Israel Hayom

המבחן האמיתי עוד מחכה לממשלה | אריאל כהנא, אבו דאבי

באירוע פרידה משגרירים באו"ם, ביקש הנשיא לשלוח מסר לפלשתינים: "נגזר עלינו לחיות יחד, בואו נדבר על העתיד" ● על איראן: "המשטר ימשיך בטרור"

- ארז לין עם פמליית הנשיא בארה"ב

הנשיא הוסיף כי "אנחנו מעוניינים להמשיך ולעבוד עם האו"ם בסיפוק הצרכים ההומניטריי­ם לתושבי עזה, עימם אין לנו שום סכסוך. אולם, כל הסדר חייב לכלול בתוכו את השבת חיילינו ואזרחינו, השבויים ומוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס".

בתוך כך, מחר יערוך הנשיא ראובן ריבלין קבלת פנים ממלכתית לנשיא גרמניה ד"ר פרנק וולטר שטיינמאייר ורעייתו, המקיימים ביקור ממלכתי בישראל. לאחר הטקס הרשמי יקיימו שני הנשיאים פגישה מדינית.

היום יעניק שטיינמאייר את "אות ההצטיינות והכבוד של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה" - העיטור הג בוה ביותר שניתן להעניק לאדם יחיד - ליו"ר יד ושם היוצא, אבנר שלו, וכן לניצולת השואה, רג'ינה שטיינמץ, לסופר דוד גרוסמן ולאמנית מיכל רובנר, באירוע שיתקיים במרז פרס לשלום. שלו, שיקבל את האות על פעילותו רבת השנים לקידום זיכרון השואה, אמר: "אני רואה בעיטור חיזוק לפועלו של יד ושם ועדות לחשיבות שגרמניה רואה בעשייה מתמשכת בת חום זיכרון השואה".

פנייה ישירה לאבו מאזן - ושורת פגישות מדיניות: הנ שיא ריבלין חתם את ביקורו בארה"ב ביום עמוס פגישות בעיר ניו יורק, שם נועד עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ועם שגרירים רבים בארגון, ממדינות מפתח. את נאומו באירוע הפרידה משגרי רים באו"ם בחר הנשיא לפתוח דווקא בפנייה לאבו מאזן. "היה לנו סכסוך במשך 100 שנה, אך צריך לשכוח אחת ולתמיד את העבר", אמר ריבלין. "נגזר עלינו לחיות ביחד. בואו נשכח מהעבר. בואו נדבר על העתיד של איך נחיה ביחד. יש לנו הרבה מה לדבר עליו".

לאחר מכן אמר ריבלין: "אנחנו בו חרים בנורמליזצי­ה, שגשוג ושותפות - ואפילו בתוך ישראל מרגישים את השינוי הזה. בישראל יש קואליציה חדשה ואפילו שר ערבי - אך מדי נות רבות במזה"ת עדיין מתמודדות עם תוקפנות איראנית. הבחירה, או המינוי, של ראיסי, מוכיחה שלמשטר באיראן אין כוונה להפסיק את התו קפנות והתמיכה בטרור". באירוע, שהובל ע"י שגריר ישראל באו"ם ובארה"ב גלעד ארדן, נכחו, בין היתר, שגרירי ארה"ב, רוסיה ובריט ניה. שלוש מדינות אלו חברות באופן קבוע במועצת הביטחון של האו"ם, אשר תמלא תפקיד מכריע בכל הסכם עתידי עם איראן. מדינות נוספות ששלחו את שגריריהן באו"ם לאירוע הפרידה מהנשיא ריבלין: קנדה, הול נד, קניה, רואנדה, אוסטרליה, מרוקו, בחריין ועוד רבות.

גולדין נפגשה עם גוטרש

שעה קלה לפני כן נועד ריבלין עם מז"כל האו"ם אנטוניו גוטרש, ולפגי שה הצטרפה לאה גולדין, אמו של הדר ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס. לפי הודעת בית הנשיא שפורסמה בתום הפגישה, "גולדין שוחחה עם המזכ"ל מדם ליבה על הצורך לפעול להשבת בנה, גם באמצעות מסרים נחרצים מצד המוסדות הבינלאומיי­ם לחמאס".

בפגישה הדגיש הנשיא ריבלין בפני מזכ"ל האו"ם כי ההטייה נגד ישראל במוסדות האו"ם חייבת להיפסק. "האזור שלנו במזרח התיכון זקוק לב ניית אמון בין העמים", אמר ריבלין. "שלום בין ישראל לפלשתינים לעולם לא יושג באמצעות החלטות אנטי יש ראליות או ועדות חקירה".

 ??  ??
 ?? צילום: חיים צח/לע"מ ?? מזכ"ל האו"ם גוטרש, הנשיא ריבלין והשגריר ארדן
צילום: חיים צח/לע"מ מזכ"ל האו"ם גוטרש, הנשיא ריבלין והשגריר ארדן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel