Israel Hayom

ממושב הנהג לכיסא מנכ"ל בית הנשיא

אייל שויקי (37) החל את דרכו לפני 15 שנה כנהגו של יצחק הרצוג השר - וליווה אותו מאז במגוון תפקידים ● עכשיו הוא מונה למנכ"ל של הרצוג הנשיא ● שויקי: "זה רגע השיא שלי בחיים" ● כדובר בית הנשיא מונה נאור יחיא

- יורי ילון

בשבוע הבא ייכנס יצחק הרצוג לבית הנשיא - ואיתו גם המנכ"ל אייל שויקי, שצועד לצידו 15 שנה והחל כנהגו

האישי ● דובר חדש לבית הנשיא: נאור יחיא ●

כל הדרך יחד למשכן: ועדת הכספים אישרה אתמול את מינויו של אייל שויקי למנכ"ל בית הנשיא. שויקי יקיים חפיפה מלאה עם המנכ"ל היוצא, הראל טובי, וייכנס לתפקידו כבר ב 1 באוקטובר השנה.

שויקי בן ה ,37 המלווה את הר צוג ב 15 השנים האחרונות, הוא סיפור סינדרלה של ממש לאחר שהחל את דרכו כנהגו האישי של הרצוג וצמח עם השנים בתפקי דים מגוונים, עד שהצליח להגיע אל פסגת הקריירה שלו עם אישור מינויו למנכ"ל בית הנשיא.

במהלך שנות העבודה המשות פת שלו עם הנשיא הנבחר, שימש שויקי ראש המטה של הרצוג בת פקידיו כראש האופוזיציה ובתפקי דו האחרון כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. כמו כן, כיהן כדירק טור בגופים מרכזיים של הסוכנות היהודית ושימש בעבר דובר סיעת העבודה בכנסת.

שנים עם הרצוג

בראיון מיוחד ל"ישראל היום" תיאר שויקי בעבר את המסלול שהוביל אותו עד למינוי הנוכחי: "הגעתי אל הרצוג בגיל 22 וחצי כנהג וכעוזר אישי לפני הלימודים האקדמיים שלי. לימים, כשאמר תי שאני הולך ללמוד, הוא אמר לי 'תישאר לידי ותתפתח תוך כדי לימודים'. למדתי ניהול ותקשורת

ואז נכנסתי לעבוד גם בדוברות של הרצוג, כשהוא עזב את משרד הרווחה, והייתי הדובר שלו כחבר כנסת ושל סיעת העבודה".

לצד זה, שויקי היה גם כתב ספורט וניהל בהתנדבות את אתר האינטרנט של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. במבט לאחור הוא משוכנע כי נקודת המוצא שלו והד רך הארוכה שעבר הכשירו אותו בדרך הטובה ביותר: "זה נתן לי את כל ארגז הכלים. ראיתי את הכל ומכל כיוון אפשרי. עברתי את כל שרשרת הפיקוד מלמטה עד למ עלה. התחלתי לעבוד עם הרצוג בגיל צעיר, עד שהייתי ראש המטה שלו ב .2013

"במשך השנים היו לנו פגישות עם מנהיגים בכל העולם במסגרת תפקידיו של הרצוג. היו לנו מפג שים עם הקלינטונים בבית הפרטי שלהם בוושינגטון וגם עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ועם ג'ו ביידן, עוד כשהיה סגן נשיא".

מבט קדימה תמיד

אף שהגיע לפסגות מקצועיות, שויקי נותר צנוע: "בספר המחזור שלי בכיתה ו' היה כתוב שאהיה חובב פוליטיקה. תמיד הייתי עם מבט קדימה. אני נכנס לתפקיד החדש בחיל וברעדה. עשייה למען עם ישראל ומדינת ישראל היא נר לרגליי".

שויקי, אב לשתי בנות, טליה בת 10 וטוהר בת ,6 מתגורר במודיעין עם בת זוגו עדן. הוא דור שלישי בארץ, נצר למשפחה ירושלמית שורשית מצד אביו, בעוד הוריה של אמו עלו לארץ מתוניסיה. "מגיל צעיר שאפתי להגיע למעלה. אני איש של אנשים. האמון הזה שנתן בי הנשיא הנבחר מרגש אותי. יש להרצוג סל מלא להעניק למדינה, כפי שעשה בכל תפקיד שבו הותיר חותם עצום. הוא לא שכח להיות בן אדם, וזה מה שגורם לאנשים ללכת אחריו שנים. אין לי אלא להודות על הכרת הטוב שלו ועל זה שהוא נתן לי את האמון וההזדמנות. אע בוד קשה להצדיק את האמון. זה מרגש ולא מובן מאליו, זכות גדו לה. אני נכנס לבית הנשיא בכבוד עצום".

שויקי בטוח שהרצוג הוא האיש הנכון במקום הנכון: "אני מאמין שהנשיא הנבחר הרצוג יכול להביא ריפוי לשיח השנאה בין המגזרים שונים וגם להגן על ישראל בכל זירה בינלאומית. התוצאה בכנ סת, של 87 חברי כנסת שהצבי עו בעדו, אומרת דרשני. הוא לא נח ועובד נון סטופ למען עם יש ראל. זו ההזדמנות להודות לנשיא העשירי ראובן ריבלין ולכל הצוות שלו בראשות הראל טובי על תהליך חפיפה מסודר".

יום בלתי נשכח

זה היה יום בלתי נשכח עבור שויקי: "קיבלתי ברכות מכל עבר, כולל מהמורה שלי מהיסודי ומה מחנך מהתיכון, שכתבו לי שהם גאים בי. זה רגע השיא שלי בחיים מבחינה מקצועית. הדרך שעשיתי הביאה אותי ברמת מוכנות גבוהה לתפקיד עם רגליים על הקרקע. אכנס לתפקיד בצניעות ובענווה".

בתוך כך, הנשיא הנבחר הרצוג החליט עוד כי דובר בית הנשיא יהיה נאור יחיא, דוברו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. יחיא בן ה 32 החל את דרכו המק צועית בדובר צה"ל, שם שירת במ גוון תפקידים פיקודיים ומקצועיים.

במהלך שנות העבודה המשותפת שלו עם הנשיא הנבחר, שימש שויקי ראש המטה של הרצוג בתפקידיו גם כראש האופוזיציה בזמנו

הנשיא הרצוג החליט עוד כי דובר בית הנשיא יהיה נאור יחיא, דוברו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. יחיא בן ה 32 החל את דרכו המקצועית בדובר צה"ל

בתפקידו האחרון שירת כראש מדור טלוויזיה והפקות, ואחריו השתחרר מצה"ל בדרגת רס"ן בתום עשר שנות שירות. לאחר שחרורו שימש דובר שר הבינוי והשיכון, ובהמשך דובר שר העלייה והקליטה, ח"כ יואב גלנט. בשנתיים האחרונות שימש יחיא דוברו הפוליטי של בני מין נתניהו ודובר מפלגת הליכוד.

לתפקיד ראש הסגל של הנשיא תמונה דיקלה כהן שינפלד, שכיהנה בשמונה השנים האחרונות כראש מטה מנכ"ל משרד התיירות.

 ??  ??
 ??  ?? שויקי
שויקי
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? יחיא. הדובר החדש
יחיא. הדובר החדש
 ??  ?? הנשיא הרצוג
הנשיא הרצוג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel