Israel Hayom

התעלול הבא

הכוכב הבא, קשת ‪21:30 ,12‬

- ניר וולף l עובר מסך

במשך שש עונות אחזו אנשי "הכוכב הבא" בקלף מנצח - הכרטיס לאירוויזיו­ן - אבל יום אחד הם איבדו אותו )ועוד למתחרה "אקס פקטור"(, ויחד איתו נדמה ש"הכוכב הבא" גם איבדה את דרכה.

לפיכך, כדי לשמר משהו מהגחלת יצאו אנשי ההפקה לסיבוב רכישת גימיקים זולים ב"עלי אקספרס", ובמקום לבחור אחד או שניים כאלה החליטו פשוט להשתמש בכולם. והנה העונה מת קדמת לה, ובמקום לתהות מי הכוכב הבא, תוהה לעצמו הצופה המבולבל מה הדבר הבא שיפריע לרצף האודישנים של העונה.

אמש, לדוגמה, קיבלנו את מעיין בוקריס. למרות שבעשור האחרון הבחורה השתתפה ב"כוכב נולד" Four"בו ,"The וגם היתה זמרת ליווי של מוקי ועשתה קולות רקע לנטע באירוויזיו­ן, התעקשה ההפקה להציג אותה כזמרת עם חרדה מאודישנים. וככה קיבלנו תעלול של "אודישן בזהות בדויה", באדיבות שחקנית בעלת קול מצחיק שעלתה לבמה ועשתה עם השפתיים, בזמן שמעיין שרה מאחורי הקלעים.

המטרה הפעם היתה לעבוד על השופטים. ממש כמו שעשו כשנינט טייב קיבלה בשידור תעודת הוקרה מראש עיר מתחזה, או כשקרן פלס קיבלה משימה סודית להניח ראש על השולחן ולצעוק "אני קרן פלס" רק כי זה מה שאסי עזר ורותם סלע לחשו לה לעשות, בזכות קו ישיר שצמד המנחים קיבל לאוזניות השו פטים ומאפשר להם להפריע כל הזמן.

פרק אחר פרק, "הכוכב הבא" מסמנת וי על עוד גימיק מיותר. למשל, לייצר הפסקת חשמל דרמטית באמצע אודישן - אבל הפ סקת חשמל כזאת שרק מכבה אורות וקוטעת את השיר, אך שומרת בפעולה את המיקרופוני­ם של השופטים והמנחים, את המצלמות ואת כל מכשירי ההקלטה. הגיוני בסך הכל.

סתם תחרות רגילה לאיתור הכוכב הבא של המדינה לא מעניינת יותר את אלה ששלחו לאירוויזיו­ן את נטע ברזילי. ולכן כל אודי שן העונה חייב להיות גרנדיוזי, מפתיע, מרגש ומבוים עד כאב.

זאת עונה של שיגועים. לא היה עד כה ביצוע אחד שהגיע לסופו מבלי שהשופטים, המנחים או משפחות המתמודדים דיברו תוך כדי השיר, והעירו טונות של הערות לא הכרחיות. בכל מצב הפוקוס תמיד נמצא מחוץ לבמה, והשירים שמתחרים שם נועדו רק כדי לבנות אווירה.

למעשה, הדבר הכי מושקע עד כה בכל פרקי האודישנים היה קטעי המתיחות הארוכים, שיצרו איזו תחושה כללית כאילו יגאל שילון מנהל את כל החגיגה הזו מרחוק. בינתיים, ההפקה כבר הספיקה לעבוד על בחור שחשב שהוא בספא רומנטי, על מישהו אחר שהוזמן לעבור אודישן לסרט על בן אל תבורי, על צעירה שהגיעה להתארח בתוכנית אולפן שלא קיימת, ושקית הגימיקים מ"עלי אקספרס" עוד מלאה ומוכנה לשימוש מיידי.

העונה השמינית של "הכוכב הבא" אמנם עושה רעש ומביאה רייטינג, ואנשים חופרים על תחפושת התלתלים של רותם סלע, ועל היחסים בין שירי לנינט, על היציאה מהארון של הזמר המזרחי, ועל ההיא שאבא שלה מפורסם וההוא שיש לו בן דוד מצליח, אבל אף מילה לא נאמרת על הזמרים. מה באמת קורה עם המתמודדים הנרגשים שמופיעים בין גימיק אחד לשני, הם טובים בכלל? כן, גם הטקסט הזה יגיע לסיומו בלי לומר כלום על הזמרים המתח רים בתחרות השירה ועל יכולתם המקצועית, כי כנראה הם לא באמת חשובים בעונה הזאת של "הכוכב הבא".

 ??  ?? הזמרים לא באמת חשובים
הזמרים לא באמת חשובים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel