Israel Hayom

באיחוד האמירויות מעוניינים "לשחרר את הפקק" של שיתוף הפעולה עם ישראל

שר החוץ לפיד בחנוכת הקונסוליה באבו דאבי: "יש שני עמים מוכשרים שיכולים ורוצים לתרום אחד לשני" ● נחתמה הצהרה לעיגון ההתחייבות להקמת אזור סחר חופשי וקידום השקעות בין המדינות

- אריאל כהנא שליחנו לאיחוד האמירויות

עם סיום ביקורו אמש של שר החוץ יאיר לפיד באיחוד האמירויות, בשתי המדינות מאמינים שבקרוב תחל שרשרת ביקורים הדדית של שרים ונציגים בכירים. לפיד חנך אתמול באבו דאבי באופן סמלי את הקונסוליה הישראלית, שפועלת במקום כבר מספר חודשים.

לפיד אמר באירוע: "הקונסוליה היא מקום של חיים, של תיירות, של עסקים, של דו־שיח בין שני עמים מוכשרים שיכולים ורוצים לתרום אחד לשני".

לפיד חתם על הצהרה משותפת עם שר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זאיד, עימו קיים שלשום מפגש חשוב. ההצהרה מעגנת התחייבויות שנתן נתניהו לקיים דיאלוג אסטרטגי עם האמירויות, לקדם אזור סחר חופשי בין המדינות, ולקדם השקעות הדדיות. באמירויות משתוקקים להתקדם מהר. הקורונה, המהפך הפוליטי בארה"ב והמשבר הפוליטי הארוך בישראל האטו את התהליך. הביקור של לפיד ישחרר את הפקק שעי־כך מקווים בשני הצדדים.

באמירויות ובישראל יודעים ני האזור נשואות אל קו ירושלים־אבו דאבי. אם השלום בין השתיים יעלה יפה, מדינות נוספות ירצו להצטרף. אם הביורוקרטי­ה הישראלית, או פערי התרבויות והדתות, או הפוליטיקה האזורית, ישבשו את הכוונות הטובות של שני הצדדים, הרומן עם האמירויות ייראה כמו השלום עם מצרים וירדן. לתוצאה הזו איש לא רוצה להגיע.

 ??  ?? לפיד והשר האמירותי אל־עולמה
לפיד והשר האמירותי אל־עולמה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel