Israel Hayom

רצח נשים אינו גזירת גורל

- לילי בן עמי | אחותה של מיכל סלה ז"ל הכותבת היא יו"ר פורום מיכל סלה )ע"ר(

מילדיה ייסר עותמאן ז"ל נרצחה אתמול לעיני

בחיפה. היא היתה גרושה, כמו כ 40 אחוז מהנרצחות על רקע אלימות במש פחה. המילים שכתבה ואוהביה מעידים שהיא היתה לביאה, מנהיגה, אישה חזקה ואם אוהבת. "זרוק אותי לזאבים ואני אחזור מנהיגת הלה קה", כתבה ברשת החברתית. אולי ביקשה לה רים את רוחן של נשים שחוות קשיים בביתן, כפי שהיא חוותה.

בכל פעם שמשפחה שכולה פונה אלי, אני נוכחת שוב ושוב מחדש שהנרצחות, כמו אחו תי מיכל סלה ז"ל וכמו עותמאן ז"ל, היו נשים חזקות, עוצמתיות, נשים אהובות שאהבו את עצמן וסירבו להשלים עם שתלטנות רצחנית בזוגיות. לצערה, עותמאן ז"ל נולדה לתקופה שבה רצח נשים במשפחה נתפס כגזירת גורל. דמיינו: אילו היו 24 נרצחים בשנה בגלל פיגוע טרור, מה היה קורה? מייד הממשלה היתה מת כנסת ומגיבה ללא רחמים. זה היה הופך לנושא הכי חם בכנסת. אז מדוע כשיש 24 נרצחות בשנה בגלל טרור בתוך ביתן, אז... צרצרים? אפילו הוועדה הממשלתית של התוכנית הלאומית למיגור האלימות במשפחה - מאז 2017 ועד היום - הצליחה לגייס פחות ממחצית הת קציב הנדרש כדי להגן על נשים, תקציב שה ממשלה התחייבה לו.

היכן הממשלה שתחרוט על דגלה אפס סוב לנות לאלימות כלפי נשים? רצח נשים הוא לא גזירת גורל ויש הרבה שהממשלה יכולה לעשות.

בפורום מיכל סלה החלטנו לא לחכות שיצי לו אותנו, ואנחנו מפתחות פתרונות חדשניים וישימים למניעת אלימות ולהצלת הנרצחת הבאה. אחד הפתרונות הוא "כלבי מיכל סלה" - כלב ליווי והגנה המוענק בחינם לאישה שחייה מאוימים. הכלב מיועד לאישה כמו עותמאן, שלא חיה עם בן הזוג המאיים, והוא מוענק במתנה לה ולילדיה לכל החיים. בימים אלו מתנהל קמפיין מימון המונים כדי שנוכל להציל חיים של נשים נוספות. חפשו בגוגל "כלבי מיכל סלה" ותרמו מכל הלב. כל שקל קודש להצלת חיים. כי אפשר לנצח את האלימות.

יהי זכרה מהפכה.

בכל פעם שמשפחה שכולה פונה אלי, אני מגלה שהנרצחות היו נשים חזקות, שסירבו להשלים עם שתלטנות רצחנית בזוגיות

 ??  ?? מיכל סלה ז"ל. נרצחה בידי בעלה
מיכל סלה ז"ל. נרצחה בידי בעלה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel