Israel Hayom

מדברת בחמישיות

למרות שער עצמי אומלל וקאמבק קרואטי, ספרד התפוצצה עם 3:5 אדיר במשחק שייזכר שנים קדימה ● בשישי: 'לה רוחה' ברבע הגמר

- דור הופמן

מי זוכר בכלל ששמינית הגמר בין ספרד לקרואטיה נפתחה עם אחד השערים הביזאריים בתולדות הטורניר? הרי בין הגול הזה - מסירה שעברה מתחת לרגלו של אונאי סימון, התגלגלה פנימה ונתנה לקרואטים 0:1 - לבין שריקת הסיום שבישרה על 3:5 לספרדים, התקפל לאורך 120 דקות כל הדבר המופלא הזה שנקרא כדורגל.

היו שם טעויות, דרמות, גיבורים, גי בורים טרגיים, מהפכים, ריגוש, תדה מה, הכל. זה היה אחד המשחקים הטו בים שידע היורו ב 61 שנותיו, ובסיומו ספרד שחררה את אנחת הרווחה והבטיחה לעצמה מקום ברבע הגמר של טורניר גדול, לראשונה מאז הזכייה ביורו .2012

קרואטיה עלתה ליתרון 0:1 מגול שר שום על שמו של פדרי, אבל באחריות בלעדית של סימון. בעיתות המשבר האלה, דווקא פדרי היה זה שהרים את הנבחרת הספרדית מהקרשים. הקשר בן ה 18 הפגין בגרות יוצאת דופן, ופעולות טובות שלו הובילו את המהפך משערים של פבלו סראביה וססאר אספיליקואט­ה.

12 דקות לסיום, פראן טורס ניצל טעות בהגנה הקרואטית וקבע 1:3 שה רגיש כמו נוקאאוט, אבל כפי שהוכיחה במונדיאל ב ,2018 קרואטיה לא נופלת בקלות. בהנהגת לוקה מודריץ' היא חזרה למשחק, כשהמחליף מיסלאב אורשיץ' עוטה על עצמו את גלימת הגיבור. שח קנה של דינמו זאגרב צימק בדקה ה ,85 ובתוספת הזמן בישל למחליף אחר, מריו פשאליץ', את ה 3:3 שקבע הארכה.

אל 30 הדקות הנוספות הגיעה ספרד כשבהרכבה שניים עם חוב. הראשון, אונאי סימון, שסיפק הדיפה גדולה בת חילתה של ההארכה, והשני הוא אלברו מוראטה. החלוץ, שסופג ביקורות על תפוקתו, השלים 90 דקות אנמיות ונ ראה כמי שמקבל קרדיט מוגזם ממאמנו. בדקה ה ,100 דני אולמו שלח לעברו כדור נהדר ומוראטה שלח פצצה לרשת העליונה, ששחררה אצלו ואצל ספרד הרבה מאוד לחץ. שלוש דקות אחר כך, מיקל אויראסבל קבע 3:5 מבישול נוסף של אולמו, ומי זוכר איך הערב התחיל?

 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? שחקני ספרד חוגגים, אמש בפארקן
צילום: אי.פי שחקני ספרד חוגגים, אמש בפארקן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel