Israel Hayom

חריקות בקואליציה

מדרון חלקלק? חוק האזרחות יעלה להצבעה בשבוע הבא - והוא לא צפוי לעבור ● יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ: "נתנגד לו, הוא מנוגד לערכינו" ● בכיר בקואליציה מרגיע: "ידענו שאנחנו לא חושבים אותו הדבר, אין שום משבר" ● מתח בליכוד: ידונו באופן התנהלות המפלגה באופוזיציה

- דניאל רוט אבנרי כתבתנו בכנסת

הקואליציה מגיעה למבחן הראשון

שלה - וצפויה להיכשל בו ●

מרצ: "החוק מנוגד לערכינו" ● פיאסקו בכנסת: ח"כ קארה הצביע

פעמיים - במקום ח"כ סילמן ● בכיר בקואליציה מרגיע: "אין משבר" ●

המשבר בקואליציה: ל"ישראל היום" נודע כי יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, אמר למקורביו: "נצביע נגד חוק האזרחות". במפלגה אישרו את הדברים.

"מרצ התנגדה לחוק האזרחות מאז ומתמיד - הפגנו נגדו, הצבענו נגדו בכנסת ועתרנו נגדו לבג"ץ. חוק שמ פלה אוכלוסייה על רקע גזעי, ושבא לעולם בחטא, לא צריך לעלות להצ בעה בכנסת. אם החוק בכל זאת יגיע להצבעה - מרצ תתנגד. זו העמדה הערכית של מרצ, וזו תישאר העמדה של מרצ. גם כשאנחנו בקואליציה", כתבו.

כזכור, לפני שבוע ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ תקף בחריפות את חוק האזרחות. בראיון שהעניק לרדיו "כאן" אמר כי יוותר על תפקידו בממשלה אם הוא יעבור. גם ח"כ אב תיסאם מראענה ממפלגת העבודה אמרה לרשת ב' כי "החוק הזה חייב לעבור שינוי, הוא לא יכול להמשיך להיות כל כך מפלה וגזעני. עם חו קים כמו חוק הלאום וחוק האזרחות ישראל". היהודים הם גזע עליון. אין קשר לביטחון

בקואליציה מנסים לשדר רוגע בנוגע לחוק, שצפוי ככל הנראה לא לעבור בשבוע הבא בהצבעה בכנסת. בשיחה עם "ישראל היום" התייחס בכיר בקואליציה למשבר הראשון שחווים בה בעקבות ההצבעה על החוק ואמר: "אין משבר בקואליציה. כולנו נכנסנו לממשלה יחד, מתוך הבנה שאנחנו לא חושבים אותו הדבר, אך מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה. אנחנו לא מתרגשים מהרעשים של האופוזיציה ומניסיונות הסכסוך בי נינו. נמשיך לעבוד למען עם ישראל ולא נאפשר את הממשלה המסוכנת שהיתה פה בניצוחו של הנאשם בפ לילים בנימין נתניהו".

מחשבים מסלול

בתוך כך, ויכוח פנימי בתוך סיעת הליכוד בנוגע להמשך דרכה של המ פלגה באופוזיציה. חברי כנסת במפל גה טוענים כי יש צורך לקבל החלטה בנוגע להמשך הצפוי בהגעה למליאת הכנסת. מצד אחד, המפלגה מבקשת להוביל אופוזיציה שתיקח חלק בכל ההצבעות. מנגד, יש חברי כנסת שמ בקשים את הזמן כדי לעבוד לא בתוך המליאה ורוצים להתפנות לכך. בישיבת הסיעה בשבוע הבא הנושא צפוי לעלות.

הדברים מגיעים כהמשך לעימות החריף בליכוד. שלשום )רביעי( התב טאה ח"כ קרן ברק מהליכוד בחדשות 12 ודרשה התנצלות מיו"ר האופוזי ציה בנימין נתניהו על "השיימינג נגדה בטוויטר של הליכוד". בטוויטר הרשמי של מפלגת הלי כוד פרסמו כמה ציוצים שעוררו מתיחות בקרב חברי הכנסת. בציוץ הראשון נכתב כי "בניגוד להנחיה המפורשת שאין לעשות קיזוזים, יולי אדלשטיין התקזז עם יאיר לפיד ואבי דיכטר התקזז עם בני גנץ. קרן ברק כלל לא הגיעה, ופטין מולא נעדר זו הפעם השנייה ברציפות".

בליכוד עקצו את הח"כים שהתקזזו ונעדרו ואמרו: "תודה לרוב המוחלט של חברי הכנסת שנמצאים בכנסת מסביב לשעון ונאבקים בממשלת השמאל המסוכנת". לאחר מכן, בציוץ נוסף מטעם המפלגה, המשיכו באותו הקו וצייצו: "לצערנו, בעוד אמש היתה התייצבות מלאה של כל חברי הליכוד בהצבעות בכנסת במאבקנו נגד ממשלת השמאל המסוכנת, היום כמה חברי כנסת עשו דין לעצמם".

זו אינה הפעם הראשונה שבה תו קפים בליכוד את הח"כים הנעדרים. בפעם הקודמת היתה זו מירי רגב שעלתה על המוקד. בדומה לח"כ ברק, גם השרה לשעבר רגב הביעה ביקו רת על "מדיניות השיימינג" ואמרה: "מוטב שתבהירו כי יציאתי מהמשכן היתה בתיאום ובאישור".

בכיר בקואליציה: "מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה. אנחנו לא מתרגשים מהרעשים של האופוזיציה ומניסיונות הסכסוך בינינו"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? סילמן וקארה
צילום: אורן בן חקון סילמן וקארה
 ?? צילום: מתוך הטוויטר של יאיר לפיד ?? ראשי הקואליציה. "נמשיך לעבוד למען עם ישראל"
צילום: מתוך הטוויטר של יאיר לפיד ראשי הקואליציה. "נמשיך לעבוד למען עם ישראל"
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ברק
צילום: אורן בן חקון ברק
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? הורוביץ
צילום: אורן בן חקון הורוביץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel