Israel Hayom

קריאה אחרונה לטסים

המדריך לטסים לחו"ל: אילו מדינות מקבלות ישראלים, מה צריך לעשות לפני טיסה וממה כדאי להיזהר ● תנועת הנוסעים בנתב"ג שוברת שיאים, וכדי שלא תעשו טעויות לקראת החופשה - אנחנו עושים לכם סדר

- שמעון יעיש

הקיץ כבר כאן, הישראלים מחוסנים ועשרות מדינות כבר מקבלות תיירים ישראלים ללא צורך בבידוד. חלקן דורשות בדיקות, חלקן דורשות הוכחת חיסון וחלקן מכניסות ישראלים ללא הגבלות. לרגל תחילת החופש הגדול, אנחנו עושים לכם סדר. הכירו את רשימת המדינות העיקריות שמקבלות תיירים מישראל ללא צורך בבידוד.

המדינות שמקבלות ישראלים

עשרות מדינות פתחו את שעריהן בפני ישראלים מחוסנים ללא צורך בבדיקות. חלקן מאפשרות גם למחלימים וללא מחוסנים להיכנס לשטחן ללא בדיקות וכמובן ללא בידוד. בין המדינות שמקבלות מחוסנים ללא צורך בבדיקות מצויות יוון, הולנד, אוסטריה, גרמניה, צרפת, אוקראינה, איטליה, בלגיה, ליטא, הרפובליקה הדומיניקני­ת, טורקיה, מולדובה, מונטנגרו, מלטה, קרואטיה, אלבניה, אסטוניה, מרוקו, בולגריה, ספרד, פולין, בלארוס, פינלנד, צ'כיה, קפריסין, רומניה, שווייץ, המלדיביים, סלובניה, מצרים, לטביה וירדן.

יש עוד מדינות רבות שמקבלות ישראלים ללא צורך בבידוד, אך דורשות בדיקות לפני הכניסה אליהן - חלקן מאוד פופולריות בקרב התיירים הישראלים. בין המדינות שמחייבות בדיקות בכניסה אליהן ניתן למנות את ארה"ב, אנגליה, פורטוגל, טנזניה, דנמרק, גאורגיה ,)5/7-מ( שבדיה, קולומביה, בוסניה, איי סיישל, סרביה, פנמה, ארמניה, איי בהאמה ואיחוד האמירויות. נוסף על המדינות הללו, יש עוד שורה ארוכה של מדינות שמקבלות ישראלים, אך כרגע מצב התחלואה בהן לא טוב והביקושים אליהן נמוכים. רוב המדינות נמצאות באפריקה ובדרום אמריקה ומרכזה, וביניהן: קולומביה, אל־סלבדור, קוסטה ריקה, אתיופיה, בוליביה, פרגוואי, נמיביה, קניה וגואטמלה.

בשבוע שעבר המליץ רה"מ נפתלי בנט שלא לטוס לחו"ל. מאז שאמר את הדברים, נשברו כמה פעמים שיאים בתנועת הנוסעים בנתב"ג, ואתמול (חמישי) המספר חצה את 35 אלף העוברים בנתב"ג ביום אחד. הצפי הוא שבשבועות הקרובים השיא יישבר עוד כמה פעמים.

תהליך שחשוב להכיר

תהליך הנסיעה בתקופה זו מצריך לא מעט ביורוקרטיה, וחשוב להכיר אותה. נכון להיום, כל נוסע מעל גיל 16 מחויב למלא טופס נוסע יוצא מישראל, גם אם הוא מחוסן או מחלים. מי שלא חוסנו או החלימו מחויבים בביצוע בדיקת קורונה לפני היציאה מהארץ, גם אם מדינת היעד לא דורשת את זה, ומי שחוסנו או החלימו פטורים מבדיקת קורונה ביציאה מהארץ אם מדינת היעד לא דורשת בדיקה. מדינות רבות, כאמור, דורשות מילוי טפסים, ומומלץ להכיר היטב את תנאי הכניסה של כל מדינה.

בחזרה לארץ יש תהליך שחשוב מאוד להכיר - לא מעט נוסעים שפספסו חלק מהתהליך לא הורשו לעלות לטיסה לישראל. כל נוסע שחוזר לישראל, כולל מחוסנים ומחלימים, מחויב בביצוע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני החזרה לארץ, ולא משנה מאיזו מדינה הגיע. נוסף על כך, כל נוסע מחויב למלא טופס נוסע נכנס לפני הטיסה לישראל. במקביל, ישנה חובה לבצע בדיקת קורונה נוספת לאחר הנחיתה בנתב"ג. את מועד הבדיקה קובעים באתר ,Test&Go ועלות הבדיקה היא 80 שקלים בתשלום מראש או 100 שקלים בתשלום במקום. גם כאן, כולם מחויבים בביצוע הבדיקה, כולל מחוסנים ומחלימים. כל מי שלא מחלים או מחוסן וחוזר לישראל, מחויב בבידוד למשך עשרה ימים בארץ בכפוף לשתי בדיקות קורונה, או 14 ימי בידוד ללא בדיקות.

המדינות המסוכנות והאסורות

משרד הבריאות הגדיר שש מדינות כמצויות ברמת סיכון מרבית. המשמעות היא שאסור לטוס אליהן ללא אישור של ועדת חריגים, וכל מי שחוזר מהן מחויב בבידוד, כולל מחוסנים ומחלימים. רשימת המדינות כוללת את הודו, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, ארגנטינה ורוסיה. כל מי שיטוס ללא אישור למדינות אלו צפוי לקנס בגובה 5,000 שקלים. נוסף על כך, במשרד הבריאות פרסמו את רשימת המדינות המצויות ברמת סיכון גבוהה. המשמעות היא שעדיין מותר לטוס אליהן ולחזור בלי בידוד, אך הן במעקב של משרד הבריאות ועשויות להיכנס לרשימת המדינות האסורות. המדינות שברשימה זו הן אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיסטאן ותוניסיה.

חשוב לזכור כי יש מדינות כמו יוון, קפריסין, פורטוגל ועוד, שדורשות מילוי טפסים לפני ההגעה אליהן, והם מהווים תנאי חובה לכניסה למדינה. מדינות נוספות כמו ארה"ב, מרוקו ועוד, דורשות הנפקת ויזה לפני ההגעה אליהן.

לקראת הטיסה, מומלץ לעקוב אחרי המצב בכל מדינה. העלייה בתחלואה בישראל עשויה לגרום לכך שמדינות מסוימות ישנו את החלטתן לגבי כניסת ישראלים למדינה. לדוגמה, בבריטניה ישראל מוגדרת כמדינה ירוקה, והמשמעות היא שבעדכון הבא שלהם - בעוד כשבועיים - ייתכן שישראל תוגדר כמדינה מסוכנת, וכל מי שיגיע לבריטניה יצטרך להיכנס לבידוד.

בטייוואן ישראל כבר לא מוגדרת כמדינה בטוחה, והיא נכנסה לרשימת המדינות המסוכנות, אף שבפועל ישראלים עדיין לא יכולים להיכנס לטייוואן.

נושא חשוב הוא עניין הביטוחים. יש מדינות שמחייבות הצגת אישור ביטוח בריאות שמכסה מקרים של הדבקה בקורונה. במקביל, ישנו עניין ביטוחי החופשה, ובעת הזמנת החופשה לחו"ל - מומלץ בימים אלו לעשות זאת דרך סוכנות מוכרת, ולהיות מודעים לכל תנאי הביטול של הטיסה והמלון, במקרה שבו יהיה שינוי ברמת התחלואה, יעדים ייסגרו או ישתנו הנחיות הממשלה.

נדגיש כי המידע עשוי להשתנות, יש לוודא את הפרטים לפני הנסיעה, אין להסתמך אך ורק על הכתבה.

 ?? צילומים: ?? GettyImage­s הישראלים נוהרים לניו יורק שפתוחה כמעט ללא הגבלות היעד החם של הקיץ - יוון
צילומים: GettyImage­s הישראלים נוהרים לניו יורק שפתוחה כמעט ללא הגבלות היעד החם של הקיץ - יוון
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel