Israel Hayom

החשש: 1,000 נדבקים ביממה

מומחי האונ' העברית המייעצים למל"ל: מספר החולים עלול להמריא בתוך שבועיים ● משרד הבריאות ידון בהחזרת התו הירוק ●

- כתבתנו לענייני בריאות

במשרד הבריאות ממשיכים לעקוב אחרי העלייה במספר הנדבקים והתפשטות תחלואת הקו רונה, והיום ידונו באפשרות להחזיר את התו הירוק. מדובר בהחלטת מדיניות שאין לה תג מחיר כלכלי כבד, ולכן נחשבת לאחת החלופות שהוצגו בשבוע שעבר לפני קבינט השרים לנושא הקורונה. מומחי האוניברסיט­ה העברית, שמייעצים למל"ל, אמרו בסוף הש בוע כי "יש צורך בצעדים משמעותיים כדי לבלום את גל התחלואה הנוכחי. מומלץ לנקוט צעדים מיידיים כגון הגברת אכיפת עטיית מסיכות בחללים סגורים והחזרת התו הירוק".

בדו"ח שחיברו המומחים הם ציינו כי מספר הנדבקים ממשיך לעלות וצפוי להגיע לאלף ביום בתוך שבועיים, וכי "טרם נצפית השפעה של חובת חבישת מסיכות על התחלואה".

עוד הם מזהירים כי בשל פער של כעשרה ימים בין הידבקות לבין תח לואה קשה, עדיין לא ניתן לדעת איך ישפיע הגל הנוכחי. "ללא נקי טת פעולות ממשיות לא ניתן לעצור את גל ההדבקה הנוכחי", אמרו וציינו כי כל עיכוב בנקיטת צעדים כעת יחייב צעדים קשים יותר בהמשך. עם זאת צוין בדו"ח כי העלייה בתחלואה הקשה והבינונית איטית באופן מש מעותי בשל התפלגות גיל הנדבקים ושיעורי החיסון באוכלוסייה.

בין היתר הומלץ גם למקד את המא מצים במניעת הדבקה בקרב אוכלו סייה פגיעה ובייחוד בבתי האבות, וכן להמשיך במבצע החיסונים.

לפי החוקרים, סיבה נוספת לדאגה היא עדות שהחיסונים פחות יעילים במניעת הדבקה בווריאנט הדלתא מאשר בעבר - כ 60 עד 80 אחוזים לעומת יותר מ 90 אחוזים בווריאנט

אלפא )הבריטי(. בשלב זה אין בחי נה בישראל של יעילות החיסון בת חלואה קשה, אך בעולם ניכר שהגנה זו דומה לעבר.

אתמול אובחנו עד השעה ‪137 21:30‬ נשאים חדשים ב 29,908 בדיקות חד שות. מספר הנשאים הפעילים עמד על 2,125 כאשר מתוכם מאושפזים בבתי החולים 58 בני אדם - 31 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה מתונה במ ספר החולים קשה - מ 26 ל 31 חולים. מקדם ההדבקה ירד בסוף השבוע ל ,1.43 כשבכך הקטין את קצב התפ שטות הנגיף שהיה 1.54 ואף מעל .1.8 מתחילת חודש יוני הלכו לעולמם מנ גיף הקורונה שישה בני אדם - הנתון הנמוך ביותר מאז פרוץ המחלה בחודש מרץ אשתקד. למרות העלייה במספר החולים בחודש הנוכחי והחששות מגל רביעי, מבחינת התמותה בארץ מצבה של ישראל טוב.

היום )ראשון( מתחיל באופן רשמי פרויקט בתי הספר של הקיץ, ובו מש

תתפים כ 60 אחוזים מקרב תלמידי הגנים ובתי הספר )למעלה מ 1.2 מיליון תלמידים(, מרביתם בגי לי גן ויסודי. מדובר במבחן אמיתי לגל ההתפרצות, שגם מערכת החי נוך חווה. במשרד החינוך קבעו בש בוע שעבר כי הפעילויות החינוכיות תתקיימנה ללא הגבלות, למעט חובת עטיית מסיכה בחלל סגור. הנחיה זו

תחול על כלל התלמידים וצוותי החי נוך, אך לא תחול על תלמידים מתחת לגיל .7 בסוף השבוע האחרון נרש מו במערכת החינוך 990 תלמידים ו 63 אנשי חינוך מאומתים לקורו נה. מספר המבודדים במערכת החינוך עמד בסוף השבוע על 14,807 תלמי דים ו 158 אנשי חינוך ששהו בבידוד. אחד ממוקדי ההדבקה המרכזיים הוא בית הספר לאמנויות בתל אביב יפו, שם יש 75 נדבקים. סבו של אחד הת למידים שחזר מחו"ל הדביק את נכדו, וזה הדביק במסיבת הסיום השכבתית את חבריו לספסל הלימודים.

בסוף השבוע נרשמה התפרצות קו רונה במחנה קיץ של המגזר הדתי לאומי: כ 46 בנות בגילי ‪14 13‬ אוב חנו כחיוביות, לאחר שנדבקו במה לך מחנה קיץ באולפנת כפר פינס. כ 400 נערות היו במחנה, ונמצאות כעת בבידוד.

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? נערה מתחסנת באשדוד
צילום: לירון מולדובן נערה מתחסנת באשדוד
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? מתחסנים באשדוד
צילום: לירון מולדובן מתחסנים באשדוד
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? בינתיים - עם מסיכות, אבל בלי תו ירוק אוטובוס בתל אביב, בסוף השבוע
צילום: יהושע יוסף בינתיים - עם מסיכות, אבל בלי תו ירוק אוטובוס בתל אביב, בסוף השבוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel