Israel Hayom

ישראל במגעים להחלפת חיסונים

המטרה בעסקה עם מדינה שלישית: קבלת חיסונים עם תוקף ארוך ● בכיר במשרד הבריאות: "לא נאריך תוקף" ● שקד: "אם יש התפרצות גדולה, צריך לסגור את נתב"ג" ● הרב קנייבסקי: כל בני ה 12 ומעלה צריכים להתחסן

- מיטל יסעור בית אור ושמעון יעיש

ישראל נמצאת במגעים מת קדמים לעסקת חילופין עם מדינה שלישית, שלפיה חיסוני הקו רונה בעלי התוקף הקצר שבידי יש ראל יועברו אליה, ובתמורה ישראל תקבל חיסונים עם תוקף מאוחר יותר. כך מאשר בכיר במשרד הבריאות.

המגעים הם בהסכמת יצרנית החי סונים פייזר ובשיתוף משרד הבריאות, משרד החוץ והמל"ל. בקצב ההתחסנות הנוכחי, צפויה ישראל להישאר בסוף חודש יולי עם יותר ממיליון מנות חיסון שפג תוקפן. הסכם כזה יאפ שר להימנע מהשמדה של החיסונים ויסייע למדינה אחרת. תמורת העסקה תקבל ישראל משלוח מוקדם יותר של

חיסונים חדשים שהיה מיועד לאותה מדינה, כנראה כבר באוגוסט. לישראל כ 1.4 מיליון מנות חיסון, שתוקפן יפוג בסוף יולי. הבכיר במשרד הבריאות מציין שהאפשרות להאריך את תוקף החיסונים לא נמצאת כרגע על הפרק.

לפי נתוני התחלואה אמש, זוהו אתמול 224 נשאים חדשים מ 40,839 בדיקות - .0.5% ממוצע החולים הש בועי עומד על 241 בני אדם ליממה. לצורך ההשוואה, בשבוע שעבר עמד הממוצע על 142 חולים ליממה.

ככלל, מספר החולים עומד על .1,882 בבתי החולים מאושפזים 51 חולים - מתוכם 26 במצב קשה. ביממה החולפת הגיעו לבתי החולים ארבעה חולים במצב קשה. לאור נתוני התח לואה, מתחילת יולי יופעלו 30 צוותי דיגום של מפקדת אלון ברחבי הארץ. המטרה היא להרחיב את מספר הצ

וותים ל .50 במפקדה נקבע יעד של פיו אם מספר המאומתים היומי יגיע ל ,600 מספר הבדיקות יגדל ל 70 אלף. במקרה שמספר המאומתים יגדל לאלף ביום, יבוצעו 100 אלף בדיקות.

4 יישובים אדומים

נכון לעתה, היישובים האדומים הם בנימינה גבעת עדה, כפר סבא, כוכב יאיר וצופים. רמלה הצטרפה למודיעין ולהרצליה ברשימת הערים הכתומות.

בה בעת, שרת הפנים איילת שקד סיירה בנתב"ג והתייחסה למעבר נחי תת הטיסות הישירות ממדינות שחו רות לטרמינל .1 "ההפרדה נועדה כדי ליצור שטח סטרילי, שמטרתו למזער

חיכוך בין החוזרים ממדינות בסיכון מירבי לחוזרים ממדינות אחרות", הס בירה. שקד הוסיפה כי "אם יש התפר צות משמעותית, זה פשוט לסגור את שדה התעופה".

בתוכנית להפרדת הנוסעים, שלפי גורמים בנתב"ג תעלה עשרות מיליוני שקלים, יש פרצות - ובהן הנוסעים ששבים ממדינות המסוכנות בטיסות קונקשן דרך טורקיה, גרמניה, אתיופיה ועוד כמה מדינות, שימשיכו לנחות בטרמינל 3 ולהתערבב עם כל הנו סעים. לשקד אין פתרון לעניין הזה.

בתוך כך, פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים של מגן ישראל, הגיע למעונו של מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, כדי לקבל את ברכתו למבצע החיסונים לצעירים ול דון בהתחסנות תלמידים ותלמידות בציבור החרדי. בעקבות התפשטות הנגיף, הרב קנייבסקי פסק כי כל בני ה 12 ומעלה צריכים להתחסן.

 ??  ??
 ??  ?? חיסון בני נוער במודיעין צילום: יהונתן שאול
חיסון בני נוער במודיעין צילום: יהונתן שאול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel