Israel Hayom

לשקם את השטח, לשקם את הליכוד

- אורי כהן

קטעי הנבואה הסופדים לתנועת הליכוד ולבנימין נתניהו הפכו בימים אלה למצרך נפוץ בעיתוני השמאל. הכות בים מסבירים ברוב דעת כי נתניהו סיים את דרכו, ואין עוד תקומה לשובו לכהונת ראשות הממשלה. לדעתם, סוף פסוק. אפשר לנשום! הם עדיין לא למדו את הלקח מנבואת האיוולת של אמנון אברמוביץ' בשנת 1999 )"נתניהו יהיה הערת שוליים"(, ודוהרים לקראת אכזבת חייהם.

קחו, למשל, את דיוני ההספד המתקיימים במרץ בי מים אלה לסגירת תחנת הרדיו גלי צה"ל. המבקרים את פעילות התחנה כיום תמימי דעים כנגד השלושה שחרגו: שמעון אלקבץ מנהל התחנה, יעקב ברדוגו הפרשן הפולי טי, ואמיר איבגי ראש מחלקת החדשות. האשמה נגדם היא הקו הפוליטי תרבותי הימני. מה מאחד בין השלושה? הסוד הכמוס של ההתנגדות גלוי לעין כל. הטענה של המספידים היא שאם השלושה יסולקו אזי יפסיקו הקלקולים בתחנה הוותיקה, ואפשר יהיה להחזיר אותה לתלם. אתם יודעים מה הם רוצים באמת? לחזור לאותם ימים שבהם היתה שעת מוזיקה מזרחית בשעת לילה מאוחרת וניתן היה לשמוע את זוהר ארגוב מתוך "השמורה". תתפלאו, לא שכחנו את הימים ההם. כשאלקבץ, ברדוגו ואיבגי שותפים בניהול התחנה, מתקיים תהליך של "השחתה ופוליטיזצי­ה". כשרזי ברקאי, יעל דיין ואילנה דיין מנהלים את התחנה, מתקיים "איזון פוליטי תקין".

זה המשל למה שקורה בממשלת לפיד בנט. הנמשל הוא שמשימתה המרכזית של הממשלה הנוכחית מכוונת לפירוק קהילת תומכי הליכוד: אשכנזים ומזרחים, חרדים, מסורתיים ומתנחלים. את זה אנו חייבים לעצור.

המשימה של הליכוד היא ארגון מחדש של התנועה. כיום תנועת הליכוד מתנהלת כמפלגת שלד. משמעות הדבר היא דעיכת הפעילות במסגרותיה השונות בתקופות שאינן סביב מערכות הבחירות. הפעילות בסניפים הפזו רים בכל רחבי הארץ צריכה לקבל דפוסי פעולה אחרים. הסניף של הליכוד חייב להתעורר לחיים ולהתנהל לפי סדר יום של ועדות והרצאות, מפגשים קבועים והתע ניינות ברמה של הקהילה, השכונה והפרט.

לשם זאת יש לקיים שלושה מהלכים: הראשון, הלי כוד חייב להגיע לכל הקהלים המוכנים להצטרף לתנועה. המהלך השני, להפיק את המרב מציבור החברים הקיים בתנועה. שלישית, הפעלה יעילה של המסגרות הארגוניות של התנועה. הדגש על שיתוף פעולה עם מפלגות נוספות הוא מהלך ראוי לשיקום גוש הימין, אבל הוא אינו הנוסחה שתוביל את הליכוד בחזרה לשלטון. הסניף - כן.

המשימה החשובה היא גיוס אפקטיבי לשורות המפלגה. אין תחליף לעבודה יומיומית מלמטה כלפי מעלה. רטו ריקת הכריזמה של הנהגת התנועה היא חשובה, אך היא אינה יכולה להחליף את הסניף המקומי כמסגרת הבסיסית והיסודית של התנועה. אנשי השטח והפעילים המקומיים יהפכו לחלק בלתי נפרד מן המערכת. הפעילים המקומיים הם העוצמה האידיאולוג­ית של המפלגה. כיום תנועת הליכוד באופוזיציה, ואין היא יכו לה לחלק טובות הנאה ומשאבים לפעילים הללו מלבד ההבטחה שאותה חקק יצחק שמיר, שקבע כי פעיל בת נועה בהתנדבות אינו מקריב שום קורבן. להפך, ניתנת לו הזכות להשתתף במו ידיו בקביעת גורלו וגורל עמו ומדינתו - וזוהי זכות גדולה! כל אחד מהפעילים יהיה חייב להשקיע מאמץ באחת ממסגרות המפלגה כדי שיוכל לבטא את עצמו ואת כישוריו.

לצורך זה חייבים לעצב מחדש את התיאום בין מוקד המפלגה לבין סניפיה. הדרישה היא כי כל סניף יאורגן במתכונת הדומה לזו של הנהלת המרכז. יפעלו בסניף ועדות ארגון והסברה, צעירים וסטודנטים. זאת נוסף על הקמת מחלקות העונות על הבעיות המאפיינות כל מקום ואזור. מטרות הסניף הן צמיחה רוחבית והתבססות בעומק האוכלוסייה שהוא מייצג באמצעות קשר ישיר ואינטימי עם התומכים.

המספידים יקוננו ויחשבו כי תמה דרכנו, ואנו נתאר גן ונשתקם ונחזיר במהרה את 20 המנדטים של מצביעי הימין שפנו לדרכים צדדיות.

משימתה המרכזית של הממשלה הנוכחית מכוונת לפירוק קהילת תומכי הליכוד: אשכנזים ומזרחים, חרדים, מסורתיים ומתנחלים. את זה אנו חייבים לעצור

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel