Israel Hayom

חזן, גורלובסקי ובר און: ההצבעות הכפולות של העבר

- אסף גולן

המציאות

שבמ סגרתה הצביעו חברי כנסת פעמיים במהלך הצבעות בכנסת אינה חדשה ואף שימשה פלטפורמה לכמה פר שות ידועות בימי הכנ סת. הפרשה המפורסמת ביותר היא פרשת ההצבעות הכפולות בשנת 2003 במסגרת ההצבעה על חוק תוכנית הבראה לכלכלת ישראל. הדיון בקריאה השנייה של הצעת החוק נמשך זמן רב עקב פיליב סטר של האופוזיציה, וההצבעות נגררו לשעות הלילה ורק אז אוש רו. אולם אחרי אישור החוק טען ח"כ יעקב ליצמן כי חבר כנסת הצביע על החוק פעמיים במקומו ובמקום ח"כ ענבל גבריאלי, שלא נכחה במליאה.

בחקירה שנפתחה התברר כי חברי הכנסת יחיאל חזן ומיכאל

גורלובסקי הצביעו בוודאות פע מיים, והתעוררה שאלה ביחס להצבעה של שלושה חברי כנסת נוספים. בכל הנוגע לח"כ חזן, אביו של ח"כ אורן חזן, הוא לא הודה במיוחס לו, ואף עלה בהמ שך החשד כי ניסה לגנוב חלקים ממערכת ההצבעה שבה השתמשו בליל ההצבעות הכפולות. גם בפ רשה זו המליצה המשטרה להעמיד את ח"כ חזן לדין ונגזרו עליו אר בעה חודשי מאסר, שהומרו לעבו דות שירות. בכל הנוגע לח"כ גו רלובסקי, הוא הודה מייד במיוחס לו, ולכן בית המשפט הקל בעונשו

וגזר עליו רק שני חודשי מאסר בפועל, שהומרו לעבודות שירות ולשני חודשים על תנאי.

מקרה נוסף של הצב עה כפולה התחולל בנו במבר ,2008 אז התפר סמו בעיתון "ידיעות אחרונות" צילומי וידאו שבהם נראה חבר הכנסת רוני בר און כשהוא מצ ביע במקומה של חברת הכנסת גבריאלי. אולם במקרה הזה טען ח"כ בר און כי ענבל גבריאלי היתה במליאה וכי היא הרשתה לו להצביע במקומה. למרות זאת גם במקרה הזה נפתחה חקירה, אך בפברואר 2009 הודיע היועץ המשפטי לממשלה שאין תשתית ראייתית להעמדת ח"כ בר און לדין, אך הוא ננזף בחומרה על ידי ועדת האתיקה.

 ??  ?? גורלובסקי
גורלובסקי
 ??  ?? חזן
חזן
 ??  ?? בר און
בר און

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel