Israel Hayom

ברקע הפרעות, גורמים ביטחוניים מתריעים: הפלג הצפוני מרים ראש

שש שנים לאחר שהוצא אל מחוץ לחוק, גורמי הביטחון מבינים: האגף הקיצוני בתנועה האסלאמית שב לפעילות חלקית ● מעצרו של שייח' חטיב סיפק רק הצצה לגב שמעניק הפלג הדרומי ה"יריב", המיוצג על ידי מנסור עבאס

- נדב שרגאי

שש שנים לאחר שהוצא אל מחוץ לחוק, ועל רקע הפרעות ביהודים בערים המעורבות בחודש מאי האחרון, מתברר לגורמי הביטחון: הפלג הצפוני שב לפעילות חלקית.

ראשיו ופעיליו שנעצרו או נחקרו לאחרונה אף זוכים לגילויי הזדהות ולגב מצד "התנועה האחות", "היריפ בה", הפלג הדרומי, שמיוצגת עתה בקואליציה על ידי רע"מ. כתבה נרפ חבת על המתרחש בין שני הפלגים תתפרסם מחר ב"ישראל השבוע".

נגד בכיר הפלג הצפוני, שייח' כמאל חטיב, ומקורבו זיאד טאהא, הוגשו לאחרונה כתבי אישום. חטיב מואשם בהסתה לאלימות, בפרסום דברי שבח לטרור ובהזדהות עם ארפ גון טרור. טאהא חשוד בירי ובאחזקת נשק שלא כדין. שני אנשי דת בכירים המזוהים עם הפלג הצפוני, שבמערפ כת הביטחון מייחסים גם להם תרומה למסכת האירועים בערים המעורבות, הם השייח' יוסף אלבאז, אימאם המספ גד הגדול בלוד, והשייח' מחמד מאדי, אימאם מסגד אלפרמל בעכו.

אלבאז כבר הגדיר את מדינת ישפ ראל כמדינת אויב, ואף אירח בלוד את המופתי לשעבר של ירושלים, שייח' עכרמה סברי, שמזוהה עם חמאס, עם הפלג הצפוני ועם הנפ שיא הטורקי ארדואן. עמיתו מעכו, שייח' מאדי, כינה את העצורים בעפ קבות ההתפרעויות בעכו "בני הנוער שלנו שנלחמים באויב", וברוח הדיפ רקטיבה החמאסית הרבה לדבר על הצורך להשתתף במאבק באלפאקצא ובשייח' ג'ראח.

רק לאחרונה ביקר מנהיג רע"מ, מנסור עבאס, באוהל המחאה שהוקם בעקבות מעצרו של כמאל חטיב (סגן ראש הפלג הצפוני), ואנשי שני הפלגים משתפים פעולה בפרויקט ההיסעים להר הבית ולתפילות באלפ אקצא, במסגרת קרן אלפאקצא, שבפ ראשה עומד סגן יו"ר הפלג הדרומי, שייח' ספואת פריג' מכפר קאסם. סרטון של הפלג הדרומי אף מדמה גירוש של מתפללים יהודים מהר הבית על ידי המון ערבי ששואג "ברוח ובדם נפדה את פלשתין", תוך החלפת שלט בעברית "ירושלים" בשלט בערבית "אלפקודס".

שייח' חאמד אבו דעבאס, ראש מועצת השורא, הגוף שאישר את הצטרפותה של רע"מ לממשלת השינוי, בירך את חטיב על שחרופ רו ממעצר וקרא לאחדות ולסוליפ דריות בקרב חברי התנועה האספ לאמית בארץ. שני הפלגים שיתפו ביניהם פעולה גם באירוע הזיכרון למוחמד מורסי, הנשיא המצרי המפ נוח, איש האחים המוסלמים שסייע לחמאספעזה, שהתקיים בערערה.

שייח' מוחמד סלאמה חסן מהכפר ריינה, מבכירי אנשי ההלכה של הפלג הדרומי, אף כתב לאחרונה כי "אנשי פלשתין מאוחדים מהנהר ועד לים עד שהכיבוש ייעלם לחפ לוטין", וכי "עד שהמאבק יצליח יש לפעול בחוכמה ובהיגיון, בהתחשב בנסיבות, במקום ובמרחב, וכל אחד יהיה פעיל בדרכו שלו על פי נסיפ בותיו, האנרגיה שלו ויכולותיו... והחכם לא צריך הרבה פירושים".

ההבדל המרכזי בין הפלג הדפ רומי לבין הצפוני נוגע לשאפ לת ההשתתפות בבחירות לכנסת. הצפוני מתנגד לכך בחריפות, והדפ רומי נוקט גישה של השתלבות ותומך בכך.

הכתבה המלאה - מחר במוסף "ישראל השבוע"

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? הפרעות בלוד
צילום: יוסי זליגר הפרעות בלוד
 ??  ?? שייח' כמאל חטיב
שייח' כמאל חטיב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel