Israel Hayom

מחקר: החיסונים של פייזר ומודרנה יעילים לטווח ארוך

- נטע בר ודמיאן פצ'טר

מחקר חדש מאוניברסיט­ת וושינגטון שהתפרסם אמש, מראה שהחיסונים של פייזר ושל מודר נה עשויים לפתח מספיק נוגדנים לחסינות ארוכת טווח.

המחקר, אשר התפרסם במגזין הרפואי ,"Nature" מצא הוכחות ליעילות החיסונים שמשתמשים בטכנולוגיי­ת MRNA אפי לו ארבעה חודשים לאחר המנה ראשונה.

"הם המפתח לתגובה חיסונית מתמשכת", מסביר הדוקטור עלי אלבאדי, מומחה לאימונולוג­יה וממחברי המחקר המדובר. "מר כזי החיידקים הם המקום בו נוצר הזיכרון החיסוני, וכל עוד יש לנו מרכזי חיידקים כך גם מתחזקת ומתמשכת התשובה החיסונית". מפרט אלבאדי. מצאו שגם לאחר 15 שבועות ממתן המנה הראשונה "מרכזי החיידקים נותרים חזקים. זה באמת מדהים". עם זאת, למדענים לא ברור לגמרי מדוע האפקט במערכת החיסונית נמשך לתמיד עם חי סונים מסוימים ולא עם אחרים, אבל המחקר אכן מראה שהחי סונים של חברות פייזר ומודרנה מסייעים בפיתוח נוגדנים מול שלושה וריאנטים שונים של הנ גיף, כולל הדרום אפריקאי.

בישראל, שרוב האוכלוסיית­ה התחסנה בחיסון פייזר, עוקבים מקרוב אחרי הקפיצה במספרי הנדבקים כתוצאה מהווריאנט ההודי. בהקשר זה, אמר אלון רפפורט, המנהל הרפואי של פייזר ישראל, כי "אנחנו כרגע לא מו דאגים, ועוקבים כל הזמן אחרי נתוני היעילות. כל זמן שהיא גבוהה, אנחנו לא חושבים שיש צורך לעדכן את החיסון".

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? חיסון פייזר
צילום: יהונתן שאול חיסון פייזר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel