Israel Hayom

"האיש הנכון": פרופ' אש - מנכ"ל משרד הבריאות החדש

לאחר התפטרותו של פרופ' לוי, שר הבריאות ימנה את פרויקטור הקורונה להוביל את משרדו: "רואה לנגד עיניו בני אדם" ● בכיר במשרד: "נדרש מקצוען שמכיר את המערכת"

- מיטל יסעור בית אור בהכנת הידיעה השתתפה רונית זילברשטיין

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, ימונה למנכ"ל משרד הבריאות - כך הודיע את מול שר הבריאות ניצן הורוביץ. ההחלטה התקבלה לאחר שהמנכ"ל הנוכחי, פרופ' חזי לוי, הודיע את מול על התפטרותו.

הורוביץ אמר על אש שהוא "מגיע עם ניסיון מקצועי וניהולי עשיר, וח שוב מכל - פרופ' אש רואה לנגד עי ניו בני אדם, ושיקוליו ניחנים תמיד ברגישות חברתית גבוהה".

פרופ' נחמן אש הוא המנכ"ל הראשון של משרד הבריאות שמגיע מתפקיד קודם בקופת חולים. באופן מסורתי, מנכ"לי משרד הבריאות הם מנהלי בתי חולים )למעט משה בר סימן טוב, שהיה המנכ"ל הראשון שאינו רופא(.

למרות היכרותו עם הקורונה, הוא יצטרך להתמודד גם בזירות שאינן מוכרות לו: פתיחת הסכם השכר עם הרופאים וקיצור תורנויות המתמ חים, שעלולים להבעיר את מער כת הבריאות ולהוביל לשביתות, וכן אישור תקציב.

רבים ציפו שהשר הורוביץ יוביל למינוי חדשני, מינוי של אישה או מינוי ראשון של איש בריאות הצי בור )פרופ' נדב דוידוביץ'( לתפקיד הבכיר, אך לבסוף בחר הורוביץ במו עמד שרבים סימנו כמתאים ביותר.

"היתרון הגדול ביותר שלו הוא שיש לו ניסיון במשרד, גם כבכיר לשעבר וגם בקורונה", אומר גורם במשרד, "שמענו שחיפשו אישה או מומחה לבריאות הציבור, אך אני מניח שחיפשו בתקופה כזו מישהו שמכיר היטב את המערכת. כעת צריך לשקם את המשרד גם מהש חיקה בקורונה, וגם צריך לחזור לטפל בדברים שאינם קורונה".

ההערכה במשרד הבריאות היא שתפקיד פרויקטור הקורונה יתייתר כעת וייטמע בתוך תפקידי המשרד.

שר הבריאות ציין כי בכוונת מש רדו "להיאבק בנגיף הקורונה בצורה מקצועית, עניינית ושקופה, ובמקביל לחזק את מערכת הבריאות הציבורית, לצמצם את הפערים בבריאות ולהציב את האדם במרכז".

הוא ביקש גם להודות לפ רופ' לוי, שלדבריו "נרתם לשמש מנכ"ל משרד הבריאות באחת הת קופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את המדינה במסירות, באנושיות ובמ קצועיות יוצאות דופן".

"הילדים בידיים טובות"

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על המינוי: "נחמן, אני בטוח שכשם שהובלת בהצלחה את מדינת ישראל ומערכת הבריאות במסגרת תפקידך כפרויקטור הקורונה, כך תוביל בהצ לחה גם את משרד הבריאות בעיתות שגרה וחירום ותשמור על בריאותם של אזרחי ישראל".

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, מסר: "פרופ' אש הוא המנכ"ל הנכון, בזמן הנכון במקום הנכון. רופא ואדם משכמו ומעלה, שיחד איתנו ניהל בתבונה רבה בשנה האחרונה את משבר הקורונה ומערכת הבריאות בכלל, ובפרט את נושא חי סוני הילדים. יחד ובשותפות מצאנו את הדרכים להתמודדות עם הקו רונה באוכלוסייה הצעירה. בריאות ילדי ישראל נמצאת בידיים בטוחות".

פרופ' אש מסר לאחר ההודעה: "אני מודה לשר הבריאות הורוביץ על האמון... אני מודה לפרופ' לוי על הובלת המערכת בתקופה מורכבת זו, ובמיוחד על תרומתו האישית במבצע החיסונים המוצלח בעולם".

בתוך כך, בעיריית אילת החלי טו לא לקחת סיכון. קב"ט העירייה הגיש למנהלי המלונות בקשה לד רוש מהעובדים הלא מחוסנים העו בדים בבתי מלון בעיר להיבדק בכל 72 שעות. מדובר בצעד מונע של ועדת הקורונה העירונית של אילת, ששמה לה למטרה למנוע הדבקה בעיר התיירות.

 ?? צילומים: אורן בן חקון ?? פרופ' אש
צילומים: אורן בן חקון פרופ' אש
 ??  ?? השר הורוביץ
השר הורוביץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel