Israel Hayom

המבקר: הרשויות המקומיות לא היו ערוכות למגיפה

- אסף גולן וגיא לוי

דכשלים ו"ח מבקר המדינה מציג שורת

בהיערכות הרשויות המקומיות לתרחיש של מגיפה בפ תיחת מוסדות החינוך בהתאם להנ חיות ובהפעלת השירותים הדיגיט ליים לתושבים.

כשנשאלו הרשויות אם הכינו נוהל חירום למקרה של מגיפה לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים מ 2008 בנו שא, התברר ש 31% מאלה שהכירו את ההוראה לא הכינו כלל נוהל כזה.

מעבר לכך, 18% מהרשויות לא הכירו כלל את החוזר ולא הכינו שום נוהל. מתוך עשר הרשויות שנבדקו, רק שלוש - רמת גן, רחובות וראשון לציון - הכינו נוהל לתרחיש מגי פה של שפעת. נוסף על כך, נקבע שאין תיעוד של ההחלטות שקיבלו ביישובים, כי רק מחצית מרשויות המדגם תיעדו באופן מלא את ישי בות הערכת המצב שניהלו.

שבע מתוכן ערכו תחקיר והפקת לקחים בתום הגל הראשון של המש בר, ואילו שלוש - ג'לג'וליה, טמרה וקריית מלאכי - לא ערכו ולא תיעדו תהליך כזה.

82% מרשויות המדגם ציינו כי התקשו ליישם את הנחיות השלטון המרכזי בשל מספרן הרב, ו 56% מהן טענו להנחיות סותרות. כמו כן, מול קנסות בהיקף של כ 7.3 מיליון שק לים שניתנו לתושבי הרשויות המ קומיות בשנת הקורונה ,(2020) נגבו עד דצמבר של אותה שנה רק כ 1.3 מיליון שקלים .(18%)

המבקר מתניהו אנגלמן מצא של פחות מחצית מראשי הרשויות החזירו את הלימודים עד כיתה ג' ובכיתות י"א-י"ב במועדים מאוחרים מאלו שנקבעו על ידי מקבלי ההחלטות. העיכובים בחזרה ללימודים קרו בשל קשיים שלהן בהיערכות לפתיחת מו

סדות החינוך בהתאם להנחיות.

בשנה שעברה, חרף הישגים ראויים וידע רב שנצבר ברשויות המקומיות, קיים פער ניכר בין הרשויות השו נות באיכות השירותים הדיגיט ליים שהן מעניקות לתושבים. שש רשויות עברו בדו"ח בדיקה מעמיקה בתחום השירותים המקוונים לתוש בים: אלעד, אשקלון, ירושלים, נצרת, שדות דן ותל שבע. הרשויות מציעות שירותים שאינם אחידים, אינם נגי שים וזמינים לתושבים, ואינם מע ניקים פידבקים לעדכון המשתמש.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel