Israel Hayom

שר הדתות משנה את הכללים: "ישראל לא תהיה מקלט לסרבני גט"

שר הדתות מבקש לעגן בחוק את התיקון שאיפשר לבתי הדין הרבניים לדון בתביעות גירושים של אזרחים זרים, שנמלטו ארצה בעוד נשותיהם מעוגנות ● כהנא: "ישראל לא תהיה מקלט לסרבני גט"

- חנן גרינווד

הצעת חוק חדשה שצפוי לה גיש בכנסת ביום ראשון הק רוב שר הדתות, מתן כהנא, מבק שת לעצור באופן סופי את התופעה שבמסגרתה מנצלים סרבני גט את ישראל כמדינת מקלט, על מנת לה משיך לעגן את נשותיהם.

במשך השנים האחרונות התרבו בישראל מקרים שבהם גברים יהודים שאינם מתגוררים בארץ ניצלו את העובדה שאי אפשר לשפוט אותם כאן, וכך הפכו את ישראל למדינת מקלט לסרבני גט - בעוד נשותיהם מעוגנות במדינות אחרות.

כבר לפני שלוש שנים בוצעה הוראת שעה בחוק שיפוט בתי הדין הרבניים, כך שבתי הדין הוסמכו לדון גם בתביעות גירושים של מי שאינם אזרחי המדינה. החוק הוגבל למקרים שבהם אי אפשר להתיר את הנישואים לפי דין תורה ובנסיבות מיוחדות. לאור הפיילוט המוצלח, מבקש כעת השר להפסיק לחלוטין את התופעה.

בדברי ההסבר להצעת החוק הח דשה מובהר כי הוראת השעה הביאה "תשועה לנשים עגונות מחוץ ליש ראל, נשים אשר על פי רוב אין בידן במדינות שבהן הן נמצאות כל דרך חוקית והלכתית לכפיית הגט. המוצא היחיד והאחרון שלהן להיוושע מעי גונן הוא באמצעות חוק זה".

מסיכום תיקי עגונות חו"ל בבתי הדין עולה כי מיולי 2018 ועד היום, שלוש שנים בדיוק, שוחררו 35 נשים שאינן תושבות ישראל מעגינותן.

לכן מבקש כעת השר כהנא לעגן כחוק קבוע את הוראת השעה, שה ביאה בזמנו ח"כ לשעבר עליזה לביא. לצד זאת הוצע כי מנהל בתי הדין הרבניים ידווח לוועדת חוקה, חוק ומ שפט על יישום הוראות סעיפי החוק במשך חמש שנים, על מנת להמשיך לעקוב אחר השפעתו.

"ישראל לא תהיה מקלט לסרבני גט", הבהיר השר ל"ישראל היום". "הוראת השעה הוכיחה את עצמה ככלי אפקטיבי נגד סרבני גט, שח שבו שישראל תשמש להם מקלט, והביאה מזור לעשרות עגונות. לכן קיבלתי החלטה להביאה בחקיקה רא שית. נושא סרבנות הגט והעגינות דורש טיפול מעמיק, ובכוונתי לוודא שזרועות הממשלה עושות את המק סימום על מנת להביא לפתרונות".

 ??  ??
 ??  ?? השר כהנא. "נביא פתרונות"
השר כהנא. "נביא פתרונות"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel