Israel Hayom

היום: מח"ט הנח"ל יובא למנוחות; בצה"ל הוחלט להקים ועדת חקירה לאירוע מותו

- לילך שובל

בעקבות מותו הטרגי של מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה שרון אסמן ביום חמישי האחרון, הוחלט בצה"ל להקים ועדת חקי רה רפואית לאירוע מותו.

בראש הוועדה יעמוד קצין רפואה בכיר המומחה בתחום הר לוונטי, והיא תחקור את ההיב טים הרפואיים הנוגעים לנסי בות מותו של אלוף משנה אסמן. ממצאי הוועדה יוצגו לקצין הר פואה הראשי.

אלוף משנה אסמן יובא למ נוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. מפקדים בכירים רבים בצה"ל צפויים להגיע היום ללוויה, וככל הנראה גם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, יספיד את אל"ם אסמן ז"ל בשם צה"ל.

אל"ם אסמן התמוטט ביום חמישי האחרון במהלך אימון כושר קרבי קצר בבסיס הח טיבה בבית ליד, קצת יותר מיומיים לאחר שמונה למפקד חטיבת הנח"ל. מאמצי ההחייאה הממושכים לא סייעו להציל את חייו, ומותו נקבע במקום.

מותו הפתאומי הכה בתדה מה את הצבא כולו. אלוף משנה אסמן היה חתום על כרטיס אדי, ומשפחתו הודיעה ביום שישי כי היא מסכימה לתרום את איב ריו. לאור זאת, קרניות עיניו יושתלו.

אסמן ,(42) יליד ,1978 הת גייס לצה"ל ב 1997 לחטיבת הנח"ל, והתקדם במעלה הדרגות והתפקידים. במבצע צוק איתן שימש מפקד גדוד 931 בחטיבה. כשנה לאחר המבצע קיבל הג דוד שבראשו עמד צל"ש מידי מפקד אוגדה 162 דאז, בעקבות הישגיו במבצע.

בהמשך שימש אסמן מפקד חטמ"ר עציון, מפקד חטמ"ר בנימין ובתפקידו האחרון קצין אג"ם של פיקוד הצפון. אסמן ז"ל היה נשוי לאשת התקשו רת שרון שלמון אסמן, שאותה הכיר בתקופה הקצרה שבה שירת בדובר צה"ל. הוא הותיר אחריו שתי בנות.

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? אל"מ אסמן
צילום: דובר צה"ל אל"מ אסמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel