Israel Hayom

"המעבר לאילת עשה לי טוב לקריירה"

התקופה הקשה בהפועל ת"א: "אמרו עלי משפטים לא נעימים, לא הצלחתי לעצור את כדור השלג, האחריות עלי" ● היחסים עם בית הלחמי: "מעמיד אותי בלא מעט מבחנים" ● וסוגיית הקליעה: "אנפץ את הסטיגמה הזו" ● חואקין שוכמן בראיון

- יעקב מאיר

עונה מורכבת עברה על חואקין שוכמן. בקיץ שעבר הפועל ת"א ניסתה להיפרד ממנו, אך הוא התעקש להישאר ולהוכיח את עצמו. כמה חודשים עברו ושום דבר לא הת חבר, אז הוא החליט לחבור לאריאל בית הלחמי בהפועל אילת.

בשיחות עם חבריו סיפר שוכמן (26) שזו היתה אחת ההחלטות הטובות שקי בל. הוא השתלב בקבוצה המיוחדת שנבנתה השנה בתוך זמן קצר, שמחת החיים חזרה, אחוזי הקליעה עלו וגם התוצאות הקבוצתיות הרשימו. אתמול הוא התחתן עם חברתו בשנים האח רונות ובכך השלים חצי שנה נהדרת.

לפני כמה ימים, בשיא ההכנות לח תונה, תפסנו אותו לראיון, ושוכמן, באופייניות, פתח את הלב ולא הסתיר כלום. "המעבר לאילת עשה לי טוב גם מבחינת כדורסל וגם מבחינת המעבר לעיר. קיבלו אותי שם בצורה מדהימה ונכנסתי מהר לעניינים. ההחלטה הזו התבררה כצעד נכון לקריירה שלי".

הרגשת שבתקופה הזו באילת הת חלת לחזור ליכולת, לביטחון ולאנר גיות שהכרנו ממך בגלבוע?

"כן, בטח. אבל אני אומר לך בוודאות, אני יכול יותר, ובטוח שזה יקרה בשנה הבאה. אעבוד קשה בשביל זה".

הימים הקשים אצל האדומים

העונה התחילה בצורה לא טובה עבור שוכמן. הוא גילה יכולת ירודה במדי הפועל ת"א וקלע 1.1 נקודות בממוצע. בקרב אוהדי הקבוצה וגם ברשתות הוא ספג ביקורות וקיתונות של לעג.

"לפעמים אתה כל כך מצפה למשהו, וכשזה לא קורה זה מאוד מתסכל", הוא מדבר בפעם הראשונה מאז עזב את הפועל ת"א, "מאוד התרגשתי מהמעבר ומאוד רציתי להצליח, אבל לפעמים רצונות לחוד ומציאות לחוד. זה חורה לי, כי רציתי לעשות דרך ארוכה כמו שעשיתי בגלבוע, ולצערי זה לא צלח".

"נקלעתי לכדור שלג שלא הצלחתי לעצור", הוא ממשיך, "מאוד רציתי והשתדלתי, ובסוף במגרש הדברים לא יצאו כמו שתכננתי. זה הוביל לחוסר הביטחון של המועדון כלפיי, השפיע על הדקות, וכמובן שמעתי את הלחי שות שרוצים להעביר אותי לקבוצה אחרת. גם בקיץ הרגשתי שמראים לי את הדרך החוצה". אז למה החלטת להישאר? "כי האמנתי בעצמי שאני יכול לע שות משהו טוב עבור המועדון, אבל זה הלך והתפורר. לכן החלטנו להיפרד. אני לא אאשים אחרים ואגיד שהמועדון לא תמך או שהמאמן לא נתן, אני מסתכל רק על עצמי - לא סיפקתי את הכדור סל שאני יכול לתת. למה? אפשר לדבר חמש שעות רק על זה. הדרך היחי דה לתקן את המצב היתה לעבור למקום אחר. למרות שהכרתי אנשים מדהימים בהפועל ת"א, אני לא מתחרט לרגע".

ואז, מה הוביל אותך לעבור דווקא לאילת? הקשר עם אריאל בית הלחמי?

"תראה, מערכת היחסים שלי עם אריאל לא ורו דה כל הזמן כמו שחושבים. אני עובר לא מעט מבחנים תחתיו והוא מעמיד אותי בסיטואציות מאת

גרות לא מעט פעמים. כבר בהתחלה הוא אמר לי שלא יהיה פשוט, אבל אם אני מסתכל מהצד, אני חושב שעמדתי יפה בסיטואציה וזה יעניק לי הרבה להמשך הקריירה".

איש משפחה

אחת הביקורות הגדולות כלפי שו כמן נסבה על עניין הקליעה. בחו דשים הראשונים של העונה, בזמן ששיחק בהפועל ת"א, אחוזי הק ליעה שלו ל 3 עמדו על ,7.7 אבל מאז המעבר לאילת הוא קלע ביותר מ 40 אחוז. בוא נדבר קצת על הק ליעה שלך. "תמיד הרגשתי בנוח עם הזריקה שלי. הגע תי לקבוצה שרצה טוב ומגיעה להרבה זריקות טובות בתוך השטף של המשחק, וברגע שהבנתי איפה אני צריך לעמוד אז הכדורים נכנסו. אני שמח מזה, כי גם בהפו על כשהכדורים לא נכנסו ידעתי שכ שאהיה בסיטואציה טובה יותר אני גם אוכיח את זה, וזה מה שבאמת קרה".

יש עליך סטיגמות לא נכונות בנושא?

"בסופו של דבר האחוזים בהפועל היו רעים, אז אני לא יכול להתווכח עם הביקורת. לפעמים היא קשה, בטח במועדון כמו הפועל ת"א, שיש בו הרבה לחץ וציפיות והוא מאוד מתוקשר, אז נוצרה איזושהי סטיגמה. השאיפה שלי היא שהעונה הבאה תהיה יציבה מב חינתי, ואם יש אנשים עם סטיגמות, ננפץ להם אותן".

לסיום, איפה נמצא את חואקין שו כמן בעוד שנתיים-שלוש?

"מאוד מקווה שבגיחה בחו"ל. אני מקווה שתמצאו את חואקין שוכ מן מאושר וכבר אבא, והכי חשוב - בריא ושלם".

 ??  ??
 ??  ?? בית הלחמי. "מערכת היחסים שלנו לא ורודה כל הזמן כמו שחושבים"
בית הלחמי. "מערכת היחסים שלנו לא ורודה כל הזמן כמו שחושבים"
 ?? צילום: אלן שיבר ?? שוכמן במדים האדומים
צילום: אלן שיבר שוכמן במדים האדומים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel