Israel Hayom

טרגדיה במהלך טיול בגלבוע: בת 37 הידרדרה מצוק - ומתה

האישה, אזרחית הפיליפינים, ישבה על סלע בשפת מצוק - אשר לפתע התנתק ממקומו ● היא החלה להתגלגל במורד הצוק, והסלע פגע בראשה ● בנחל פרת: בן 14 הוכש ע"י נחש אפעה ונפצע בינוני

- עדי חשמונאי ואפרת פורשר

טרגדיה בגלבוע: במהלך טיול בתצפית כתף שאול באזור הר הגלבוע, נהרגה מטיילת בת 37 כשהידרדרה מההר.

האישה, בעלת אזרחות פיליפינית, ישבה על סלע בשפת המצוק. לפתע הסלע התנתק והאישה החלה להתגלגל במורד התלול. לרוע המזל, הסלע עליו ישבה התגלגל אחריה ופגע בראשה, והיא נפצעה באורח אנוש. צוותי הרפואה שהגיעו נאלצו לקבוע את מותה במקום.

פראמדיק מד"א, אדיר טרנר, סיפר: "ירדנו עם הציוד הרפואי מחניון המצפור, כקילומטר. שם ראינו במדרון בין הסלעים אשה כבת 37 מחוסרת הכרה, עם חבלת ראש קשה. חבריה לטיול סיפרו שהיא ככל הנראה מעדה ונפלה. ביצענו בדיקות רפואיות, אך היא היתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום לחקור את נסיבות המקרה, ובשלב זה אין חשד לפלילים.

"להיזהר מסכנת הנחשים"

בתוך כך, ביום שישי הוכש נער בן 14 על ידי נחש מסוג אפעה, באזור נחל פרת. מתנדבי יחידת החילוץ מגילות ים המלח וחובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום, שאליו לא ניתן לגשת עם רכב. הם העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במסוק של יחידת ,669 כשמצבו בינוני, לבית החולים הדסה עין כרם.

עוזי גרינפלד, חובש ביחידת החילוץ מגילות ים המלח: "הגענו לשטח במהירות בעקבות דיווח על נער שהוכש על ידי נחש. מצאנו בשטח בן 14 עם הכשה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח וחילצנו אותו באמצעות מסוק של ח"א במצב בינוני לחדר ההלם בבית החולים הדסה".

מפקד היחידה מתן מוראד מזכיר כי הנחשים והעקרבים פעילים בקיץ במדבר יהודה. "יש לשים לב איפה דורכים, לא להכניס ידיים למקומות נסתרים ולא להפוך אבנים. במקרה הכשה, כמו היום, צילום יכול להציל חיים. אין לפגוע או ליזום מגע עם נחשים או עקרבים במקרה של היתקלות בהם", הדגיש, "בעלי החיים הללו מוגנים בחוק".

 ??  ?? צוותי ההצלה במצוק בגלבוע
צוותי ההצלה במצוק בגלבוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel