Israel Hayom

"מגיפות ומלחמות לא עוצרות בעדכם"

אחותו של מארק צוקרברג, רנדי, תציג את תחזיותיה לעתיד הטכנולוגי בימים שאחרי הקורונה, בכנס של פורום השיווק והפרסום של היום"• "ישראל "מגמהשלחזרה­הביתה"

- עדי רובינשטיין

רנדי צוקרברג הספיקה לא מעט בחייה. עד גיל 39 היא סיימה את לימודיה בהרווארד, פר סמה שלושה ספרים, סיקרה כעי תונאית את בחירות 2008 בארה"ב, השתתפה כפאנליסטית קבועה בתוכניות הטלוויזיה המו בילות בארה"ב, הופיעה בברודווי בהצגה בהפקתה, שרה "ירושלים של זהב" בפני בנימין נתניהו וש מעון פרס בוועידת דאבוס, הנחתה תוכניות רדיו והקימה את "צוקרברג מדיה" - גוף מדיה משלה שמאכ לס בתוכו גם אתר תוכן טכנולוגי.

וכל זאת, מבלי לומר מילה על "העסק המש פחתי": צוקרברג כיהנה במשך העשור הראשון של פייסבוק העולמית כמנהלת הפיתוח השיווקי וכדוברת של החברה, שאותה הקים אחיה מארק.

בראיון עימה, שיתפרסם ב"ישראל השבוע", היא מציגה את התסרי טים שלה בכל הקשור לעתיד הקרוב והרחוק של הטכנולוגיה, בעקבות הקורונה: "אנחנו רואים מספרית שכולם עבדו הרבה יותר שעות במ גיפה ובבית, וזה נבע לדעתי משני דברים: גם התחושה האישית שלנו כעובדים שאנחנו צריכים להוכיח, ולא לתת לעובדה שאנחנו בבית להפריע לנו להמשיך לייצר, אבל גם הציפייה של מקום העבודה היתה בהתאם: אל תיתן לעובדה שאתה בבית לגרום לך לעבוד פחות קשה. כולם יצרו אווירה שבה אסור היה שהעבודה תיפגע".

נשים במובהק איבדו את העבו דה שלהן יותר מגברים בזמן המש בר. זה קשור גם לענפים המרכזיים שנפגעו מהקורונה: תיירות, אירוח ומתן שירות הם ענפים בעלי זיהוי נשי עמוק, ולכן ברגע שהם נסגרו ראשונים היה ברור שעובדות רבות ייפגעו.

"אבל ישנה גם מגמה בולטת מאוד, שהבחנתי בה גם בסביבה שלי ובחיי האישיים - אימהות רבות בת פקידי מפתח בתעשיית הטכנולו גיה עזבו את העבודות שלהן מרצון, והחליפו אותן בהוראה ביתית לי לדיהן. אף אחד לא ביקש מהן לעשות זאת, פשוט המצב והסיטואציה הביאו אותן להחלטה הזאת. גם אני מצאתי את עצמי, כמו הרבה מאוד נשים ברחבי העולם, עסוקה בהוראה ביתית או בסיוע בשיעורי בית לילדים, אז אני בהחלט יכולה להבין מאיפה המגמה הזו צצה".

בשבוע הבא היא תשתתף בכנס של פורום השיווק והפרסום של "ישראל היום" )רביעי, ,16:00 המ רכז הבינתחומי בהרצליה(, ותעלה לשיחה בזום, אף שלדבריה "באמת קיוויתי להיות בישראל, כי אני אוהבת את המפגשים עם הישרא לים. הם מאוד ישירים ומושפעים מהעולם הטכנולוגי, וכולם מסתו בבים ברחוב עם רעיונות של יזמות. בדומה לעמק הסיליקון, תל אביב היא מקור לחדשנות טכנולוגית וזה משפיע על התעשייה כולה. זה משהו שאני תמיד פוגשת בהשתאות. בנו סף, היכולת של הישראלים להגיב במהירות למה שמתרחש סביבם היא לא פחות ממדהימה בעיניי. מגיפות ומלחמות לא עוצרות בעדכם".

 ??  ?? רנדי. "הישראלים מסתובבים ברחוב עם רעיונות של יזמות"
רנדי. "הישראלים מסתובבים ברחוב עם רעיונות של יזמות"
 ??  ?? צוקרברג
צוקרברג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel