Israel Hayom

יורו :2020 איטליה, ספרד ודנמרק הבטיחו את מקומן בחצי הגמר

לפני פתיחת יורו 2020 ידענו שהסקוודרה אזורה חזקה, אבל לא באמת הבנו עד כמה ● המכונה המשומנת שבנה רוברטו מנצ'יני לא השאירה זכר לנבחרת האנמית שנעדרה מהמונדיאל ברוסיה ● עכשיו, אחרי שנתנה נוקאאוט לתור הזהב הבלגי, היא רחוקה שני ניצחונות בלבד מהתואר הנכסף

- אורי אוזן | מינכן

הקיים משחק המרכזי של שלב רבע גמר יורו 2020 הת

שלשום במינכן, וסידר לנו ערב שישי לפנתיאון. הוא הפגיש בין שתי נבחרות שמגיעות מרקע שונה לגמרי. בלגיה, בעלת ממוצע הגיל הגבוה ביותר בטורניר, שיודעת שזו כנראה ההזדמנות האחרונה של תור הזהב שלה להביא גביע. מולה עמדה איטליה, שלא הצליחה להעפיל למונדיאל 2018 ברוסיה, אבל מאז הגעתו של רוברטו מנצ'יני נראית פשוט נהדר. ככל שאליפות אירופה מתקדמת, באזורה מתחילים להאמין שהתואר הנכסף בהחלט בהישג יד.

אף שתפוסת הקהל באליאנץ ארנה הוגבלה ל־%02 בלבד 14,500( אוהדים), אווירת היורו בהחלט הור

גשה במינכן. אוהדים בלגים ואיטלקים צבעו כל פינה במרכז העיר, נהנו מבירה גרמנית משובחת (בכמויות נאות ביותר), ולא הפסיקו לשיר ולשמוח. ולא בטוח שזה קשור רק לאלכוהול שזרם שם.

איטליה הגיעה אחרי ניצחון קשוח על אוסטריה בהארכה, ומנצ'יני החליט לפתוח עם אנריקו קייזה (נכנס כמחליף וכבש את השער בהארכה מול האוסטרים) ולהשאיר את דומיניקו ברארדי על הספסל. ג'ורג'ו קייליני הוותיק והטוב, שנפצע והוחלף בדקה ה־42 מול שווייץ במשחק השני של שלב הבתים, חזר להרכב על חשבונו של פרנצ'סקו אצ'רבי, וכמובן ענד את סרט הקפטן שחיכה לו.

בלגיה, שהגיעה לרבע הגמר אחרי שהדיחה את אלופת אירופה פורטוגל, התעסקה מאז סיום הניצחון הגדול בכשירות של קווין דה בריינה ושל אדן הזאר שירדו ממנו פצועים. אז דה בריינה הצליח להתאושש ופתח במרכז הקישור, אבל הזאר לא, וכאן הגיעה ההפתעה של רוברטו מרטינס בהרכב: ג'רמי דוקו, שנתון 2002 מראן הצרפתית, שיחק עד שלשום רק 75 דקות בטורניר - והוא האיש שהוצב בחוד לצידו של רומולו לוקאקו.

האיטלקים נראו נהדר מהרגע הראשון. שלישיית הקישור התעללה ביורי טילמאנס ואקסל ויטסל ששחו באמצע, ושני שחקני קו שמאל, לורנצו אינסנייה ולאונרדו ספינצולה, עבדו בתיאום מושלם ועשו חיים קשים לתומא מונייה ולטובי אלדרווירלד שהגיע לעזור.

מנצ'יני בנה נבחרת נהדרת שמשחקת כדורגל שמשלב את הקשיחות האיטלקית, שאותה מייצגים לאונרדו בונוצ'י, קייליני וג'ובאני די לורנצו, לבין הטיקי טאקה הספרדי שאת התפקיד של צ'אבי, אנדרס אינייסטה

וסרחיו בוסקטס תופסים ז'ורז'יניו, מרקו וראטי וניקולו בארלה. אלמלא יום חלש של צ'ירו אימובילה וטעות שיפוט בשניית הסיום של המחצית הראשונה, האיטלקים היו גומרים את המשחק אחרי 45 דקות. במחצית השנייה ניסו הבלגים לשנות וליזום, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. הם כנראה איבדו את הצ'אנס האחרון של רוב שחקני הסגל להשיג תואר עם הנבחרת המופלאה הזאת.

בחצי הגמר תחכה לאיטלקים החבורה הספרדית של לואיס אנריקה, בקרב בין הטיקי הטאקה המחודש של מנצ'יני לבין המקור. אלמלא האובדן של ספינצולה, השחקן הכי טוב של איטליה עד כה (נפגע בגיד האכילס בדקה ה־97 וגמר את הטורניר) - האיטלקים היו פייבוריטים. אבל הפציעה הזו, שמחלישה משמעותית את הצד הדומיננטי של התקפת איטליה, הופכת את המפגש לכזה ששום תוצאה שתתקבל בו לא תפתיע איש.

ועם כל זאת, ללא קשר לאיך יסתיים הטורניר, איטליה הוכיחה לכל מי שהספיד אותה כשהיא כשלה להעפיל למונדיאל 2018 - שהיא חזרה ובענק.

 ??  ?? תור הזהב הבלגי הסתיים?
תור הזהב הבלגי הסתיים?
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילומים: אי.אף.פי, רויטרס ?? נבחרת איטליה חזרה - ובגדול האוהדים האיטלקים צבעו כל פינה במינכן
צילומים: אי.אף.פי, רויטרס נבחרת איטליה חזרה - ובגדול האוהדים האיטלקים צבעו כל פינה במינכן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel