמורה לה תחייבות של הממשלה להעביר את "חוק יסוד - ההגירה" שאותו מנסה האופוזיציה לקדם.

"יש רוב לימין בהעברת חוק יסוד ההגירה", אמר נתניהו בישיבת סי עות האופוזיציה, "ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזו, שאינה מסוגלת לש מור על ישראל כמדינה יהודית, כיוון שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגור מים אנטי ציוניים. הם זקוקים לקו לות שלנו".

ראש הממשלה לשעבר המשיך: "אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו, אנו מוכ נים להאריך בחודשיים את הוראת השעה - בתנאי שנעביר באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה, ונקים צוות שיחוקק את החוק בתוך חודשיים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי דיבר גם הוא בישיבה: "האופוזיציה רוצה את טובת מדינת ישראל. ראשי המפלגות שה קימו ממשלה שבה הם אינם מסוגלים להעביר את הוראת השעה הכי פשו טה, ולעומת זאת יש להם רוב דורסני לכל חוק אנטי דמוקרטי ואנטי דתי - שלא יבואו אלינו בטענות".

לפיד: "טענות שקריות"

שר החוץ יאיר לפיד דחה את הצעת הקואליציה להעביר את חוק יסוד ההגירה, וקרא לסיעות האופוזיציה להיות "אופוזיציה לנו, לממשלה - ולא למדינה ולאזרחי ישראל".

שר החוץ לפיד התייחס גם לדיווחים, שאותם הוא כינה "שמו עות זדוניות", ולפיהם ארצות הב רית שוקלת לבטל את הכרתה ברמת הגולן: "זה שקר. באופוזיציה טענו טענה שקרית וחסרת אחריות, שוויתרתי על חופש הפעולה של ישראל לפעול נגד תוכנית הגר עין של איראן. אנחנו שומרים לע צמנו את הזכות לפעול נגד הגר עין האיראני בכל מקום ובכל זמן. רק אתמול הסברתי את זה למזכיר המדינה האמריקני בזמן פגישת נו ברומא.

"עכשיו האופוזיציה מאיימת להצביע נגד חוק איחוד משפחות, שנועד להבטיח את הרוב היהודי בארץ ישראל.

"כשאנחנו היינו באופוזיציה, החוק הזה עלה ותמכנו בו, כי זה מה שנכון לציונות ולמדינת יש ראל. כמו שתמכנו בתקציבי הקו רונה, כמו שתמכנו בישראל בעולם ושיתפנו פעולה במאבק נגד תוכ נית הגרעין האיראנית".

בהמשך אמר לפיד כי התנה לות האופוזיציה לא גורמת נזק לקואליציה, אלא להפך - הדבר מחזק ומאחד את סיעותיה. "זה מזכיר לנו למה היה חשוב כל כך להקים את הממשלה החדשה. בזמן שהם מסתובבים ומרעילים את האווירה וגורמים נזק, קבינט הקורונה, בהובלת ראש הממשלה נפתלי בנט, מטפל בהתפרצות הווריאנט החדש ובחיסון בני הנו ער", הוסיף שר החוץ.

נתניהו: "התנהלות הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזו, שאינה מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית"

 ?? GettyImage­s ?? צילום ארכיון:
GettyImage­s צילום ארכיון:
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? נתניהו
צילום: אורן בן חקון נתניהו
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? לפיד
צילום: אורן בן חקון לפיד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel