Israel Hayom

לא הורידו את הכפפות

אונאי סימון לא ישכח את הטעות מול קרואטיה ● יאן זומר מרחף מאז עצירת הפנדל של קיליאן אמבפה ● הערב ינסו השוערים של ספרד ושווייץ לדחוף את נבחרתם לחצי הגמר

-

עד לפני שבוע לואיס אנריקה היה כנראה האזרח הספרדי היחיד שהאמין ש"לה רוחה" יכולה לזכות ביורו, בזמן שבשווייץ חלמו על השתחלות לשמינית הגמר והתפללו לטוב. היום בערב שתי הנבחרות ייפגשו ברבע גמר היורו, כשהרבה יותר ספרדים מאמינים שהתואר בהישג יד, בעוד השוויצרים מרשים לעצמם להאמין שהעפלה לחצי הגמר אינה פנטזיה.

עם שריקת הפתיחה השוערים יהיו הסיפור המרכזי על המגרש: מצד אחד יאן זומר, שעצר את הפנדל המכריע מול צרפת ושלח את שווייץ להופעה ראשונה ברבע גמר של טורניר גדול לראשונה מאז מונדיאל 1954 הביתי; ובצד האחר אונאי סימון מספרד, שהצלת ענק שלו מול קרואטיה בשמינית תיקנה את השער העצמי האומלל שספג מוקדם יותר באותו משחק. "ראיתי את המהלך 7-6 פעמים ועיניתי את עצמי. היה לי הרבה מקום כדי להשתלט על הכדור, אך בסוף זו היתה תאונה", אמר אונאי, שלא חיפש תירוצים. שוער בילבאו הודה שזכה לתמיכה מיידית של כל הנבחרת, כולל לואיס אנריקה: "הוא תמיד מעביר לנו מסר חיובי. איני יודע היכן היינו עם מאמן אחר".

ואכן, המאמן הספרדי בשלו טוען שלא ראה נבחרת טובה מספרד ביורו ומגונן על שחקניו, כולל על שוערו: "הטעות לא חשובה אלא מה שאתה עושה אחריה. כדברי רפאל נדאל, חייבים זיכרון של דג. אם אתה מפספס כדור, זה לא עוזר לך לחשוב עליו אלא ללכת על הכדור הבא. זה מה שעשה אונאי, שהיה מדהים".

"נוכיח רעב ואיכות"

אם כבר מדברים על טניס, יריבו המיתולוגי של נדאל, השוויצרי רוג'ר פדרר, הוא חבר טוב של האיש שרוצה להיות החומה מול ספרד הערב. זומר, השוער הנמוך ביורו, מהיר בתגובותיו ומוכר בזכות יעילותו בפנדלים. ספרד לא נזקקה להוכחה האחרונה מול אמבפה כדי לדעת זאת. במשחק האחרון ביניהן בנובמבר, השוויצרי עצר שני פנדלים של סרחיו ראמוס וקטע לבלם רצף מדהים של 25 פנדלים מוצלחים. מאמן שווייץ, ולדימיר פטקוביץ' המוערך, ינסה לגרום לנבחרתו לא להרגיש בחסרונו הקריטי של הקפטן גרניט ג'אקה. הוא יסמוך בעיקר על בלמיו הטובים, על שרדאן שאקירי המוכשר אך הבלתי יציב, על המהירות של בריל אמבולו, על הכדורים של ריקרדו רודריגז ועל שני החלוצים, האריס ספרוביץ' ומריו גברנוביץ'.

"ספרד פייבוריטית ויש לי כבוד עצום כלפיה, אך אנחנו רוצים לעבור שלב. אני משוכנע שב־09 דקות נוכיח רעב ואיכות", אמר פטקוביץ', שמרגיש, בצדק, שהוא ושחקניו עושים היסטוריה.

כל אוהד שוויצרי היה חותם על המפגש במונדיאל ,2010 כשספרד הפסידה להם במשחק הראשון. הספרדים חותמים על האופן שבו הסתיים הטורניר ההוא - הנפת גביע. אף שלואיס אנריקה אמר ששווייץ היא אחת הקבוצות הכי חזקות כרגע ביורו, ואף שאיש בספרד אינו אומר זאת בפומבי, ההדחה של צרפת התקבלה בסיפוק רב. עכשיו הדרך ללונדון נראית קלה יותר, אבל אף אחד לא אמר שהיא פנויה.

 ?? צילומים: אי.פי ?? סימון. "עיניתי את עצמי" זומר עוצר את אמבפה. ספרד מכירה את יכולותיו
צילומים: אי.פי סימון. "עיניתי את עצמי" זומר עוצר את אמבפה. ספרד מכירה את יכולותיו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel