Israel Hayom

תחודש סלילת דרך רפאל איתן בין רמת גן ובקעת אונו

נדחו עתירות התושבים נגד סלילת דרך רפאל איתן בין קריית אונו לרמת גן והקמת הקו הסגול. השופט: "מקרה שאין בו מנצחים"

-

אחרי עיכובים ומאבקים רבים, תיא משך סלילת דרך רפאל איתן, שתקצר את הדרך בין מסובים לבר אילן ותקשר בין קריית אונו לאור יהודה. נדחו עתירות תושבי קריניצי וכפר אזר, שהכביש עובר להם מול הבית.

התושבים דרשו לעכב את סלילת הכביש עד לביצוע ההתאמות הנדרא שות למניעת פגיעה באיכות חייהם. בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשא בתו כבית משפט לעניינים מינהלא תיים, קבע כי ניתן להמשיך בביצוע העבודות, הכוללות גם את הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה. בכך שם למעשה בית המשפט סוף לדיונים מתמשכים שעצרו את סלילת הכביש החיוני להמשך התפתחותה של קריית אונו.

העתירה הוגשה כנגד החלטת הוועא דה הארצית לתכנון ובנייה להגביה את שיקוע דרך רפאל איתן, בה עובא רים כביש 4612 והקו הסגול של הרא כבת הקלה. השינוי נדרש בשל מובל ניקוז אזורי המצוי במקום, שנבנה על ידי עיריית רמת גן שלא כדין וקיומו הוסתר.

בית המשפט מתח ביקורת נוקבת על התנהלות עיריית רמת גן בפרא שה: "סביר להניח כי אילו עיריית רמת גן הייתה משנה איזו מבין פעולותיה לאורך השנים – התוצאה כעת הייתה שונה״. כבר בראשית הדברים ציין סגן נשיא בית המשפט, השופט אליהו בכר, כי למרבה הצער בשל התנהלוא תה של עיריית רמת גן, המקרה הזה

הוא מסוג lose-lose – ואין בו מנצא חים, ועל כן החלטת ועדת המשנה במציאות הזו היא הרע במיעוטו, ואין מקום להתערב בה.

רעש וזיהום

התושבים טענו כי התוכנית המקוא רית הקדישה תשומת לב יוצאת דופן לכביש 4612 בשל קרבתו לבתים בכפר אז"ר ולבנייני העותרים, וקבא עה חובת שיקוע, כדי למנוע את מטרא די הרעש וזיהום האוויר. לטענתם, כל הפחתה בעומק שיקוע הכביש פוגעת בהם באופן קשה. אשר לרעש, נטען כי התושבים גרים בבניינים גבוהים ובניית קיר אקוסטי אינה מועילה, לכן הפתרון היחיד הוא שיקוע הכביש. העותרים הוסיפו כי השיקול של עלות העתקת המובל ופרק הזמן להעתקתו אינם יכולים לגבור על השיקולים של חיי היום יום ובריאותם של 600-כ משא פחות עם ילדים קטנים.

בפני בית המשפט הובאה גם עמדת נת"ע, שהציגה אף היא את האתגר המשמעותי שהציבה בפניה עיריית רמת גן עם קביעת עובדות בשטח. המובל הוא תשתית אזורית שחופפת את תוואי המסילה 100-כב מטרים. נציגי הרק"ל טענו שאין אפשרות להא עביר את הרק"ל במפלס המובל, נוכח מאפייניה ההנדסיים של הרק"ל, ואין אפשרות להעביר את הרק"ל מתחתיו נוכח מגבלות גיאומטריות, גובה הקרוא נות ותשתית ההזנה החשמלית.

כאשר ביקש השופט לשמוע מהא משיבים במה כרוכה עבודה שכזו בכל הנוגע לעיכוב בלוחות הזמנים, נמסר כי העתקת המובל וסלילת הכא ביש בשיפוע המקורי תיצור עיכוב של שנתיים-שלוש בעבודות. גם על כך העיר בפסק הדין: "לעניין לוחות הזא מנים, גם אם מדובר בעיכוב של 18 חודשים כפי טענת רמת גן, מדובר בעיכוב משמעותי ובלתי סביר לנוכח חשיבות הפרויקט הלאומי. מדובר בתוספת תקציב משמעותית של לפא חות 15 מיליון שקל (ע"פ הערכת עיא ריית רמת גן) ואף 30-כ עד 35 מיליון שקל, להערכת נת"ע, סכומים המא שולמים מהקופה הציבורית ולא ניתן להקל בהם ראש".

השופט קבע כי לא נפל פגם בהחלא טת ועדת המשנה שקיימה דיון אמיתי ורציני בנושא, תוך מתן אפשרות לעוא תרים לשטוח את טיעוניהם. עיריית רמת גן תישא בהוצאות העותרים בסך 10,000 שקל לכל קבוצת עותרים, וכן תישא בהוצאות המדינה בסך 10,000 שקל, סה"כ 30,000 שקל.

הוסרו המכשולים

ראשי הרשויות בבקעת אונו, ובראא שם יוסי ברודני (גבעת שמואל) וישא ראל גל (קריית אונו), ציינו כי פסיקת בית המשפט תיקנה עוול חמור, של עיכוב הקמת הכביש והרכבת הקלה. עיכוב זה הגביר את סבלם של תוא שבי האזור, המתמודדים עם בעיית פקקים קשה. לטענתם, התערבות עיא ריית רמת גן מעבר לכביש גהה מקוא רה בטעות היסטורית, חסרת כל היגיון תחבורתי או אחר.

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, הביע סיפוק מהחלטת בית המשפט. "הכביש והקו הסגול של הרכבת הקלה חיוניים ביותר להתפתחות בקעת אונו כולה. משהוסרו המכשולים אני תקווה כי הכביש והקו הסגול של הרכבת הקלה יוקמו במהירות האפשרית, כדי להקל מהר ככל הניתן על סבל התושבים מבא עיות הפקקים. בכך נקדם בעוד צעד משמעותי מאוד את פיתרון בעיות התחא בורה האזוריות בבקעת אונו כולה".

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל: "סלילת הכביש והמשך הקו הסגול ישפרו משמעותית את איכות חייהם של כל תושבי האזור, ויכולה לפא תור בעיות תחבורה ופקקי תנועה רבים לאלפי תושבים מדי יום".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "מדובר בעוד אחד משורת המחדלים המקוממים שירשה הנהלת העיר הנוא כחית. צר לנו שבית המשפט לא קיבל את עמדתנו, וסבר כי לא ניתן לתקן כעת רשלנות רבת שנים. העירייה תבחן הגשת תביעת נזיקין נגד מקבלי ההחלטות בקדנציות הקודמות, שגרמו לנזק הזה, שלצערנו הינו לדורות".

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "הכביש והרכבת הקלה חיוניים ביותר להתפתחות בקעת אונו כולה" יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל: "סלילת הכביש והמשך הקו הסגול ישפרו את איכות החיים באזור"

עיריית רמת גן: "צר לנו שבית המשפט לא קיבל את עמדתנו, וסבר כי לא ניתן לתקן רשלנות רבת שנים"

 ?? צילום: יעקב שלום ?? דרך רפאל איתן. מקרה שאין בו מנצחים
צילום: יעקב שלום דרך רפאל איתן. מקרה שאין בו מנצחים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel