Israel Hayom

במקום הנכון, בזמן הנכון

יש לו מזג חם כמו שהסגולים אוהבים, פילוסופיה הגנתית מובהקת, והוא נחשב לאחד המאמנים המוערכים באיטליה ● מאוריציו בוסקאליה, המאמן החדש של הפועל חולון, רוצה לחזור לצמרת האירופית אחרי שנתיים לא מוצלחות ● פרופיל

- יעקב מאיר

"הגענו למסקנה שהוא האיש המתאים ביותר להפועל חולון", כך אמר יו"ר המועדון איתן לנציאנו אחרי החתמתו של המאמן מאוריציו בוסקאליה, שעליה פורסם לראשונה ב"ישראל היום".

האם אכן האיטלקי בן ה־25 הוא האיש שיוביל את הקבוצה בסגול להצלחות, לפחות כמו שסטפנוס דדאס עשה בשנה וחצי האחרונות? לפי הבדיקות שערכנו ובשיחות שקיימנו עם אנשי מקצוע ברחבי היבשת, יש סיכוי גבוה שגם הפעם ראשי חולון הצליחו בבחירה שלהם לתפקיד המקצועי החשוב ביותר במערכת.

ניסיון. מגיל 17 בוסקאליה נמצא במגרשי הכדורסל, כמאמן. כבר בגיל צעיר מאוד הוא אימן קבוצות ילדים ונערים בפרוג'ה ובבולוניה. לאחר מכן שימש מאמן ראשי ועוזר מאמן במשך כמעט 15 שנים בליגות הנמוכות באיטליה, ארבע מתוכן בטרנטו, שעימה עלה מהליגה הרביעית לשלישית.

לאחר שהסתובב כמה שנים נוספות בליגות הנמוכות, חזר 2010־ב לטרנטו ונשאר עד .2019 הוא הביא את הקבוצה הצנועה ממעמקי הליגה הרביעית עד לצמרת הליגה הראשונה, פעמיים הגיע לגמר הפלייאוף ופעם אחת לחצי גמר היורוקאפ, וגם נבחר למאמן העונה במפעל בשנת .2016

עד לפני שנתיים נחשב לאחד המאמנים המוערכים בכדורסל האיטלקי, אך 2019/20־ב נכשל עם רג'יו אמיליה למרות תקציב שחקנים נאה. את העונה שעברה החל ללא קבוצה והצטרף לברשיה באמצע העונה, שם הספיק להדריך במשך תקופה קצרה את טי ג'יי קליין לפני שהשחקן עבר למכבי ת"א. אף ששיפר מעט את הקבוצה, עדיין סיים את העונה בצורה רעה ולא משכנעת. איש מערכתי וטמפרמנט חם. חולון בדקה עם אנשי מקצוע בכירים המכירים היטב את המאמן האיטלקי וכן עם שחקנים ששיחקו אצלו בעבר, כמו גל מקל ואחרים. כמעט כולם הצביעו על איש נאמן למערכת. לא סתם עבד תקופה ממושכת באותה קבוצה. גם בברשיה, שאליה הגיע באמצע העונה האחרונה וחילץ אותה ממאבקי התחתית, רצו להשאירו לעונה נוספת, אבל הבעלים החדש פיטר כמעט את כל עובדי המועדון, כולל את ההנהלה המקצועית, ובוסקאליה עזב יחד עימם.

כמו כן סיפרו אותם אנשים כי מדובר באדם בעל מזג חם - כמעט כמו דדאס - עם פרופיל אישיותי מתאים למה שחולון חיפשה. "היוונים והאיטלקים דומים לנו מאוד ולכן התמקדנו דווקא בשווקים האלה", מספרים בקבוצה.

פילוסופיה הגנתית. השאלה החשובה היא מה אנחנו הולכים לראות מהמאמן החדש מבחינה מקצועית. אנשי מקצוע מספרים כי מדובר במאמן עם פילוסופיה הגנתית מובהקת שדורש משחקניו מחויבות גדולה בצד ההגנתי. פילוסופיה זו הביאה לו בעיקר הצלחות בעשור האחרון.

בקיץ הקודם גם אנשי נס ציונה אהבו את מה ששמעו לגבי בוסקאליה וניהלו עימו מגעים מתקדמים, אך בסופו של דבר העסקה לא יצאה אל הפועל.

ואם מחפשים את המכנה המשותף עם דדאס, ניתן למצוא אותו בחיבתם לשחקנים מנוסים. למשל, לרג'יו אמיליה הביא בוסקאליה את גל מקל שהחזיק בניסיון עשיר ביורוליג וביורוקאפ. גם ג'וש אוונס, אקס הפועל ת"א והפועל ירושלים, שיחק אצלו בטרנטו וברג'יו אמיליה. נטייתו של המאמן החדש תסתדר היטב עם העובדה שסי ג'יי האריס וכריס ג'ונסון כבר חתומים, וכן יש רצון להשאיר חלק מהשחקנים המנוסים מהעונה שעברה כמו גיא פניני, ווילי וורקמן ופרדי בורדיון.

נוסף על כך, גם דדאס וגם בוסקאליה לא אוהבים סנטרים כבדים. בעוד היווני מכוון יותר לגבוהים עם קליעה, מחליפו האיטלקי מחפש שחקנים אתלטיים וניידים שיכולים לשמור, לחסום, לקחת ריבאונדים וגם להתגלגל בהתקפה.

חולון חתמה פרק מעניין וגם מוצלח (גם אם הסתיים בצורה מעט חמוצה), ומתחילה פרק חדש, שכמיטב המסורת החולונית הולך להיות מעניין לא פחות.

ירושלים: אובסוהן חתם

הגארד רטין אובסוהן הצטרף להפועל ירושלים בחוזה לשנתיים. אובסוהן ,28( 1.88 ,)'מ שיתף פעולה בעונה האחרונה עם אורן עמיאל במדי נימבורק.

 ??  ?? בוסקאליה צילום: פיב"א, האתר הרשמי
בוסקאליה צילום: פיב"א, האתר הרשמי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel