Israel Hayom

המגרש הוא ביתו: פרנסס טיאפו בדרך לפריצה הגדולה

- עם תמיכה מהאוהד דני אבדיה עדי רובינשטיין

רגע אחרי שהדיח את היווני הענק סטפנוס ציציפאס, חיכה לטניסאי האמריקני פרנסס טיאפו סטורי חדש באינסטגרם, שבו צילום ממסך הטלוויזיה של הניצחון שלו. "אני אוהב אותך, אח", נכתב שם, ועל החתום היה אחד, דני אבדיה. אמש, כשהאמריקני בן ה 23 כבר עלה לסיבוב השלישי אחרי ניצחון על הקנדי ואשק פוספי סיל ‪,4:6 ,4:6 ,4:6‬ שוב חיכו לו ברכות מהשחקן הישראלי, ולא בכדי.

טיאפו גדל כל חייו במרילנד והוא אוהד שרוף של וושינגטון וויזארדס, שבה משחק אבדיה. כך הכירו השניים, ואף שהישראלי רק בן ,20 הם הפכו לחברים טובים. טיאפו סוחב אחריו סיפור חיים מעניין למדי: הוריו היגרו לארצות הברית מסיירה לאון, ואחת העבודות הראשונות של אביו היתה לבנות קומפ לקס ספורט, שכלל בתוכו מגרשי טניס במרילנד.

לאחר שעבודת השיפוץ הסתיימה, נשאל טיאפו האב אם ירצה להישאר ולהיות מנהל התחזוקה של המקום. בתמורה, לצד המשכורת, הוא קיבל חדר שבו ישן חמישה ימים בשבוע. המשפחה הצטר פה אליו, והילדים זכו לחוויה יוצאת דופן - לגור בתוך מגרש טניס ולהתאמן מתי שמתחשק להם.

טיאפו הגיח לפני שש שנים לעולם הטניס, ואת ווימבלדון הוא החל כמדורג 57 בעולם. עכשיו, קרוב לוודאי, תגיע הקפיצה הגדו לה שתהפוך אותו לאמריקני הבכיר בסבב. "קמתי בבוקר וידעתי שאני הולך לנצח את ציציפאס", אמר בביטחון אופייני.

סגנון המשחק שלו מזכיר לרבים את רוג'ר פדרר, עם ההבדלים הברורים, כמובן, ויחד עם זאת, כאשר דורג במקום ה 29 בעולם לפני כשנתיים, היו בטוחים כולם שיוכל להגיע עוד יותר רחוק. בינתיים, האמריקני הצעיר רושם הישג שיא עם סיבוב שלישי, לראשונה בטורניר גרנד סלאם, ויחצה לראשונה את רף חמשת מיליון הדולרים בהכנסות. לא רע עבור מי שישן עד לפני פחות מ 15 שנה בחדר צדדי במגרש הטניס המקומי.

עוד אתמול: נובאק ג'וקוביץ' וקיי נישיקורי העפילו לסיבוב השלישי, ניק קיריוס לשני.

 ??  ?? טיאפו. אוהד שרוף של הוויזארדס
טיאפו. אוהד שרוף של הוויזארדס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel