Israel Hayom

ממתינים לחתימה של גנץ: תושבי אביתר הסכימו - הישיבה תוקם רק בעוד חצי שנה

בתום דיון קדחתני בהשתתפות הרב דרוקמן: תושבי אביתר הסכימו למתווה פשרה מול משרד הביטחון ● אם שר הביטחון יחתום על המתווה, התושבים יעזבו עד סוף השבוע ● ראש מועצת שומרון: "כל צד בא לקראת הצד האחר"

- אפרת פורשר

התפנות בהסכמה - והקמת ישיבה רק בעוד כחצי שנה: תושבי מאחז אביתר הסכימו אתמול לפשרה נוספת מול משרד הביטחון, וכעת ממתינים הצדדים לחתימתו של שר הביטחון בני גנץ, בשם הממשלה.

במסגרת הפשרה נקבע כי הקמת הישיבה שעליה סוכם במתווה הראפ שוני תידחה עד להשלמת סקר הקרפ קעות במקום - ולא בעוד חודש כמפ תוכנן - בשל קשיים משפטיים.

כזכור, במתווה הראשוני סוכם כי התושבים יעזבו עד סוף השבוע, ובתפ מורה לכך: המבנים יישארו על מקופ מם; פלוגה של הצבא תתפוס באופן מיידי את הנוכחות במאחז; ישיבת הסדר עם 30 צעירים ושלוש משפפ

חות מצוות הישיבה יעלו למקום בעוד קצת יותר מחודש; והמינהל האזרחי יחל הליך של סקר קרקעות מזורז למאחז, שבסיומו יוכרזו הקרקעות בו כאדמות מדינה, צעד שיאפשר לתופ שבים לחזור למאחז.

בהינתן ההסכמות הללו, התקיימה כזכור ישיבה סוערת במאחז, שבסיומה הצביעו התושבים בעד המתווה.

אלא שאז, כאמור, התברר כי יש קשיים משפטיים במתווה וכי שר הביפ טחון אינו מוכן לאפשר הקמת ישיפ בה על קרקע שאינה מוסדרת עדיין. שלשום כבר היה נדמה כי ההסכם על סף פיצוץ: תושבים כבר סימנו שאינם מתכוונים לכבד את ההסכם, ומנפ גד במערכת הביטחון נערכו לפינוי מהיר של התושבים עד סוף השבוע, אם ההסכם לא ייצא לפועל.

בשל זאת, בפגישה ארוכה שנערכה שלשום בין ראש המועצה האזורית שומרון, נציגי התושבים ונציגי תנופ עת נחלה, בנוכחות זקן רבני הציונות הדתית, הרב דרוקמן, נדונה השאלה כיצד לנהוג. בסוף הדיון הוחלט בהמפ לצת הרב לקבל את המתווה עם הפפ שרה הנוכחית - קרי, הישיבה תעלה על הקרקע לאחר הסדרת הקרקעות בעוד כחצי שנה. המתווה הסופי, שתפ לוי עדיין בחתימה של שר הביטחון, הובא להצבעת התושבים בלילה שבין שלישי לרביעי, והם הצביעו בעד.

"עלינו ליישוב מתוך תחושת שליפ חות ומכוחו של הציבור", אמרו התופ שבים. "אנו סבורים כי על אף הקושי הגדול, המתווה הוא התקדמות וצעד נוסף בבניין ארץ ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר לאחר השגת ההסכם: "המתווה שסוכם הוא לא מתווה החפ לומות שלנו, אולם כל צד בא לקפ ראת הצד האחר, למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם".

צבי אלימלך שרבף, יו"ר תנועת נחלה, מסר: "הגענו להר הזה כדי להוסיף התיישבות יהודית. יש לנו צער שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית, היא מוצאת את האנרגיות להרוס יישוב יהודי. על מנת למנוע את הרס המקום, החלטפ נו לקבל את המתווה, ואנו מאמינים שמתווה זה יקדם התיישבות יהודית ממלכתית על ההר ויהיה פתח להפ תיישבות רחבה בכל מרחבי יו"ש".

 ?? צילום: רויטרס ?? מאחז אביתר
צילום: רויטרס מאחז אביתר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel