Israel Hayom

היום: לפיד יחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי

- אריאל כהנא

פירות השלום, השלב הרשמי: שר החוץ יאיר לפיד יחנוך היום, בטקס חגיגי, את שגרירות ישראל לאיחוד האמירויות - באבו דאבי.

לפיד זוכה להיות השר הישראלי הראשון שמקיים ביקור רשמי ראשון בממלכה הערבית, לאחר שגם נתניהו, אדריכל ההסכם עם הנסיכות, וגם שר החוץ הקודם, גבי אשכנזי, לא הצליחו לקיים אותו בשל מגיפת הקורונה.

במעמד החנוכה תשתתף שרת הת רבות של האמיריות, נורא אל קאע בי, ורב מבית חב"ד בעיר יקבע את המזוזה.

הערב מתוכננת ללפיד פגישה עם מקבילו באמירויות, עבדאללה בן זאיד, והשניים יחתמו על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי. תהיה זו פגישה שנייה של לפיד עם שר חוץ של נסיכות ערבית במפרץ, לאחר ששלשום נועד ברומא עם עמיתו, עבד אל לטיף אל זיאני.

מחר יחנוך לפיד את הקונסוליה הישראלית בדובאי, בהשתתפות תאני אחמד אל זאוידי, השר לענייני סחר חוץ של האמירויות. לפיד גם יסייר בביתן הישראלי שנבנה עבור תע רוכת הענק הבינלאומית אקספו, שתתקיים בעיר בסתיו.

שלום בהילוך גבוה

במשרד החוץ מציינים שמדובר בביקור היסטורי, שכן תשעה חוד שים לאחר החתימה על הסכמי אברהם - זו הפעם הראשונה ששר ישרא לי מגיע למדינה ונותן ביטוי פומבי רשמי לקשרים.

"קצב התפתחות הקשרים בין יש ראל לבין האמירויות פשוט מדהים", התלהב דובר משרד החוץ, ליאור חייט, בתדרוך לתקשורת לקראת הנסיעה. 200" אלף ישראלים כבר ביקרו במדינה, ובעיקר בדובאי. נח תמו הרבה מאוד הסכמים, ובראשם ההסכם למניעת כפל מס, שיש לו חלק חשוב בהזנקת הסחר. זהו שלום בטמפרטורה גבוהה, שלום אחר מזה שהכרנו במזרח התיכון".

לפיד הוא השר הישראלי הראשון שמבקר רשמית בממלכה הערבית, לאחר שהקורונה מנעה זאת מנתניהו ומאשכנזי

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? השר לפיד
צילום: אורן בן חקון השר לפיד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel