Israel Hayom

ביידן: איראן לא תשיג נשק גרעיני במשמרת שלי

הבית הלבן: מצפים לפגישה עם בנט בקרוב; טרם נקבע תאריך ● בינתיים רה"מ מאשים: "באופוזיציה מנסים לחבל בקשר שלי עם הממשל בארה"ב" ● ארז לין, עם פמליית הנשיא,

- ארז לין עם פמליית הנשיא

רגע השיא בביקורו הנוכחי והאחרון בארה"ב של ראובן ריבלין, הנשיא היוצא, התרחש אמש כאשר ריבלין ועמיתו, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, נפגשו בחדר הסגלגל.

ריבלין, שזו נסיעתו האחרונה בת פקיד, הביע בפני ביידן את חששו מהמשך הניסיונות האמריקניים לה תקדם במגעים מול איראן, לקראת הסרת מדיניות "הלחץ המקסימלי" וחידוש הסכם הגרעין מ .2015 ריבלין נוחת בוושינגטון, ולצידו אחראית הפרוטוקול בממשל

הוא הגיע אל ביקור הפרידה שלו בבית הלבן בהזמנת ביידן, שביקש להכיר לו תודה על שנות פעילותו.

"אני יודע שביטחון ישראל, רווחת אזרחי ישראל וכן רווחתם של יהודי ארה"ב קרובים אל ליבך מאוד", אמר ריבלין לביידן. הוא הודה לו על מה שכינה "התמיכה הבלתי מסויגת שלך בישראל".

הנשיא ריבלין התייחס בדבריו לביידן גם לחילוקי הדעות בין שתי המדינות, שהחלו לצוץ לאחר שביידן התמקם בכיסאו כנשיא.

רצף ביקורים ביטחוניים

"לידידים שכמונו יכולות להיות מחלוקות מפעם לפעם", הודה הנשיא הישראלי, "אך אלה לעולם לא יסכנו את היחסים ההדוקים שלנו. המשי מה המשותפת שלנו חוצה את הג בולות המפלגתיים והפוליטיים. גם כשההנהגה משתנה, המחויבות שלנו, אומה לרעותה, נותרת איתנה".

בפגישה השתתפו סגנית מזכיר המדינה וונדי שרמן, היועץ לבי טחון לאומי ג'ייק סאליבן, המ תאם למזרח התיכון ולצפון אמרי קה בארט מק'גרק, וג'ולי שוויאר, היועצת האחראית לענייני ישראל והפלשתינים.

בפתח הפגישה העניקו שני הנ שיאים הצהרות למצלמות. ריבלין פנה לביידן והצהיר, בסגנונו הפומ פוזי והטקסי, ש"למדינת ישראל אין ידידה אמיצה וקרובה מארה"ב".

לדברי הנשיא הישראלי היוצא, הקשרים הייחודיים בין שתי האומות שלנו היו מאז ומתמיד מבוססים על הערכים המשותפים שלנו, ערכי הד מוקרטיה והליברליות".

החשש הישראלי מהתנהלותה של ארה"ב בסוגיית איראן התבטא, בין היתר, בסדרת ביקורים של אישים בי טחוניים ישראלים בארה"ב לאחרונה.

אותן טרדות נובעות מכך שממשל ביידן עשוי לקבל את התנאים של הסכם הגרעין המקורי.

התנאים הללו, למעשה, סוללים לאיראן את הדרך לתוכנית גרעין ללא הגבלות משמעותיות כבר ב ,2025 אף שבארה"ב מתעקשים כי הכוונה היא לשדרג את ההסכם כך שיהיה "ארוך יותר וחזק יותר", בלשונם של האמריקנים.

ריבלין העניק לביידן מטבע מת קופת המרד היהודי הראשון נגד רומא. זהו העתק של מטבע עברי, שהוטבע בירושלים בזמן מצור הרו מאים, הזהה למטבע המקורי.

מודאגים מאנטישמיות

מוקדם יותר אירחו בכירי הקהילה היהודית בארה"ב את ריב לין. הנוכחים בה הביעו בפניו את דאגתם בשל התגברות האירועים האנטי ישראליים והאנטישמיי­ם בארה"ב בחו דשים האחרונים, ובמיוחד במהלך הלחימה בעזה.

יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, דיאן לוב, אמרה ש"התבטאויות אנטי ציוניות הפכו במהרה לאנטישמיות".

יצוין כי בימים האחרונים מת קיימים מגעים בין לשכת רה"מ בנט לבין הבית הלבן, כדי לתאם ביקור ראשון של בנט בוושינגטון ופגישה עם ביידן.

לפי ההערכות בלשכת רה"מ, ייתכן שהפגישה בין ביידן לבנט תיערך בעוד כמה שבועות. בבית הלבן התייחסו לדיווחים על כך, שפורסמו אמש. לפי סו כנות הידיעות רויטרס, "ארה"ב מצפה לפגישה עם ראש הממשלה החדש בנט - בקרוב". עוד צוין כי עדיין לא נקבע מועד לפגישה בין שני המנהיגים.

 ??  ?? שני הנשיאים בבית הלבן, אמש
שני הנשיאים בבית הלבן, אמש
 ?? צילום: חיים צח/לע"מ ??
צילום: חיים צח/לע"מ
 ??  ??
 ?? צילום: ארז לין ?? ביידן וריבלין בבית הלבן, אמש
צילום: ארז לין ביידן וריבלין בבית הלבן, אמש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel