Israel Hayom

סידרו סולם ליעקב

השחיין המעוטר יעקב טומרקין לא השיג את הקריטריון הישראלי, אבל זה לא ימנע ממנו להתחרות במשחקים האולימפיים בטוקיו ● ככה זה קרה

- עדי רובינשטיין

סערה בעולם השחייה היש ראלי פחות מחודש למש חקים האולימפיים. מצד אחד הצ וות המקצועי של האיגוד, ומצד שני העסקנים ובראשם יושב ראש האיגוד, סימון דוידסון. הסיבה: ההחלטה לשלוח את יעקב טומ רקין למשחקים האולימפיים בטו קיו על אף בעייתיות בהשגת הק ריטריון שלו.

בתחילת השבוע קבע גל כהן גרו מי בתחרות האחרונה ברומא את הק ריטריון במקצה ל 200 מעורב. טומ רקין לקח סיכון ולא התחרה במקצה הזה, מתוך מחשבה שאף שחיין לא יצליח לקבוע את הקריטריון שלו, מה שבסופו של דבר קרה.

את הקריטריון ב 100 מטרים גב השיג על פי הקריטריון הבינלאומי, מה שלכאורה אמור לא להספיק לו. עם זאת, טומרקין יזכה להזמ נה למשחקים האולימפיים מפינ"א, איגוד השחייה הבינלאומי, ומבחי נת האיגוד הישראלי זו סיבה מס פיק טובה לאפשר לו לטוס למש

חקים האחרונים בקריירה.

טומרקין (29) היה הכוכב של השחייה הישראלית בעשור האחרון, ובאיגוד רוצים לתת לו את הכ בוד הראוי מתוך מחשבה שגם אם ההישגים שלו יהיו דלים במשח קים האולימפיים, צריך שיהיה שם.

ההחלטה כאמור לא עברה בצורה חלקה בקרב הצוות המקצועי, שטו ען שברמת הנבחרת "זו לא הדוגמה שאמורים לשדר לספורטאים בענף שכל מאית שנייה בו היא קריטית, ואם יעקב טומרקין לקח סיכון ולא יצא לרומא הוא צריך לשלם את המחיר הספורטיבי על מעשיו".

טומרקין עובד במקביל לנבח רת עם ליאוניד קאופמן, ומצט רף לחלק מהאימונים של הנבחרת הלאומית, מה שכמובן יוצר מתח בין כל הצדדים.

חשוב לציין שהיחידה לספורט ההישגי והוועד האולימפי שומרים על שתיקה מוזרה למדי. הם לא התערבו עד כה בנושא, אף שמדובר למעשה בהחלטה גבולית שמערערת על הסמכות של היחידה ועל העבודה המקצועית שלה.

 ?? צילום: הוועד האולימפי בישראל ?? טומרקין. הקריטריון הבינלאומי הספיק
צילום: הוועד האולימפי בישראל טומרקין. הקריטריון הבינלאומי הספיק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel