Israel Hayom

הקללה הוסרה

לראשונה מאז מונדיאל ,1966 נבחרת אנגליה חגגה מול נבחרת גרמניה כשניצחה אותה 0:2 והעפילה לרבע גמר היורו

- אורי אוזן

הערב השלישי של משחקי שמינית גמר היורו סיפק לנו שני משחקים בלתי נשכחים, של בטח ייכנסו להיכל התהילה. ספרד וקרואטיה תרמו שמונה שערים, צרפת ושווייץ "רק" שישה, והדחה לא מפוארת של אלופת העולם.

אתמול, במשחק הגדול של השלב הזה, אנגליה פגשה בוומבלי את גר מניה - מהיריבויות הגדולות בכדו רגל העולמי. הרבה רגעים איקוניים היו במפגשים ביניהן. הראשון בגמר גביע העולם ,1966 שבו ג'ף היר סט כבש את אחד השערים השנויים במחלוקת בכל הזמנים, הביא לאנג לים הגביע היחיד שלהם. השני הגיע בחצי גמר יורו ,1996 כשבלם הנב חרת גארת' סאות'גייט, כיום מאמן נבחרת שלושת האריות, החמיץ את הפנדל השישי בדו קרב הפנדלים.

גרמניה הבינה שיש לה בעיות בחוליית ההגנה, אז מאמנה יואכים לב הבין שכדי לפצות על החיסרון באיכות רצוי להעלות את הכמות. לקראת היורו הוא שינה מערך לש לושה בלמים, כשהקשר הכי איכו תי שלו, יוזוע קימיך, פותח כמגן ימני, ותומאס מולר משתף פעולה בשלישייה הקדמית, עם טימו ורנר

וקאי האברץ.

האנגלים, שהציגו עד עכשיו נב חרת חזקה ומאורגנת מאוד בהגנה, חיכו שהארי קיין ייכנס לעניינים בהתקפה. סאות'גייט שינה את המ ערך שלו בשנתיים האחרונות, ועבר ל .3:3:4 על הנייר יותר התקפי, אבל בפועל עם שני שחקני קישור אחורי פר אקסלנס )רייס ופיליפס(.

שתי הנבחרות ביטלו זו את זו וכ מעט שלא ראינו מצבים איכותיים. שני המאמנים יותר חששו לשנות ולצאת מהפרדיגמה ההגנתית מאשר להעז ולשבור אותה התקפית. הרא שון למצמץ היה סאות'גייט, שהכ ניס את ג'ק גריליש במקום בוקאיו סאקה - ובא על שכרו. קשר אסטון וילה מסר שמאלה ללוק שואו, שבי של לאיש היחיד בנבחרת אנגליה שמצא את הרשת עד לשלב הזה - ראחים סטרלינג. השער הכריח את לב להגיב, אבל האווירה המדהימה בוומבלי, פלוס קצת מזל ועוד קצת גריליש, ראו את קיין סוגר עניין.

אז 25 שנים אחרי אותו פנדל מו חמץ, סאות'גייט עשה תיקון ראשון. אבל כדי שהתיקון יהיה מושלם, אנגליה צריכה לנצח עוד שלושה משחקים - ואז באמת אפשר יהיה לשיר שהכדורגל, גבירותיי ורבו תיי, חזר הביתה.

 ??  ??
 ?? צילומים: אי.פי.אי, רויטרס ?? סטרלינג בטירוף, אתמול בוומבלי
צילומים: אי.פי.אי, רויטרס סטרלינג בטירוף, אתמול בוומבלי
 ??  ?? מולר לא מאמין שזה קורה לו
מולר לא מאמין שזה קורה לו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel