Israel Hayom

הסיכום: דיון על בנייה בכל רבעון

השרה שקד לראשי מועצת יש"ע: סיכמנו עם גנץ על שמירת הסטטוס קוו ●

- אפרת פורשר

בפגישה בין מועצת יש"ע לבין שרת הפנים בתחילת השבוע שעבר, חשפה השרה איילת שקד בפני הנוכחים שבמשא ומתן הקואליציונ­י בין ימינה לבין שר הביטחון בני גנץ, סוכם שהסטטוס קוו שהיה בממשלה הקודמת בנושא התכנון ביהודה ושומרון יישאר גם בממשלה החדשה, כך שמועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי תתכנס בכל רבעון. כך נודע ל"ישראל היום" מפי גורמים אשר נכחו בפגישה.

בהודעה שהוציאה מועצת יש"ע לאחר אותה פגישה נאמר שיו"ר מו עצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר לשרה שקד: "אני סומך עליכם ומקווה מאוד שזו תהיה ממשלה טובה להתיישבות. אני מאחל לך ולכל צוות המשרד בהצלחה, ואנחנו רואים בך כתו בת טובה מאוד בממשלה לכל הנו שאים הקשורים לרשויות ולתושבים שלנו. אני מקווה כי נושא אישורי הבנייה ייפתר במהרה למען עתיד האזור". עוד נאמר כי בפגישה עלו נושאים רבים וחשובים לפיתוח ול

קידום ההתיישבות הישראלית ביו"ש ובבקעת הירדן, וכי כל ראש מועצה הציג בפני השרה את התוכניות שלו עבור האזור שעליו הוא ממונה.

מינהלת התכנון העליונה )מת"ע( במינהל האזרחי, אשר אמונה על תכ נון וקידום תוכניות בנייה ביהודה ושומרון, התכנסה בפעם האחרונה ב 17 בינואר. באותה ישיבה אושרו 792 יחידות דיור בשלבי תכנון שו נים. נזכיר כי לאחר הקפאת הבנייה בתקופת ממשלת אובאמה, ובמהלך כהונתו של טראמפ כנשיא ארה"ב, סוכם בין האחרון לבין ממשלת נת ניהו כי מת"ע תתכנס בכל רבעון, כלומר בממוצע בכל שלושה חוד שים. המתנחלים ממתינים בדריכות זה כמה חודשים לקביעת מועד חדש לדיון במת"ע, אך כשזה לא קרה, האשימו בתחילת יוני את גנץ שהוא פועל בתיאום עם ביידן, ומונע את כינוס מת"ע כדי לייצר הקפאת בנייה בשטחים.

דבריה של שקד בפגישה, שבה נכחו אנשי מועצת יש"ע וראשי מו עצות ביהודה ושומרון, מעוררים תק ווה שדיון שכזה ייקבע בקרוב. זאת אף שמדובר בסיכום שבעל פה בין ימינה לבין גנץ. לפני כשבוע וחצי התכנסה ועדת המשנה להתיישבות במינהל האזרחי, כדי לאשר 31 תו כניות בנייה למען הפרט, דוגמת בית כנסת, בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, הרחבת דירות, הצבת רמפה נגישה לבית פרטי וכדומה. על כך מתחו במועצת יש"ע ביקורת, וד רשו לקבוע דיון דחוף במת"ע על מנת לאשר ולקדם תוכניות לבניית יחידות דיור למגורים ביו"ש, אשר תושביהם משוועים לבנייה חדשה.

ממשרד הביטחון לא נמסרה תגובה עד לסגירת הגיליון.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? בנייה ביישוב נריה שבבנימין
צילום: גדעון מרקוביץ' בנייה ביישוב נריה שבבנימין
 ??  ?? השרה שקד
השרה שקד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel