Israel Hayom

איראן תקפה ספינה "ישראלית"

אונייה, שהיתה בבעלות חלקית של אייל עופר, הותקפה בצפון האוקיינוס ההודי ● אלא שהתוקפים לא ידעו שאיל ההון מכר את חלקו בספינה לפני כמה חודשים ● לילך שובל ונטע

- לילך שובל ונטע בר

במערכת הביטחון מעריכים שאיראן עומדת מאחורי תקיפת אוניית המטען המסחרית .Tyndall עם זאת, אף גורם ישראלי רשמי לא התייחס לכך עדיין.

באיראן סברו כי האונייה היא בבעלות )חלקית( של איש העס קים אייל עופר. אלא שהדברים אינם כך, שכן לפני כמה חודשים נמכרה לגורם זר.

עם זאת, ברישומי הספנות מופיעה הספינה, נכון לדצמבר ,2020 תחת חברה בבעלות עופר, ונראה שטרם עודכנו פרטי הבעלים החדשים. עובדה זו אינה משנה בעיני יש ראל את הניסיון האיראני לתקוף אונייה ישראלית.

האונייה הותקפה ונפגעה אמש בצפון האוקיינוס ההודי, כשהיתה בדרכה לאיחוד האמירויות. כך דווח ברשת החדשות הלבנונית אל מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה. עם זאת, אף ארגון לא קיבל אחריות לתקיפה.

האונייה נשאה את דגל פנמה, ללא צוות ישראלי. לא היו נפגעים בתקי פה ולאונייה נגרם נזק קל.

לפי הדיווחים, עלה חשד שה שריפה שפרצה כתוצאה מהפגיעה היא תוצאה של פעולה מכוונת. כלי השיט עגן תחילה בנמל ג'דה שבע רב הסעודית.

ערוץ הטלווזיה אל מיאדין מזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה ומקורב מאוד למשמרות המהפכה האיראניים. אם אכן מדובר בפעולת חבלה, ייתכן כי המתקפה היא חלק מהמלחמה הח שאית הימית שמנהלת ישראל, על פי דיווחים זרים, נגד איראן וגרורותיה. בחודש שעבר עלתה באש מול חופי איראן הספינה הגדולה ביותר בחיל הים האיראני. במדינה לא טענו כי מדובר בחבלה, אך כלי תקשורת המ זוהים עם האופוזיציה טענו כי האש פרצה בשל פעולה עוינת.

האיום של כוכבי

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דיווח בחודש מארס כי יש ראל תקפה בעבר לפחות 12 כלי שיט ששירתו את איראן בהעברת דלקים וכלי נשק. איראן מנסה לח תור תחת הסנקציות האמריקניות

ומוכרת נפט באופן לא חוקי, במט רה להכניס מטבע זר נחוץ לקופתה של טהרן.

ביום חמישי האחרון, בנאומו בבית הספר לקצינים, שיגר הרמטכ"ל אביב כוכבי אזהרה כללית בנוגע לפעולות נגד יש ראל. "יידע כל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל - כל פעילות אויב, מקרוב או מרחוק, תיענה בתגובה משמעותית. גלויה או חסויה. כך נהגנו בעבר, כך ננהג גם בעתיד".

לפני כשבועיים הוענקו צל"שים ותעודות הערכה לשייטת 13 ולי חידות חיל הים. אי אפשר לנתק את הצל"שים מהעובדה שבשנה האחרו נה המערכה הימית בין ישראל לבין איראן יצאה לאור.

 ?? צילום: ‪Etienne Verberckmo­es‬ מתוך marinetraf­fic.com ?? האונייה Tyndall
צילום: ‪Etienne Verberckmo­es‬ מתוך marinetraf­fic.com האונייה Tyndall
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel