Israel Hayom

האתגרים של הקואליציה רק מתחילים

- מתי טוכפלד

חאותו וק האזרחות ועצירת איחוד המשפחות -

יש לחדש כהוראת שעה מדי שנה - הציג אתגר לא פשוט לקואליציה הנשענת על ידי מתנגדי החוק כמו רע"מ ומרצ, והציב דילמה קשה גם עבור האופוזיציה הימנית: אם לסייע לנפתלי בנט או להקשות עליו, על ידי התנגדות לחוק שבו הם תומכים. בנימין נת ניהו ידע כי החוק המדובר הוא רק ההתחלה. אם ירגיל את הממשלה כבר עכשיו כי בכל נושא ימני יוכל בנט לספור את אצבעות הליכוד, הח רדים והציונות הדתית כמובנות מאליהן, תוכל הקואליציה להחזיק כך זמן רב. הדרך לקצר את ימיה עוברת דרך התנגדות לכל דבר ועניין שייקרו על דרכה.

כדי לצלוח את המשוכה של אותה ביקורת צפויה על כך שבליכוד מעדיפים את החלפת הממשלה על טובת המדינה, הציע נתניהו הצעת פשרה: האופוזיציה תתמוך בחוק בתנאי שיהיה זמני ובתנאי שהקואליציה תתמוך מאוחר יותר בחוק מקיף יותר שיעצור את איחוד המשפחות המסוכן. אלא שהממשלה סירבה.

למען האמת נתניהו לא באמת היה זקוק לתי רוץ הזה כדי להצדיק את מהלכיו. יאיר לפיד, שתקף בחריפות את האופוזיציה וקבע כי לא טובת המדינה מול עיניהם, לא באמת יכול לר חוץ בניקיון כפיו ולהטיל את האשמה על הליכוד וסיעות הימין.

מי שהקים ממשלה עם אלה שמתנגדים לחוק, מהלך שלדבריו הוא מהלך נגד המדינה, זה הוא עצמו. גם לפיד, משיקולים פוליטיים, העדיף את הדחתו של נתניהו וחבירה לאותם גורמים מסוכנים שכעת לא מאפשרים לממשלתו לע

זה כמעט לא ייאמן שלפיד, בנט, מתן כהנא ואחרים תוקפים בימים האחרונים את האופוזיציה, כשבלילה הם חוזרים לישון בנחת עם האויב

צור בחקיקה מהלכים נגד המדינה. זה כמעט לא ייאמן שלפיד, בנט, מתן כהנא ואחרים תוקפים בימים האחרונים את האופוזיציה, כשבלילה הם חוזרים לישון בנחת עם האויב.

הדבק המרכזי של הקואליציה הוא נתניהו עצמו. ככל שהוא יהיה דומיננטי יותר - כך יצטופפו שורותיה יותר.

אתמול נשאל מוסי רז אם יהיה מוכן שמפלגתו תשב בממשלה שלא תנהל מו"מ מדיני לתוכ נית שתי המדינות במשך שנים. רז השיב כי אף שהיה רוצה לראות תהליך מדיני, הוא מודע לכך שייתכן שזה לא יקרה. ואין זו סיבה לדע תו לפרק את הממשלה על כך. מענה שמסביר את הכל.

רז וחבריו במרצ, העבודה, כחול לבן ויש עתיד, יודעים שזה מה שמצופה מהם כעת. בעוד חו דשים יצפו מהם להישגים אחרים נוספים על ההישג הגדול של הפלת נתניהו. זאת תהיה נקודת המפנה שבה הקואליציה תהיה מאותגרת באמת.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel