Israel Hayom

"גיבור קרב, אוהב אדם וצנוע"

תדהמה בצה"ל: מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן ,(42) התמוטט במהלך אימון כושר - ומת ● הנשיא: "אסון בלתי נתפס" ●

- לילך שובל

טרגדיה נוראה: אל"מ שרון אסמן ,(42) שמונה למפקד חטיבת הנח"ל רק ביום שני האחרון, התמוטט אתמול בבוקר במהלך אימון כושר קרבי בבסיס בית ליד במרכז הארץ. לאחר מאמצי החייאה ממושכים, שביצעו רופא החטיבה עם צוות רפואי, נקבע מותו.

במהלך הפעילות הגופנית לא נרשם עומס חום חריג.

כנהוג במקרים כאלה, נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לב חינת הפרקליטות הצבאית.

אסמן היה נשוי לאשת התקשורת שרון שלמון אסמן, ולהם שתי בנות.

לאחר מותו, המפקד הקודם אל"מ ישראל שומר לקח מייד את הפיקוד על החטיבה.

"בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב", אמר אל"מ אסמן בטקס ביום שני. "זו הדרך שלאורה נמשיך לצ עוד במסע להגנת המדינה. רוח חטיבת הנח"ל עוצבה על ערכי צה"ל ומור שת הנופלים, לוחמי החטיבה ומפקדיה, ותהווה מצפן עבור החטיבה".

הוא הוסיף: "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפי קוד על חטיבת הנח"ל - כור מחצ בתי ודרך חיי - חטיבה שבה לחמתי, ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים. חטיבת הנח"ל, אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב רא שונים בחזית למול כל אתגר. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטיים. זאת, תוך פעולה לאור ערכי הדבקות במשימה, ולאור המטרה, היוזמה, האחריות והרעות".

"איש של חיבורים"

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייחס למקרה הכואב בנאומו בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד :1 "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומו תחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד: הם מגיעים לטוב מאוד ומייד מסמ נים את המצוין, וכשמגיעים למצוין הם שואפים למעולה. כזה היה מח"ט הנח"ל, אל"מ שרון אסמן ז"ל. נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב - אדם, קצין וג'נטלמן! ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, לאלכס ואמה ילדיו, להוריו ולבני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון".

הנשיא ראובן )רובי( ריבלין ספד לאסמן: "ליבנו נשבר מול האסון הנו רא. מותו של מח"ט הנח"ל בלתי נתפס ושובר לב. גיבור חיל ומצביא. איש מעשה עם לב רחב ואוהב לפקודיו ולכל הסובבים אותו. אני שולח אליכם חיבוק של נחמה ובוכה איתכם את לכתו".

רה"מ נפתלי בנט מסר: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב".

גם שר הביטחון בני גנץ הביע תנ חומים: "הלב נשבר עם מותו בטרם עת של אל"מ אסמן. שרון הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב, כמג"ד בצוק איתן, מוביל לוחמים לתוך הר צועה בגזרת בית חאנון, חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו. נזכור אותו גיבור, יוזם ואיש צנוע וע ניו, שתרם רבות לביטחון ישראל. תנ חומיי למשפחתו".

לדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, "שרון היה ממפקדי השדה המובילים בצה"ל, מפקד לוחם עתיר ניסיון קרבי במערכות האחרונות ובמשימות הביטחון השוטף. שרון היה אוהב אדם, איש נעים הליכות שהיה דוגמה ומופת ללוחמיו ולעמיתיו".

בית ספר שדה כפר עציון הביע צער על פטירתו של מי שהיה מח"ט עציון עד לפני שלוש שנים. סמנכ"ל בית הספר, עמיחי נעם, אמר: "שרון היה איש של חיבורים, היה לו חשוב לחבר את החיילים תחתיו ולצידו למורשת של גוש עציון. הוא לקח חלק בעשרות אירועים כתף אל כתף לצידנו.

"יחד איתו זכינו ללמד ולחבר עוד מחיילי צה"ל לנופים, לטבע ולסביבה. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ומק ווים בעתיד למצוא את הדרך להנציח את דמותו", אמר.

אל"מ שומר שוחח עם מפקדי הח טיבה וסיפר להם כי "אסמן תמיד ראה כמה צעדים קדימה לפני רוב האנשים שיושבים סביבו. בשיחות החפיפה לת פקיד נשארנו בארבע עיניים במשרד לרגע ודיברנו. הוא אמר לי, 'תשמע, אני מרגיש חרדת קודש אמיתית כשא

רה"מ בנט: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחה. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב"

שר הביטחון גנץ: "שרון הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בנח"ל. אני זוכר אותו היטב, כמג"ד בצוק איתן, מוביל לוחמים לתוך הרצועה. נזכור אותו גיבור, יוזם ואיש צנוע ועניו"

ני מקבל בחזרה את החטיבה. זה כבוד עצום וזכות ענקית לשרת אותה שוב'. אלו מילים שמהדהדות בי חזק".

נפצע - וסירב להתפנות

אסמן, יליד ,1978 התגייס לצה"ל בשנת 1997 לחטיבת הנח"ל, והתקדם במעלה הדרגות והתפקידים. במבצע צוק איתן שימש מפקד גדוד .931 בשנת 2015 קיבל הגדוד שבראשו עמד צל"ש מידי מפקד אוגדה 162 דאז, תא"ל נדב פדן, בעקבות הישגיו בצוק איתן.

המג"ד אסמן וארבעת מפקדי הפלוגה נפצעו בלחימה, וחרף פציעותיהם כל הקצינים שמצבם הרפואי אפשר זאת סירבו להתפנות והמשיכו להילחם עד סוף המבצע.

ב 25 ביולי 2015 אירעה ההיתקלות המשמעותית ביותר של גדוד .931 "הג דוד קיבל משימה להעמיק את התקיפה בבית חאנון", שחזר רס"ן גלעד פסטרנק, ששימש מ"פ המבצעית, "בדרכנו לשם, 15 מחבלים ירו לעברנו. ההתקפה החלה בירי נ"ט, שממנו נהרג לוחם של יהל"ם ותשעה חיילים נפצעו". המג"ד אסמן נפגע מרסיס בידו בהיתקלות המרכזית של רס"ן פסטרנק, אך סירב להתפנות.

בנימוקי הצל"ש נכתב: "מפקדי הג דוד ולוחמיו פעלו במסירות רבה וחיר פו את נפשם על הגנת מדינת ישראל, תושביה וחייליה".

לאחר מכן שירת אסמן כמפקד חטמ"ר עציון וכמפקד חטמ"ר בנימין, ובתפקידו האחרון היה קצין אג"ם של פיקוד הצפון - עד אשר, כאמור, מונה למח"ט הנח"ל השבוע.

אלוף טולדנו: "שרון היה ממפקדי השדה המובילים, לוחם עתיר ניסיון קרבי במערכות האחרונות ובמשימות הביטחון השוטף. היה דוגמה ומופת ללוחמיו ולעמיתיו"

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: דובר צה"ל ?? אסמן בזירת הפיגוע בגבעת אסף ב 2018
צילום: דובר צה"ל אסמן בזירת הפיגוע בגבעת אסף ב 2018
 ?? צילום: דובר צה"ל ?? טקס חילופי המפקדים בחטיבת הנח"ל
צילום: דובר צה"ל טקס חילופי המפקדים בחטיבת הנח"ל
 ??  ??
 ?? צילום: הלל מאיר/SPT ?? "מוות בלתי נתפס"
צילום: הלל מאיר/SPT "מוות בלתי נתפס"
 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? כוכבי בטקס סיום קורס הקצינים
צילום: דודו גרינשפן כוכבי בטקס סיום קורס הקצינים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel