Israel Hayom

ארובות סולאריות לאוורור חדרי מדרגות וחיסכון באנרגיה

ארובות סולאריות הותקנו בדירות עמידר במסגרת פיילוט של משרדי הבינוי והשיכון והאנרגיה. הרעיון: להכניס אור ואוורור לחדר המדרגות, לשיפור איכות החיים והסביבה. איך לא חשבו על זה קודם?

- התקנה בבית שאן. אם הפיילוט יצליח הוא יורחב לבניינים נוספים צילום: עמידר

לראשונה בארץ: ארובה סולארית לשימוש במבנה מגורים הותקו נה בבית שאן ובעכו ב-5 בניינים בהם יותר 60%-מ דירות של הדיור הציבוו רי המנוהלות בידי חברת עמידר החו דשה. הפיילוט נערך במסגרת מכרז שפורסם לפני שנה, בו הוזמנו יזמים להציע שיטות לחיסכון והתייעלות באו נרגיה בדיור הציבורי.

הפרויקט משותף למשרד הבינוי והשיכון - האחראי על הביצוע, ומשו רד האנרגיה - שהעניק תמיכה תקציו בית, במטרה לקדם חדשנות טכנולוו גית בתחום התייעלות באנרגיה במבני מגורים קיימים.

שימוש בארובה סולארית מקדם התייעלות באנרגיה, חיסכון כלכו לי ושיפור באיכות חייהם של דיירים במבני הדיור הציבורי. הארובה הסוו לארית מותקנת בחדרי מדרגות של בניינים בהם אין חלונות, ומעניקה שני

סוגי פתרונות: הכנסת תאורה טבעית לחיסכון בתאורה חשמלית, ואוורור הבניין לחיסכון מיזוג אוויר. הארובה גם תורמת להוצאה מהירה של עשן או חומרים נדיפים מסוכנים בעתות חירום.

משרד הבינוי והשיכון יבצע במהלך השנה הקרובה בדיקות בקרה, כדי לעקוב אחר פרמטרים כגון טמפרטוא רת חדר המדרגות, איכות האוויר וצא ריכת החשמל.

בתום שנה של פעילות תתבצע העא רכת מצב ויוחלט האם להרחיב את הפיילוט לבניינים נוספים.

פשוט, זול ויעיל

הארובה הסולארית צפויה לייצר חיסכון אנרגיה של 1,500-כ קוט"ש בשנה לדייר, לגרום לירידה של 5 מעא לות ויותר בטמפרטורת השיא בקיץ ולשפר את איכות האוויר. המערכת עובדת עם קרינת שמש מפוזרת ונוא תנת מענה גם בשעות שאין רוח. היא בנויה בצורה פשוטה ללא חלקים נעים, אינה זקוקה לחלל גדול, ומספיא קה חשיפה מינימלית בלבד של הארוא בה כלפי חוץ על מנת לתת מענה איכותי ויעיל.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "שיא פור הדיור הציבורי וקידום בנייה בת קיימא מעלה את איכות החיים והסביא בה גם יחד. פרויקט זה, המשלב חדא שנות וחיסכון כלכלי ואנרגטי, הוא רק צעד אחד מיני רבים שהמשרד מקדם לטובת מטרות אלו".

שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "משרד האנרגיה מקדם יעדים שאפתא ניים לייצור אנרגיה מתחדשת בישראל. היעד החדש נקבע 30%-ל עד שנת ,2030 כאשר צעד משמעותי בהשגת היעד הינו יישום צעדי המדיניות של התוכנית הלאומית להתייעלות באנרא גיה, שפורסמה בדצמבר .2020 התוא כנית מציעה בין השאר קידום בנייה יעילה באנרגיה ובנייה מאופסת באנרא גיה. מדובר ביישור קו עם מדינות מוביא לות בעולם, אשר מקדמות תכנון ובנייה של מבנים שמייצרים את סך האנרגיה שהם צורכים ממקורות מתחדשים. המשמעות הסביבתית היא צמצום צריכת האנרגיה במלאי המבנים הקיים והחדש והגברת ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים לצורך ניצול מקסימאלי של פוטנציאל השטח הבנוי".

שרת האנרגיה, קארין

אלהרר: "מיישרים קו עם מדינות מובילות בעולם בהגברת ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים"

שר הבינוי והשיכון,

זאב אלקין: "פרויקט זה, המשלב חדשנות וחיסכון כלכלי ואנרגטי, הוא רק צעד אחד מיני רבים"

 ?? צילום: גילי אליהו ?? לא סתם חלון. מערכת שמורידה 5 מעלות ומשפרת את איכות האוויר
צילום: גילי אליהו לא סתם חלון. מערכת שמורידה 5 מעלות ומשפרת את איכות האוויר
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel