Israel Hayom

"שחקן ענק": מאות ליוו למנוחות את ויקי פרץ ז"ל

ויקי פרץ, מהשחקנים הגדולים והאהובים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 68 ● מאות אנשי כדורגל המומים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, ואשתו איריס ובנו עומר ספדו: "ננצור אותך בליבנו, אהוב שלנו" ● גילי לנדאו: "זה עצוב, אני חסר מילים" ● ראש עיריית ר"ג הבטיח להנציח את

- שי ארצי

איש ענק, אבא ענק, שחקן ענק. אלה המילים שחזרו על עצמן שוב ושוב אתמול, בהלווייתו של כוכב העבר ויקי פרץ, שהובא למנוחות לאחר שהלך לעולמו בנ סיבות טרגיות. מאות אנשים, שח קני עבר, שחקנים פעילים, חברים, בני משפחה ואוהדי כדורגל הגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון.

"היית איש משפחה למופת והילדים היו כל עולמך. כולם אהבו אותך ויזכרו אותך לעד", ספדה איריס, אלמנתו של ויקי ז"ל, "את התרומה שלך לכדורגל יזכרו לדורי דורות. השנה האחרונה היתה הקשה מכל. הקורונה הכריעה אותך ולא הצלחת להתגבר על הת קופה הקשה. ישבת בבית ולא יכולת להתעסק בכדורגל כמו שרצית. לא כך רציתי שהכל יסתיים. ננצור אותך בליבנו, אהוב שלי, נוח על משכבך בשלום. אוהבת אותך".

עומר פרץ, בנו של ויקי ושחקן עבר בעצמו, ספד לאביו: "אבא יקר, הח לוץ האימתני בעל הרעמה. שמך הלך לפניך וזה תמיד היה ככה. שמך חקוק בהיסטוריה. מאות אלפים גדלו עליך, העריצו אותך ורצו להיות כמוך. הזי כרונות ממך יישארו לנצח. אני זוכר איך נסענו ליורו בלי כרטיסים בכלל, אמרת לי שלא אדאג, שמאמן נבחרת צרפת, רוז'ה לאמר, ידאג לנו - וכך היה. קיבלת מהנבחרת כבוד של מל כים. אלו זיכרונות שילכו איתי לנצח. המוות שלך היכה אותנו בתדהמה, לא מגיע לאיש כמוך ללכת בצורה כזו. תודה על חוויות בלתי נשכחות".

מכבי ת"א, שאיתה היה פרץ הכי מזוהה, שלחה נציגות מכובדת. היו בלוויה המאמן פטריק ואן לוון, המ נהל המקצועי ברק יצחקי, המנכ"לית שרון תמם, הקפטן שרן ייני, דן גלזר, דניאל פרץ ודובר המועדון עופר רונן. גם שחקני עבר גדולים של הצהובים דוגמת אבי נמני, האחים גדי ואלון ברומר, צביקה רוזן, אבי ירושלמי, מאיר מליקה ואלון נתן הגיעו להיפרד.

"שחקן מחונן ואדם נדיר"

אנשי ספורט נוספים הגיעו לחלוק לפרץ כבוד אחרון, וביניהם שלמה שרף, יוסי מזרחי, אלי כהן השריף, דודו אוואט, גידי דמתי, אריה אלטר, עומר בוקסנבוים, איציק ויסוקר, עידן ורד, יוסי שבחון, אהוד בן טובים, יענקל'ה אקהויז, אברהם לב ועוד רבים.

גילי לנדאו, כוכב העבר הגדול של הפועל ת"א, אמר: "זה עצוב, טרגי, אני חסר מילים. כולם שואלים את עצמם אם לא הבחנו בסימן מקדים כלשהו. אם

קהילת הכדורגל היתה מספיק ערנית, אולי היינו יכולים למנוע את המצב הזה. הוא היה שחקן גדול וחלוץ מו שלם, מהגדולים ביותר אי פעם. חבל שהוא עזב אותנו בנסיבות כאלה".

ראש עיריית ר"ג, כרמל שאמה הכהן, לא יכול היה להגיע עקב היותו כהן, אך הבטיח להנציח את שמו של פרץ ז"ל. יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון כתב: "אחד הסמלים הגדו לים בכדורגל שלנו, שחקן מחונן, מאמן ואדם נדיר. ויקי היה דמות מופת שדו רות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו וציינו כמודל לחיקוי. החיוך הנצחי שלו יחסר לכולנו".

בשנה האחרונה סבל פרץ מק שיים, וביום שני בשעות הצהריים ניסה לשים קץ לחייו. הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים שיבא תל השומר, שם נאבקו הרופאים על חייו, אך לבסוף הלך לעולמו בגיל .68 הקריירה שלו החלה ב 1971 במכבי רמת עמידר, שבמדיה כבש 52 שע רים ב 90 הופעות. לאחר מכן החל את המסע הנפלא שלו במכבי ת"א ,(1980-1973) שם שיחק ב 160 מש חקי ליגה וכבש 58 שערים.

ההצלחה שלו בארץ הובילה אותו לליגה הצרפתית, שם שיחק בשטר סבורג 21) שערים ב 71 הופעות( וראן 33) הופעות ו 17 שערים(. לאחר מכן שב ארצה, למכבי ת"א, ואת הקריירה כשחקן סיים במכבי השקמה/רמת חן ב ,1991 אחרי שעבר גם בבית"ר שמ שון ת"א, בית"ר נתניה והפועל לוד.

פרץ לבש את מדיה של נבחרת יש ראל במשך עשור ,(1983-1973) שיחק 40 פעמים וכבש 14 שערים. בארון התארים שלו יש שתי צלחות אליפות וגביע אחד. יהי זכרו ברוך.

 ??  ??
 ?? צילומים: משה שי, גדעון מרקוביץ ?? ויקי
פרץ ז"ל. 2021-1953
צילומים: משה שי, גדעון מרקוביץ ויקי פרץ ז"ל. 2021-1953
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילומים: אודי ציטיאט ??
צילומים: אודי ציטיאט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel