Israel Hayom

אלף לילה ולילה: מחירי בתי המלון קפצו בעד 60% לעומת 2019

- שמעון יעיש

למרות בקשתו של רה"מ בנט להנגיש את מחירי החופשה בארץ, העלויות זינקו ב 59%-29% ● באילת, משפחה בת 4 נפשות תשלם עבור 4 לילות יותר מ 10,000 ש', ובכנרת - כ 18,000 ש' ● ובינתיים, מי שיעדיף נופש ביוון או בטורקיה, ישלם כ 1,500 ש' לאדם בלבד ● משרד התיירות: "נפעל להסדרת הנושא"

בשבוע שעבר המליץ ראש הממשלה נפתלי בנט שלא לטוס לחו"ל, ולנפוש בישראל. בד בבד ביקש מבתי המלון להנגיש את מחירי החופשה. אך מה שקורה בפועל רחוק מאוד מזה. מחירי בתי המלון הקיץ גבוהים באופן קיצוני. זוג עם שני ילדים שירצה להתפנק במלון חמישה כוכבים בישראל יצ טרך להיפרד מאלפי שקלים ללילה.

מבדיקה שערכנו עם אתר "גולי בר" עולה כי פערי המחירים מגיעים עד 59% יותר בהשוואה לקיץ .2019

במלון מלכת שבא באילת, זוג עם שני ילדים ישלם עבור ארבעה לילות באמצע השבוע בחודש אוגוסט השנה 10,671 שקלים, כולל ארוחת בוקר.

באותם התאריכים בדיוק לפני שנ תיים, אותו הרכב שילם 7,920 שק לים - פער של כ .35% במלון רויאל ביץ' באילת ישלם זוג עם שני יל דים בשבוע השלישי בחודש אוגוסט השנה 10,970 שקלים עבור שלושה לילות בסוף השבוע, עם לינה וארו חת בוקר. לפני שנתיים בדיוק עמד המחיר על 7,950 שקלים - פער של יותר מ 3,000 שקלים .(38%)

במלון ישרוטל ים המלח, לינה וארוחת בוקר לשלושה לילות בסוף השבוע השלישי של אוגוסט לזוג ושני ילדים יעלו השנה 7,915 שק לים. לפני שנתיים בדיוק עמד המחיר על 6,150 שקלים - פער של כ .29% במלון הרודס ים המלח הפער קטן הרבה יותר ועומד על 12% בלבד - 7,191 שקלים השנה לעומת 6,415 שקלים לפני שנתיים.

בצפון הארץ נמצאו הפערים הג דולים ביותר. במלון סטאי בכנרת, זוג עם שני ילדים שיבחר לנפוש במלון למשך ארבעה לילות באמ צע השבוע השני של חודש אוגוסט על בסיס לינה וארוחת בוקר, ישלם השנה 18,753 שקלים. לפני שנתיים בדיוק שילם אותו הרכב 11,780 שק לים - פער של .59% זוג בלי ילדים ישלם השנה 12,502 שקלים באותם התאריכים עבור לינה וארוחת בוקר. גם במלון מצפה הימים של רשת יש רוטל הפערים קיצוניים. זוג שירצה לנפוש במלון למשך שלושה לילות בשבוע השלישי של חודש יולי ישלם 12,822 שקלים, לעומת 8,720 שקלים ששילם אותו הרכב לפני שנתיים - פער של .47%

אז מה אפשר לעשות בחו"ל בט ווחי המחירים הללו?

חבילות נופש במרוקו לחמישה ימים יעלו החל מ 3,000 שקלים לאדם במהלך הקיץ, כולל טיסות ישירות. חופשות במלונות מפנקים ביוון, בבולגריה, בקפריסין או בטור קיה יעלו החל מ 1,500 שקלים לאדם לשלושה לילות, אך אם תרצו להת פנק במלונות טובים, המחירים יכו לים להגיע בקלות גם ל 5,000-4,000 שקלים לאדם לכל החופשה.

לילה במלון ארבעה כוכבים בטיימס סקוור בניו יורק ניתן למ צוא בטווחי מחירים של 800-500 שקלים ללילה לחדר, וכך גם בלב

פריז ובאזורים האטרקטיביי­ם של בר צלונה או מדריד. איפה הממשלה? ממשרד התיירות יצאה הודעה על כוונה לשתף פעולה עם מלו נות שצפויים להעניק הנחה בגובה של כ ,15% אך כפי שניתן לראות בבדיקה שערכנו, הפערים גדולים באופן משמעותי. מה עושים בעולם? במהלך תקופת הקורונה וכדי לעו דד תיירות פנים, הממשלה ביפן הקלה על בתי המלון ועל אתרי הנופש בכל הנוגע למסים, הנופשים קיבלו החז רים בגובה של עשרות אחוזים מהחו פשה ובכך הצליחו התיירים היפנים לשמר את ענף התיירות המקומי.

בבריטניה בוטל המע"מ לנופשים המקומיים בבתי המלון, שגם כך היו זולים יחסית באותה תקופה, במסע דות ובאטרקציות התיירותיות, ובכך הוצעה מעין חבילה כוללת. אלו רק שתי דוגמאות מתוך צעדים שהצליחו לגרום לירידת מחירים משמעותית.

פחות יוקרה, מחיר שפוי

עופר שפירא, המשנה למנכ"ל רשת אכסניות אנ"א, מספר כי "המ חירים בתקופה הזאת נעים בין 480 ל 580 שקלים לזוג, כולל ארוחת בוקר. תוספת של ילד זה כ 140 שק לים, וכך בעצם ניתן להשיג חופשה של זוג עם שני ילדים ב 750-700 שקלים ללילה, כולל ארוחת בוקר".

ברשת מלונות פרימה, זוג עם שני ילדים ישלם באמצע השבוע בגליל החל מ 800 שקלים ללילה, כולל ארוחת בוקר. במלונות ירו שלים ותל אביב כמו פרימה סיטי, פרימה רויאל, פרימה פארק ופרימה פאלאס - לינה וארוחת בוקר לזוג עם שני ילדים באמצע השבוע ית

חילו ב 900 שקלים.

ברשת אברהם הוסטל )בתל אביב, ירושלים, נצרת ואילת( המחיר בח דרים המשותפים )דורמס( עומד על 140-85 שקלים לאדם באמצע הש בוע. לילה בחדר זוגי - החל מ 450 שקלים באמצע השבוע. לילה בחדר משפחתי )זוג ושני ילדים( - החל מ 600 שקלים באמצע השבוע.

ברשת מלונות בראון מציעים לנופשים מלונות במחירים שמת חילים מ 390 שקלים ללילה לזוג באמצע השבוע. בספוט הוסטל שבנמל תל אביב המחירים קבועים וזהים בכל ימות השבוע, לדוגמה: חדר משפחתי של שש או שמונה נפשות החל מ 100 שקלים לאדם עבור לינה בלבד. זוג עם שני ילדים ישלם החל מ 750 שקלים, וזוג עם שלושה ילדים החל מ 875 שקלים. אפשר להוסיף ארוחת בוקר בעלות של 40 שקלים לאדם.

תגובת משרד התיירות: "לאור המחירים הגבוהים לחופשות בי שראל, החליט שר התיירות שלא להמשיך את הקמפיין הקורא לחופ שה עירונית בישראל. השר סבור כי חופשה היא לא מנת חלקם רק של העשירים, ובכוונתו לפעול בדחיפות לטובת הסדרת הנושא. עוד בטרם נכנס השר יואל רזבוזוב לתפקידו, יצא המשרד בקמפיין בערוצי התק שורת המעודד חופשה בישראל. אלא שמאז עלו מחירי החופשות. זאת, בין השאר, בגלל משבר הקורונה, הע לויות הגבוהות, המחסור בעובדים והגבלות הכניסה לישראל".

 ?? צילום: ?? מלון מלכת שבא באילת ‪GARDEL Bertrand‬
צילום: מלון מלכת שבא באילת ‪GARDEL Bertrand‬
 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? מזרח הכנרת. בסמוך למלון סטאי
צילום: אייל מרגולין/ג'יני מזרח הכנרת. בסמוך למלון סטאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel