Israel Hayom

"ישראל תצטרף ליוזמת מס חברות מינימלי של "15%

שר האוצר ליברמן דיבר בכנס אלי הורביץ, וטען כי "הקואליציה החדשה תשרוד רק אם כל אחד יתעסק בתחומו" ● הבהיר: "אפעל לצמצום הביורוקרטי­ה ולאימוץ תקינה מקובלת בעולם"

- גלעד צוויק

"הקואליציה הזו צרה, היא תשרוד רק אם כל אחד ית עסק בתחומו. אנחנו עומדים בפני משימה בלתי אפשרית של העברת התקציב"- כך אמר אתמול שר האוצר אביגדור ליברמן, בכנס אלי הורביץ לחברה וכלכלה של "המכון הישראלי לדמוקרטיה".

"היכולת שלה לשרוד היא בתנאי שכל שר מתעסק בתחום משרדו ונו תן גיבוי לשאר המשרדים במקום בו הם אחראים". ליברמן ציין את כוונת מדינות ה G7 להטיל מס אחיד על תאגידים בינ"ל בגובה ,15% והדגיש כי ישראל תצטרף ליוזמה: "אנחנו נאמץ את זה. במקום שנשלם למ דינות אחרות - עדיף לשלם במדי נת ישראל".

נגד הגדלת החוב

עוד הוסיף ליברמן כי יפעל ליישם את רפורמת התקינה ששבה ועולה בשנים האחרונות לצמצום ביורוקרטיה ועלויות: "מוצר שיש לו תקינה במדינות ה OECD לא צריך תקינה נוספת בישראל", הבהיר. "ננהל מדיניות אחראית ממלכתית, בלי גזירות ובלי מסים, לא נשתולל עם כל הלחצים הפוליטיים שישנם. אנחנו לא ארה"ב, אין לנו מכונה שמ דפיסה דולרים".

שר האוצר הכחיש דיווחים של פיהם יבטל את הפטור ממע"מ על קניות מקוונות עד 75 דולר.

בד בבד, שר האוצר התנגד נח רצות להגדלת החוב, ובאופן תמוה טען כי "גיליתי דברים מטרידים" לגבי הגירעון - אף שנתוני הגיר עון בישראל טובים משמעותית ביחס לציפיות המוקדמות עם פרוץ משבר הקורונה.

לדברי ליברמן, הכסף יגיע מהש קעה בחדשנות, הפחתת ביורוקרטיה ושיתוף פעולה בין המגזר הציבו רי לפרטי: "יש שורה של פרויקטים גדולים, מדובר במאות מיליארדים שנציע לשוק הפרטי ובראשם הגופים המוסדיים" אמר. "יש כאן הרבה כסף שלא מוצא כתובת ותפקידנו לייצר את הכתובת, בלי זה הסקטור הציבורי לא יודע להביא כסף מהיקב ומהגו רן. אם המדינה תשקיע בחדשנות, על כל שקל היא תקבל 7-5 שקלים. אין השקעה יותר טובה מזה. צריך לשחרר את הגופים המוסדיים ולתת את האפשרות להשקיע בחדשנות".

עוד הוסיף שר האוצר כי "בז כות צמצום הכפילויות במשרדי הממשלה נרוויח מיליארדים, נפחית ביורוקרטיה ונפשט את כל התהלי כים". ליברמן אמר את הדברים בה קשר לכוונתו לפטר קרוב ל 20 עו בדים באוצר.

ליברמן התייחס גם להחלטתו לה פסיק את תשלומי החל"ת לרוב היש ראלים: "ההחלטה היתה לא פשוטה. יחד עם זאת, יש היום במשק הישרא לי יותר מ 130 אלף משרות פנויות. חשוב לתת לצעירים חרדים השכ לה ומקצוע, אחרת לא נוכל להוציא אותם מהעוני. אנחנו רואים פערים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו בזכאויות לבגרות".

לדברי שר האוצר, "חוסן לאומי הוא מרכיב חשוב בחברה הישראלית, לכן חשוב שנעביר מסר למתגייסים שהם חלוצים ולא פראיירים. כמו כן, נפעל לתמרץ אנשים להשתלב בשוק התעסוקה ע"י סבסוד מעונות יום, לפי קריטריון של כושר השתכרות. התחייבתי בתקציב הזה לממש את ההחלטה משנת 2018 למיגור אלי מות במשפחה".

ליברמן התייחס גם להחלטתו להפסיק את תשלומי החל"ת לרוב הישראלים: "ההחלטה היתה לא פשוטה. יחד עם זאת, יש היום במשק הישראלי יותר מ 130 אלף משרות פנויות"

זינוק ברכישת דירות

בתוך כך, משרד האוצר פרסם את מול כי בחודש אפריל האחרון נרכ שו קרוב ל 11 אלף דירות למגורים - גידול של 34% בהשוואה לאפריל ,2019 טרם תקופת הקורונה. בהש וואה לרמה הגבוהה של העסקאות שנרשמה בחודש מארס האחרון, ירד מספר העסקאות ב .17%

רכישות המשקיעים בחודש אפריל הסתכמו ב 9,100 דירות, גידול חד של כמעט פי שניים (91%) בהש וואה לאפריל .2019 בהשוואה לחו דש הקודם, שבו נרשמה אחת הרמות הגבוהות ברכישות המשקיעים בשנים האחרונות, ירדו רכישות המשקי עים ב .21% רכישות "דירה ראשו נה" בשוק החופשי הסתכמו ב 3,400 דירות, גידול חד של 41% בהשוואה לאפריל .2019 הרכישות במסגרת "מחיר למשתכן" הסתכמו ב 4,100 דירות, גידול של .34%

 ?? צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה ?? שר האוצר ליברמן
צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה שר האוצר ליברמן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel