Israel Hayom

"אנחנו עוד נשוב": תושבי אביתר עזבו את המאחז

מגן דוד ענק ודגל ישראל על תורן גבוה ● את הסמלים הללו הותירו אחריהן 53 המשפחות שהתגוררו במאחז והתפנו בהתאם לסיכום עם המדינה ● "התחושה היא שיצאנו רק לזמן קצר"

- אפרת פורשר

בהתאם לסיכום עם המדינה, עזבו ביום שישי תושבי אביתר את המאחז שהוקם לפני כחודשיים סמוך לצומת תפוח בשו מרון. עוד לפני כן העמידו מגן דוד ענק ודגל ישראל על תורן גבוה, שעליהם עבדו בשקדנות בני נוער ששהו במקום.

התורן הוצב על הגבעה ונראה היטב למרחוק. "אנחנו רוצים שתושבי ביתא יראו אותו ויבינו שההיאחזות שלנו במקום לא הסתיימה, גם אם אנחנו עוזבים עכשיו. זה זמני בלבד ואנחנו עוד נשוב", אמרה אחת התו שבות. 53 המשפחות המתגוררות במאחז ובני הנוער שהצטרפו אליהן בשבוע האחרון, ארזו רק ביום שישי את חפציהם.

התושבים ניסו למנוע ככל יכול תם מראות של כלי רכב עוזבים את המאחז בשיירה, והשתדלו כי הירי דה מההר תיעשה בקבוצות קטנות או בבודדים.

לפני שעזבו, עמדו התושבים סביב התורן הגבוה ונפרדו מהמקום וזה מזה, ונעלו את בתיהם. את המאחז תפסה באופן מיידי פלוגה של הצבא אשר תשהה במקום, עד לסיום סקר הקרקעות לאדמות המאחז, שמטרתו להתחיל בהליך של הסדרה תכנונית.

עמיחי בן דוד, חבר הנהלה בתנו עת "נחלה" אשר הקימה את המאחז, שהתגורר במאחז בחודשיים האח רונים, אמר כי "עזבנו את ההר אך ליבנו עימו. בעזרת ה' נשוב במהרה בצורה ממלכתית וחוקית. אביתר הוא הוכחה לאהבת העם אל הארץ ובזכות האהבה והמסירות בעזרת ה' עוד יהיו הרבה 'אביתרים'".

איילת שליסל, אשר עברה עם משפחתה מביתה הגדול באריאל לבית קטנטן באביתר, בלי תשתיות מסודרות, סיפרה כי "עברנו יום לא פשוט, ואין ספק שהיינו רוצים לראות את המציאות אחרת. היינו רוצים לראות את ממשלת ישראל, לא רק תומכת במהלך הציוני שבנינו, אלא מצטרפת אליו ומרימה את דגל ההתיישבות. המציאות היתה אחרת והבנו כי המתווה שהוצע הוא הדבר הנכון ביותר בשביל היישוב".

היא הוסיפה כי "התחושה היא שי צאנו לזמן קצר, הבתים שהשארנו מאחור מחכים לנו ליום שנחזור". ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "אנחנו יוצאים היום בכאב - אך בראש מורם, משום שאנו יודעים שב קרוב מאוד נחזור לאביתר - תחזור לכאן ישיבה כחוק, ולאחריה יוקם כאן על ידי הממשלה יישוב לתפארת".

דגן התייחס להסכם ואמר כי "ההסכם הוא קריאת כיוון חדשה ביו"ש. ממשלת ישראל מצטרפת ורוצה, בכפוף לפרוצדורה המשפ טית, להקים יישוב חדש בשומרון".

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? "יום לא פשוט". תושבי אביתר מתפנים מהמאחז
צילום: יהונתן שאול "יום לא פשוט". תושבי אביתר מתפנים מהמאחז

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel