Israel Hayom

עניין של זמן

הבלתי חשובים, כאן ‪22:00 ,11‬

- סינגל | עמי פרידמן ניר וולף עובר מסך

כשדוד בן גוריון היה בסוף ימיו הוא הוזמן, בתור אורח כבוד, אל אירוע ההשקה הכי נוצץ בתל אביב - פתיחת מוזיאון השע ווה הראשון בישראל.

אף שבאותו הבוקר אבי האומה לא חש בטוב, כשהגיעה השעה נכנס בן גוריון בן ה 87 בדלתות הכניסה של בניין כלבו שלום לבוש בחליפה מגוהצת, חנוט בעניבה אדומה, ושיערו מסורק לא חור. בין המיצגים והבובות צעדו לצידו כל הזמן רופאו האישי, ילדתו הקטנה של הדוקטור, וקבוצת מאבטחים. אם בשנת 1973 היתה קיימת "ערב טוב עם גיא פינס" סביר להניח שכתב שטח היה רודף אחרי בן גוריון, ומתעניין מה הוא עושה שם, ואיך ההרגשה להסתכל על בובת שעווה של עצמך מכריזה על הקמת המדינה.

בדיעבד זה היה האירוע הציבורי האחרון שבן גוריון נכח בו, ולכן מהווה בחירה מעולה כדי לפתוח איתה את הסדרה ההיסטו רית החדשה, "הבלתי חשובים", שעלתה אתמול בכאן. מדי פרק תתרכז התוכנית בסיפור לא חשוב שעשה כותרות לרגע, אירוע זניח בתולדות המדינה, שהשפעתו או עוצמתו יכולה להיות מר תקת במידה שמסתכלים עליו מזווית אחרת.

לדוגמה, אותו ביקור של ראש הממשלה הראשון במוזיאון, חו דשים בודדים לפני שהלך לעולמו. בתקופה ההיא שקע בדכדוך על רקע מות רעייתו פולה וההבנה כי אין עוד ביכולתו להשפיע איכשהו על המדינה הצעירה שהקים בדמותו. מכאן חוזרים היוצרים לערב הנדיר ההוא בתל אביב, כשבן גוריון הסתובב עם כל המי ומי בין בובות שעווה של טרזן ואייכמן; בעזרת חומרי ארכיון, שיחות עם יזם המוזיאון, עם הבחור הסיני שעיצב את הבובות, עם השכנות שהתגוררו בסמיכות לצריף שלו, ועם ילדתו של הרופא שבן גוריון לקח איתו כבת לוויה לאותה השקה.

לא כל סיפור קטן ובלתי חשוב יכול להחזיק פרק של חצי שעה, וזה יהיה האתגר של הסדרה הזאת. פרק הבכורה הצליח לסקרן, כי רכב על בן גוריון כדי לנפח את הסיפור לגדול יותר וחשוב מאוד. פרקים אחרים )למשל, על קרב זכויות יוצרים בגין בושם ע"ש משה דיין( יכולים לסטות מהעיקר ולהתפזר. אבל ככה זה עם סיפורים בלתי חשובים. סופם להישכח במעמקי הזמן, כי אם הם כן היו חשובים, אז הם כבר היו מקבלים את מקומם הראוי בדפי ההיסטוריה.

בזה אחר זה סיפקו אמש בכאן 11 שני תחקירים על טאלנטים מערוצים מתחרים.

התוכנית "זמן אמת" (21:00) סיימה עונה בתחקיר ממוחזר על עמוס רולידר, שרבים מכירים אותו כמומחה טלוויזיוני להורות ול חינוך. רוב הפרטים התבססו על כתבת תחקיר ששודרה בטלוויזיה הקנדית לפני 25 שנה וחשפה כיצד רולידר טיפל בעבר בנערים פגועי מוח תוך הפעלת שיטות אגרסיביות. קטעי הווידאו המטל טלים ששודרו אתמול הראו כיצד הפעיל אז כוח מוגזם על ילדים, אולם העובדה שסירב להתנצל בתגובתו לתחקיר החדש, תמשיך לרחף מעליו בכל פעם שיופיע שוב בערוצים המסחריים.

קצת קודם לכן, שודר בחדשות כאן תחקיר על דניס ומישל, כו כבי אינטרנט שהסתבכו ולטענת הערוץ העלימו לכאורה מיליונים בהונאת פירמידה. ממש כפי שרולידר הוא טאלנט מבוקש בערוצים המסחריים, כך גם דניס ומישל זכו בשנה האחרונה לחיבוק ולדחיפה מאותם הערוצים, ובמיוחד מתוכניתו של גיא לרר "הצינור". איך ישפיע המידע שנחשף כעת על כוכבי הטלוויזיה עצמם? האם זה ידחק אותם אל מחוץ למסך או שהם ינצלו את כוחם וקשריהם כדי להתגונן ולתקוף בחזרה? תשובות יגיעו.

 ??  ?? "הבלתי חשובים". פרק בכורה שהצליח לסקרן
"הבלתי חשובים". פרק בכורה שהצליח לסקרן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel