Israel Hayom

שר הבריאות בוחן: החמרת החקיקה בתחום העישון

השר הורוביץ שוקל להגביל את השיווק של סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות ● יבחן החלטות קודמו בתפקיד: "נסדיר את התחום על פי שיקול אחד ויחיד - בריאות הציבור"

- מיטל יסעור בית אור

הצהרת כוונות בדרך למהלכים משמעותיים: שר הבריאות ניצן הורוביץ יקדם חקיקה בנושא המאבק בעישון, בין השאר לגבי סי גריה אלקטרונית חד פעמית חדשה שצוברת פופולריות זה שלושה חו דשים בקרב בני נוער בישראל.

נוסף על כך, צפוי הורוביץ לבחון העלאת מס על סיגריות אלקטרו ניות, כך שימוסו בדומה לסיגריות רגילות ולטבק, כמו גם את ההיתר החריג שניתן בעבר לפרסום סיגריות בעיתונות הכתובה, את נושא פרסום תמונות מרתיעות על חפיסות סיגריות - שלא קיים בישראל ומיושם ביותר מ 120 מדינות - ואת החוק "טבק "21 האוסר מכירת סיגריות למי שגילו נמוך מ .21

בסביבת השר ציינו כי "בכל הנוגע לסיגריה האלקטרונית ולמוצרי העי שון ככלל, קיים חשש כי שיקולים לא ענייניים ולא מקצועיים השפיעו על אופן קבלת ההחלטות של הדרג הפו ליטי בעבר. השר הורוביץ מתכוון לב חון את סוגיית הסיגריה האלקטרונית החד פעמית ואת מדיניות ההגבלות והאכיפה על מוצרי עישון, על מנת להסדיר את התחום על פי שיקול אחד ויחיד - בריאות הציבור".

מניפולציה מסוכנת

הסיגריה האלקטרונית החד פע מית מספיקה ל 200 עד 300 שאיפות ומדמה עישון של חפיסה שלמה. זאת, בהשוואה למוצרים חד פע מיים אחרים המכילים 800 עד 1,500 שאיפות, אשר זהות לארבע עד שבע חפיסות סיגריות.

עמדתו של הורוביץ לגבי הסיגריות החד פעמיות התקבלה בתגובה לפ ניית "המיזם למיגור העישון", המבקש להגביל את השיווק שלהן עקב היותן "שער כניסה" לעולם העישון עבור בני נוער, גם בשל מחירן הנמוך יחסית לסיגריות האלקטרוניו­ת. שירה כסלו, מנכ"לית המיזם: "מר כיב החד פעמיות מהווה מניפולציה שיווקית מתוחכמת ומסוכנת, הן במ חיר והן בתפיסת בני נוער, שנוטים לחשוב כי אינם מסתכנים בכניסה למ עגל העישון בשל 'חד פעמיותה' של הסיגריה. אלא שאופייה הממכר נעוץ בניקוטין שבה: השימוש הרב פעמי מוביל את בני הנוער, בדרך אכזרית, לצרוך אותה עוד ועוד".

בסביבת השר ציינו: "בכל הנוגע לסיגריה האלקטרונית ולמוצרי העישון ככלל, יש חשש ששיקולים לא ענייניים השפיעו על קבלת ההחלטות של הדרג הפוליטי"

 ??  ?? סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות
סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? השר ניצן הורוביץ
צילום: גדעון מרקוביץ' השר ניצן הורוביץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel