Israel Hayom

קריאה אחרונה

23 נבחרות ייאבקו בארבע מדינות על ארבעה כרטיסים בלבד שנותרו לטוקיו 2020 ● עם לוקה דונצ'יץ', ריק פיטינו, ניק נרס וכמובן מיודענו ננו גינזבורג )"צריך חיבור ומזל"(, הטורניר הקדם אולימפי יוצא היום לדרך

- אבי סגל השתתף בהכנת הכתבה יעקב מאיר

1 היום ייצא לדרך טורניר הכדור סל הקדם אולימפי לטוקיו .2020 23 נבחרות מתחרות על ארבעת הכ רטיסים הנותרים לטורניר ביפן, שהוא למעשה אליפות העולם הלא רשמית, אם תרצו - טורניר הכדורסל היוקרתי בעו לם. 8 נבחרות כבר הבטיחו מקום בזכות מיקומן באליפות העולם ,2019 ועל פי חלוקה ליבשות: ארה"ב, ספרד, צרפת, ני גריה, ארגנטינה, אוסטרליה, יפן ואיראן.

אז כדי להכריע מי יצטרפו לשמי נייה, חולקו 23 הנבחרות ל 4 בתים ב 4 מדינות שונות: קנדה )ויטוריה(, סרביה )בלגרד(, קרואטיה )ספליט( וליטא )קו בנה(. 6 הנבחרות בכל בית - למעט זה שבסרביה שיהיה עם 5 נבחרות בשל פרישתה של סנגל מהטורניר עקב רי בוי מקרי קורונה בנבחרת - חולקו לשני בתי משנה, כאשר שתי הראשונות בכל בית משני יעלו לחצי הגמר, וזו שתנצח בגמר תזכה בכרטיס לטוקיו. מובן שהטורניר הזה מושפע מה מצב. הקורונה גרמה לעונות צפו פות מאוד במדינות השונות, כולל באן. בי.אי, מה שיצר לחץ גדול על השחקנים וגרם ללא מעט היעדרויות. יאניס אנ טטוקומפו מיוון )מילווקי(, דריו שאריץ' מקרואטיה )פניקס( בוגדן בוגדנוביץ' מסרביה )אטלנטה( ודנילו גאלינארי מאיטליה )אטלנטה( ייעדרו, משום שה פלייאוף בליגה הטובה בעולם בעיצומו.

אבל הם ממש לא היחידים שיחמיצו את הטורניר. גם ניקולה יוקיץ׳ )סרביה(, יור גוס פרינטזיס ויואניס פאפאפטרו )יוון(, שיין לארקין )טורקיה(, וטריסטן תומפסון וג'אמל מארי )קנדה( לא יגיעו. מנגד יש גם כמה הפתעות, כמו טימופיי מוזגוב הרוסי, שחוזר לפרקט אחרי שלוש שנים,

והקאמבק של מריו הזוניה לקרואטיה.

מעל כולם נמצא לוקה דונצ'יץ', שימ שוך את מירב תשומת הלב עם סלובניה. אם הכל ייערך לפי התוכניות, סלובניה וליטא עם יואנס ולאנצ'יונאס ודומנ טאס סאבוניס יתחרו בטורניר בקובנה על מקום אחד בטוקיו, מה שאמור להיות אחד משיאי הטורניר הקדם אולימפי.

בבית שייערך בבלגרד מסתמן גמר בין סרביה המארחת )חסרה, אבל עדיין חזקה( לבין איטליה, אבל הבית שייערך בספליט נראה פתוח. קרואטיה עם אנטה ז'יז'יץ' תנסה לנצל את הביתיות, ואולי דווקא ברזיל תיקח את כל הקופה.

יהיה מסקרן לראות את הבכורה של ריק פיטינו כמאמן נבחרת יוון. האמרי קני האגדי לא ויתר על החוויה, למרות שהוא כבר מזמן לא בפנאתינייק­וס. בבית שייערך בקנדה יתמודד פיטינו מול אלוף האן.בי.אי ניק נרס, מאמן קנדה החזקה, עם שמונה שחקנים מהליגה הטובה בעו לם בסגל, כשגם טורקיה וצ'כיה של ננו גינזבורג ינסו להשיג את הכרטיס ליפן. גינזבורג כבר הרגיל אותנו שהוא בטופ העולמי. אחרי המקום השי שי באליפות העולם, ינסה המאמן היש ראלי לרשום היסטוריה נוספת. צ'כיה באה רגועה לטורניר בידיעה שהיא לא פייבוריטית, למרות שיאן ווסלי ותומאס סאטורנסקי יהיו בסגל. היא גם יודעת שזו לא המטרה העיקרית שלה.

"כדי לעלות נצטרך לעבור גם את קנדה וגם את יוון. זה יהיה קשה. צריך חיבור וגם מזל. הסיכויים לא גבוהים, אבל אנחנו ננסה. ברור שקנדה פייבוריטית, אבל המטרה הגדולה שלנו היא אליפות אירופה בקיץ הבא, שבה נארח את הבית המוקדם". יאן ווסלי מגיע אחרי עונה לא גדולה. "הוא עדיין אחד הטובים באירופה. אני סומך על יאן שייתן את התפוקה שלו".

אלישי כדיר. בגיל ,33 שחקן הפ נים שוקל את עתידו בענף. "אני נמצא בצומת דרכים וצריך להחליט בקרוב מה אני עושה", סיפר בראיון ל"פיינל פוד".

עירוני נס ציונה. כפי שפורסם לרא שונה באתר "ישראל היום", ליאור קררה וטל דן חתמו לשנתיים נוספות.

 ??  ?? לוקה. מחכה למפגש מול ליטא
לוקה. מחכה למפגש מול ליטא
 ??  ?? גינזבורג. "ברור שקנדה פייבורטית"
גינזבורג. "ברור שקנדה פייבורטית"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel