Israel Hayom

פרשת כרמל מעודה: "השתמשו בסייעת - וזרקו"

אור יחיא הביאה להרשעת הגננת המתעללת ● למרות זאת, נותר לה רישום ● עמ'

- ירון דורון

אור יחיא היא הסייעת שחשפה את פרשת הגננת המתעללת כרמל מעודה.

יחיא עבדה במשך יותר משבועיים במעון "בייבי לאב", שאותו ניהלה מעודה בראש העין, ונחשפה למקרי התעללות קשים בפעוטות. היא הקלי טה את מעודה, הלכה למשטרה, גוללה בפני החוקרים את המעשים הקשים ואף דיווחה שבמעון יש מצלמות במעגל סגור שתיעדו את ההתעללויות. החו קרים אכן מצאו את התיעוד המזעזע. יחיא אף העידה במשפט של מעודה, מה שתרם להרשעתה. נוסף על כך, העידה במשפט של הסייעת לירז נתן, שגם הורשעה בפרשה.

עיתון "ישראל היום" חושף כי על אף דיווח ההתעללות במעון ועדותה בבית המשפט, בפרקליטות החליטו להורות למשטרה לחקור את יחיא באזהרה, בחשד לעבירה חמורה של אי דיווח. לאחרונה הוחלט לסגור את התיק נגדה, אך לא בעילה של חוסר אשמה, אלא בעילה של חוסר עניין לציבור. המשמ עות היא שיש נגד יחיא רישום משטרתי שמטיל עליה כתם ואף יכול לפגוע בה בקבלה למקומות עבודה, בטח בטיפול בילדים.

גורם במערכת אכיפת החוק אמר ל"ישראל היום" כי "עשו לה עוול גדול, היא זו שחשפה את הפרשה ובפרקליטות החלי טו שהיא תיחקר כחשודה. היא פרצה בבכי כששמעה שהתיק לא נסגר מחוסר אשמה". עוד הוסיף: "מצד אחד הפרקליטות הש תמשה בה כדי להרשיע את מעודה והסייעת, מצד שני מתייחסים אליה כאל פושעת. השתמשו וזרקו".

כזכור, הפרשה נחשפה ב 2019 ונגד מעודה הוגש כתב אישום חמור, שבו הואשמה במספר רב של מקרי התע ללות בילדים.

כאמור, הפרקליטות הפכה את יחיא לעדת תביעה נגד מעודה, והשופט עמי קובו התייחס אליה בה כרעת הדין: "עדות אור יחיא - אישרה בחקירתה הראשית את עדותה במשטרה כי א.ע שמתקשה לאכול בגן, אכל את ארוחת הצהריים ומייד הקיא את האוכל לצלחת. הנאשמת אמרה לו לאכול את כל מה שיש בצלחת. העידה שעבדה כסייעת בגן כשלו שה שבועות. בחקירתה הנגדית העידה שזוכרת את האירוע".

השופט קבע: "העדה הגיעה לתחנת המשטרה למחרת היום".

בעוד שבוע וחצי יינתן גזר דינה של מעודה, וצפוי לה עונש מאסר של לפ חות כמה שנים בכלא.

הפרקליטות מסרה בתגובה: "לאחר בחינת מכלול הסרטונים והעדויות שנאספו בפרשת הוחלט על השלמות חקירה נוספות, ובהן חקירה נוספת של החשודה, סייעת בגן. לאחר שהסתיימה החקירה ולאור הראיות שנאספו, נערך לחשודה שימוע, שלאחריו הוחלט לגנוז את התיק. הודעה על עילת הגניזה נמ סרה לעורך דינה. החשודה בחרה שלא לערור על עילת הגניזה".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? כרמל מעודה
צילום: יוסי זליגר כרמל מעודה
 ??  ?? הסייעת שהורשעה לירז נתן וכרמל מעודה
הסייעת שהורשעה לירז נתן וכרמל מעודה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel