Israel Hayom

חידושים באנרגיות המתחדשות

-

בקרוב צפוי קיצור משמעותי בהליא כים להקמת מתקני אנרגיה סולארית ויתאפשר להתקינם במגוון מקומות חדשים, ממחלפים ועד חניונים.

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע), ועדת המשנה של המועא צה הארצית לתכנון ובנייה, המליצה לעדכן את תוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו וולטאים, שקודמה על ידי מינהל התכנון ומשרד האנרגיה.

מדובר בעדכון לתוכנית המתאר הארצית, במטרה לקדם ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת. השינוי עליו החליא טה הוולנת"ע נועד לבסס את מקומה של האנרגיה הסולארית כמקור ייצור חשמל משמעותי, תוך מתן דגש על הליכי תכנון מקלים והפחתה בהקמת מתקנים על הקרקע.

התוכנית מרחיבה את ייעודי הקרקע בהם ניתן יהיה לקדם מתקנים פוטו וולא טאים מכוח התמ"א בהליך של היתר בלבד בשטחים מבונים ובשימוש כפול. בין היתר מדובר על שטחי אחסנה, מבני משק, תעשייה, תעסוקה, מלאא כה, מתקנים הנדסיים, מאגרים, בריא כות דגים, חניונים, חלקה א' בנחלה, מחלפים, מיגון אקוסטי, קירות תמך ומטמנות. התוכנית גם תאפשר הקמת מתקנים לאגירת אנרגיה בתחומי תוא כניות למתקנים פוטו וולטאים שכבר אושרו.

מהלך זה מתבצע בהמשך להחלטת הממשלה להעלאת יעדי השימוש באא נרגיות מתחדשות 17%-מ 30%-ל עד שנת .2030

"מדובר בבשורה גדולה לקידום אנא רגיה מתחדשת", אמרה מנכ"לית מיא נהל התכנון, דלית זילבר. "מינהל התא כנון פועל בנחישות לקידום מושכל של ייצור חשמל באנרגיות מתחדשות. תיא קון התמ"א למתקנים פוטו וולטאים מהווה צעד הכרחי לייעול השימוש בקא רקע, תוך צמצום הפגיעה בשטחים הפתוחים".

לדברי מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, מדובר בקרש קפיצה משמעוא תי לייצור אנרגיה מתחדשת ולהגדא לת ההיצע של שימושי הקרקע להתקא נת פאנלים סולאריים. "התוכנית תיתן מענה לאתגרים הרבים הכרוכים בקא בלת היתר להקמת אנרגיה מתחדשת בדו-שימוש בקרקע ותסייע בהקמת מתקני אגירת אנרגיה בישראל. מהלך זה, כמו מהלכים נוספים שמקדם המא שרד, יגדיל משמעותית את היקף המא תקנים לייצור סולארי ויסייע למדינה לעמוד ביעדים".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel