Israel Hayom

"לנתניהו אין מה לתת": בליכוד שולפים סכינים

במפלגתו של נתניהו לא קונים את ניסיונו לשדר לכידות - ועולים למתקפה ● "הוא לא ספר אותנו ועכשיו הוא פתאום מתחנף" ● בממשלה פועלים להקל עריקה מהליכוד, אבל שם סקפטיים: "מי שרצה, עזב"

- מתי טוכפלד

נתניהו יודע כי עם כמה שה קואליציה בת פירוק - מי שעשויה להתפרק מהר יותר היא דווקא האופוזיציה; החל בסיעות החרדיות, שכבר מתחילות לפזול לעבר בכירי הממשלה החדשה, ועד לחברי הליכוד, שאחרי שיעבור החוק שיאפשר לארבעה ח"כים בלבד לפרק את המפלגה הגדולה בכנסת, יתחילו לקבל הצעות מפ תות שיגאלו אותם מחיי האופוזי ציה המשמימים באופן מהיר ומיידי.

לכן החליט שאין לו ברירה - וגם אם הדבר יוביל לאריכות ימיה של הממשלה בחודש חודשיים או בחצי שנה, עליו להעביר מסר חד כי מדובר בממשלה זמנית, ושאוטוטו המהפך יושלם והימין יחזור לשלטון.

אולי מבחינת נתניהו אין ברירה, אבל הדבר ממש לא מרגיע את שרי מפלגתו לשעבר, שמוצאים את עצמם לילה אחרי לילה מנהלים קרבות חסרי פשר במליאת הכנסת ובוועדה המסדרת שהפכו לזירות איגרוף לי ליות בין הצדדים. "במשך שנים ויתר נתניהו לגמרי על היחסים האישיים בינו לבין חברי מפלגתו", אמר השבוע אחד השרים לשעבר בליכוד. "הוא לא טיפח קשרים, לא התעניין בחיים האישיים, ולהפך, תמיד נהג בחשד נות ועם עין פקוחה כלפי מעשיהם והתבטאויות­יהם של בכיריו.

"במרוצת הזמן הפכו היחסים בין נתניהו לאחרים ליחסי תן וקח. מי שתבע קידום או הביע תסכול ממעמדו - ונתניהו היה מגיע למסקנה שאכן מגיע לו, או שרב הנזק על התועלת במקרה שאותו ממורמר לא ייענה - מעולם לא היה מנסה לדבר, לשוחח, או להראות שהוא מבין לליבו".

"למעשה", אומר שר אחר לשעבר והיום ח"כ בליכוד, "אין אחד בליכוד שלא מרגיש שנתניהו לא ספר אותו, לא ראה אותו ממטר, וחש תסכול מכך". לדבריו, "יש כאלה שידעו לה תעלות מעל התחושות האישיות וע דיין להעריך מאוד את האיש ולתמוך בו בשל איכויותיו המנהיגותיו­ת. אולם יש רבים שהפן האישי חשוב להם יותר מלאחרים. חלקם כבר עזבו כמו גדעון סער וזאב אלקין, ואם מביטים אחורה יותר: לי ברמן, בנט ושלום שלמה".

"אלא שהפעם", מסביר השר לשעבר, "בניגוד לעבר, לנת ניהו אין מה לתת. לא תפקידים ולא תקציבים. אין כלום באופוזיציה. וע כשיו הוא פתאום מנסה לחזור לי חסים האנושיים הבסיסיים, אלה שהיעדרם הביא אותו לצרות שיש לו היום. פתאום הוא מנסה להיות

נחמד. פתאום הוא מבקש לראות את חברי הסיעה. אפילו לא פעם מתחנף".

"הבעיה של נתניהו", טוען חבר כנסת, לשעבר שר בליכוד, "זה שלא מאמינים לו. כדי לשנות את המצב, ראש האופוזיציה יצטרך לעבוד קשה מאוד. להחזיר את האמון ואת יחסי האנוש. לא בטוח בכלל שהוא עוד זוכר איך עושים את זה, ולכן להע רכתי זה נידון לכישלון".

ומה לגבי האפשרות שבעק בות התיאורים הנ"ל יצליחו חברי הקואליציה במשימתם, ואחרי שי עבור החוק לפירוק הליכוד באמצ עות ארבעה ח"כים בלבד, אכן יימ צאו הארבעה? כאן הבכירים זהירים יותר. "לא יהיה להם קל לגייס אר בעה ח"כים", משיב אחד הח"כים בליכוד, "מי שכבר רצה לעזוב, עזב. כל מי שנשאר החליט להישאר למרות נתניהו, וכנראה לא יעשה זאת עכשיו. נכון לרגע זה נראה כי העתיד בליכוד מבטיח יותר מאשר באחת מהמפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית".

הטור המלא - מחר במוסף "יש ראל השבוע"

 ??  ?? נתניהו בישיבת סיעת הליכוד
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel